Kroket voor koffie

Zelfbouw, wie doet het en hoe.

Onderwerp starter
Mispoes

Re: Kroket voor koffie

Bericht door Mispoes »

Dank!
Klopt, je kon nog goed de contouren zien van de dichtgemaakte ramen, maar mijn streven is toch het model wat minder natuurgetrouw te maken... 8-)

Geduld? Ik ben niet de enige... :lol:

De herstelprocedure is afgerond, komend weekend weer de primerproof, hopelijk kunnen de rijtuigbakken daarna door naar de volgende fase: de kleuren bruin-beige (buffet) en geel-blauw (restauratie).

Afbeelding
Op deze foto is de secondenlijm op het buffetrijtuig te zien, daaronder het restauratierijtuig waarbij de lijn al is glad geschuurd.

Onderwerp starter
Mispoes

Bericht door Mispoes »

Afgelopen zaterdag nieuwe primerproef gedaan waarbij de ICR-BKD nu ook is meegenomen.

Afbeelding

Afbeelding

Het buffet- en restauratierijtuig mogen door, bij de ICR moeten de IC+ opschriften en de overgang van de gele vlakken op blauw (boogjes) nog licht opgeschuurd worden, deze drukken nog teveel door de primerlaag heen.

Aangezien het buffetrijtuig zijn beige kleur rond de ramen als volgende stap krijgt, heb ik de primer uit sponningen van dit rijtuig geschraapt met een cocktailprikkertje. Dit doe ik altijd voordat een rijtuig de definitieve kleur rond de ramen krijgt, dit om te voorkomen dat de ramen er niet goed meer inpassen. De kans is namelijk aanwezig dat er anders stukjes opgedroogde verf afbreken in de hoekjes. Bij het restauratierijtuig moet dit nu nog niet omdat ik hier eerst het geel ga aanbrengen, na het geel komt nog het blauw.

Afbeelding

Na het schrapen is dit het residu:
Afbeelding

Volgende stappen zijn: beige aanbrengen op het buffetrijtuig en geel op het restauratierijtuig. De ICR moet eerst nog weer de nieuwe primerproef ondergaan.

Raymond

Bericht door Raymond »

Dat ziet er heel strak uit Frank!👍🏻

Groet,
Raymond

Rick

Bericht door Rick »

Dit nodigt uit om nog eens deze rijtuigen in model te maken. :Thumb
Mispoes schreef: 08 nov 2023 18:59Ik denk dat ik secondenlijm ga gebruiken als opvulmiddel, zo klein zijn ze.
Schuurt dat een beetje goed? Ik heb ook eens secondelijm geprobeerd maar vond het lastig glad te krijgen.

Plaats reactie