ICR rijtuigen

Nieuwtjes, aankondigingen en aanbiedingen door N-Spoorstore-Freebit.nl

Riem
Berichten: 161
Lid geworden op: 20 sep 2019 13:17
Locatie: Den Haag

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Riem »

H@Ns schreef: 22 apr 2023 13:09 Misschien dat er een leverancier interesse heeft.
groet, Hans
Beste Hans, heeft U nog updates voor ons t.o.v. de ICR rijtuigen. Daarmee bedoel ik meer, is er nog veel onbekend of is het idee eigenlijk al afgeschreven omdat er geen interesse was bij de leveranciers?


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2341
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: ICR rijtuigen

Bericht door H@Ns »

Hallo,

Geen update omdat er niet veel belangstelling voor is. Verder niets meer mee gedaan.
Het probleem ligt denk ik niet bij de leveranciers.

groet, Hans


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Ad_M »

Dat punt van "geen" / "niet veel" belangstelling snap ik niet???
Als je op markplaats kijkt hoe snel de oude Minitrix rijtuigen van eigenaar verwisselen en tegen wat voor ABSURDE prijzen....
Denk ik juist dat de belangstelling heel groot is, ondanks de reacties op dit forum ingetogen zijn?
Zit er juist in eerst zien dan geloven, er zijn al zo veel claims gemaakt op dit gebied...

Zeker juist nu Piko zo veel mooi materiaal heeft uitgebracht smachten heel veel trotse eigenaren van dit materiaal hun slepen compleet te maken?
(Er is immers veel meer tractie dan rijtuigen op de markt momenteel)
Of zie ik het verkeerd?

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Riem
Berichten: 161
Lid geworden op: 20 sep 2019 13:17
Locatie: Den Haag

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Riem »

Ad_M schreef: 02 okt 2023 08:39 Zeker juist nu Piko zo veel mooi materiaal heeft uitgebracht smachten heel veel trotse eigenaren van dit materiaal hun slepen compleet te maken?
(Er is immers veel meer tractie dan rijtuigen op de markt momenteel)
Of zie ik het verkeerd?
Ditzelfde probleem van veel tractie en weinig wagons / rijtuigen heb ik laatst ook aan Piko doorgemaild.
Daarbij heb ik ook ideeën voor wagons doorgemaild. De mail was positief ontvangen, dus hopelijk komt er iets van.


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2889
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: ICR rijtuigen

Bericht door WilcoV »

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Op dit forum is al zo vaak een vraag gesteld of poll gehouden over rijtuigen en ik ben er van overtuigd dat veel mensen hier gewoon niet meer op reageren omdat er over het algemeen geen resultaat tot vervolg komt. Als ik zie hoe snel ICR rijtuigen van minitrix verkocht worden op diverse sites en tegen wat voor prijzen, denk ik dat we zonder enige twijfel kunnen stellen dat voor een goed model er zeker belangstelling zal zijn.

Ik snap echter Hans zijn reactie ook wel. Allereerst heb je te maken met leveranciers waarvan je maar weer moet afwachten of ze tijdig kunnen leveren (denk bijvoorbeeld aan de bollenwagens), daarnaast neem je als handelaar een 'gok' als je iets laat produceren en in een bepaalde afname in huis haalt en het achteraf inderdaad niet voldoende verkoopt. Dan ook nog eens, welke variant moet je laten maken waarvoor je de meeste afzet kan vinden en je klanten niet teleurstelt?

Persoonlijk blijf ik een beetje hopen dat PIKO bij de rijtuigen hetzelfde principe toepast als de laatste jaren bij de locomotieven (hoewel we dat met een andere Nederlandse vertegenwoordiger nog maar moeten afwachten). In dat geval kunnen we dit of volgend jaar de ICR in N spoor verwachten.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

caspervt
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2012 13:11

Re: ICR rijtuigen

Bericht door caspervt »

Hier een wat late reactie, maar ook zeker interesse in alle uitvoeringen tot ongeveer het jaar 2000. Dus oude ICR, benelux, IC+ en wat speciale uitvoeringen (de olympische spelen 1992!!). Heb door de hoge prijzen redelijk wat Minitrix verkocht. Ik denk dat een Piko veel mooier zal worden dan de huidige versies, vooral wat betreft bakhoogte en totale verhouding.
Fingers crossed, en hier zeker een klant mochten deze er komen.
Met groet, Casper


Gebruikersavatar

Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Thrillseeka »

H@Ns schreef: 30 sep 2023 09:43 Hallo,

Geen update omdat er niet veel belangstelling voor is. Verder niets meer mee gedaan.
Het probleem ligt denk ik niet bij de leveranciers.

groet, Hans
Denk dat dit soort rijtuigen als zoete broodjes over de toonbank gaan, mits de prijs ook normaal zijn.


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1107
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Doolemeister »

Kom maar door Hans!


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Gebruikersavatar

Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Merijn »

Gewoon doen! Ik wil ze zeker hebben zoals ik al eerder aangaf. Ik moet wel zeggen dat ik een beetje moedeloos wordt van wéér een interessepeiling op dit forum (zoals met Plan E) waar dan vervolgens niks mee gebeurd of waar dan uiteindelijk ook geen terugkoppeling op komt. ‘We doen het niet’ is dan ook een antwoord. Verder deel ik alle bovengenoemde observaties dat er gezien de absurde tweedehands prijzen voor de oude Minitrix ICR rijtuigen toch echt wel veel animo zou moeten zijn voor een mooie heruitgave (Minitrix) of een volledig nieuw model (Piko bijvoorbeeld)


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Gebruikersavatar

geertvt
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: ICR rijtuigen

Bericht door geertvt »

Zeker interesse! :Thumb


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje

WouterDeBanaan
Berichten: 118
Lid geworden op: 22 jul 2023 15:55

Re: ICR rijtuigen

Bericht door WouterDeBanaan »

Hier ook interesse


----> Mijn store met printplaatjes
Onder andere printplaten voor de motorpost, koploper, wadloper en diverse rijtuigen

Ipio
Berichten: 456
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Ipio »

Zeker als oude spoorkees interesse in de ICR's


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.

FransSmit
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 dec 2021 13:16

Re: ICR rijtuigen

Bericht door FransSmit »

Als ik dan de doorslag moet geven😀
Heb ik zeker interesse in ICR rijtuigen, ook ICRm.
Ik ben er van overtuigd dat er veel meer mensen voor zijn te vinden.


Frans
Beginnend n spoor.
z21 Start. Z21 app.
Er komt nog heel wat om de hoek kijken voordat je er ook maar iets van af gaat weten.
Gebruikersavatar

Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Merijn »

Er staan er weer een paar op Catawiki te koop. De prijzen blijven absurd hoog. Ook op de beurzen zie je de Minitrix ICR's niet meer voor onder de €65,-.
Dat is voor een nieuw rijtuig al aan de dure kant. Daar koop je tegenwoordig bijna zo'n mooie nieuw ontwikkelde H0 versie voor, compleet voorbereid voor verlichting etc. Lijkt me dat er dus een vrij aardige business case ligt voor een nieuwe ontwikkeling (mijn voorkeur) of heruitgave (ook goed, beter dan niks).

Groet, Merijn


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2889
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: ICR rijtuigen

Bericht door WilcoV »

Ik blijf stiekem hopen op Piko. Zij hebben vaker eerst in H0 geproduceerd en het jaar daarna in N.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Plaats reactie