Gegroet medespoorders

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Franky
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2023 15:42

Gegroet medespoorders

Bericht door Franky »

Hoi,
FF voorstellen hier
Ik luister naar de naam Franky en ben van Moerzeke (België)
57 jaar oud en al jaren zot van deze hobby maar jammer genoeg nog nooit echt iets gebouwd
En nu dat we weer verhuisd zijn heb ik al helemaal geen plaats meer voor mijn HO baan
Dus ben ik eens benieuwd of jullie mij kunnen Overhalen om het N spoor eens een kans te geven :)
Ik kan in elk geval heel veel HO materiaal verkopen of ruilen voor spoor N
Mijn bedoeling zou nu zijn om telkens verschillende platen te maken en die dan later aan elkaar te koppelen
Graag jullie mening hierover
Mvg
Franky



59erke
Berichten: 158
Lid geworden op: 14 jan 2021 11:59
Locatie: Oost Vlaanderen - Belgie

Re: Gegroet medespoorders

Bericht door 59erke »

Welkom Franky, fijn om nog een Oost-Vlaming hier tegen te komen. Overstappen naar schaal N ... niet twijfelen maar gewoon doen. Ik heb het zelf een aantal jaar geleden ook gedaan (zelfde verhaal als bij jou trouwens) en nog geen seconde spijt van gehad. In vergelijking met HO is het allemaal wel wat kleiner dus is het wat meer prutswerk (zeker bij zelfbouw of decodertje inbouwen) anderzijds kan je zoveel meer doen op een kleiner oppervlakte en je hoeft niet zo gedetailleerd te werken als in HO.

Goed idee van die verschillende platen maar ik zou eerder opteren voor een modulesysteem. Zo kan je onderaan makkelijk je elektronica kwijt en is iets makkelijker voor het maken van landschap reliëf.

Afbeelding

In ieder geval veel succes met de plannen


Belgisch N Spoor - Thuisbaan La Gleize TPIV - Collector reeks 59 NMBS

Grtjs Koen
Gebruikersavatar

Momfer
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 okt 2020 13:13
Locatie: Zwolle

Re: Gegroet medespoorders

Bericht door Momfer »

Hallo Franky,

Welkom op dit fijne forum. Gewoon de overstap maken, al begin je maar met een klein kerstbaantje (zie mijn onderschrift voor een voorbeeldje).

Veel plezier met lezen en hopelijk binnenkort ook met de kleine(re) treintjes.


Groet,
Rico (momfer)

Centrale: DCC-Ex | Arduino Mega + Motor shield
Besturing: EXRAIL | Traintastic | RocRail | Engine Driver | DecoderPro
Rails: Minitrix / Fleischmann Piccolo
En hier vind je de bouw van mijn kerstbaan en Starten met EXRAIL
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5102
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Gegroet medespoorders

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi Franky, welkom op het forum, iedereen roept niet twijfel maar doen, ik zou je een iets rustiger advies geven namelijk:

Ga eens 1 of 2 diorama's bouwen in N en die gewoon volledig aankleden. Dan merk je heel snel of het werken in N voor je werkt of niet. Diorama's kunnen al prima op een bierviltje en ja kan het met beperkte kosten doen. Als dat bevalt is de overstap minder groot en de stap makkelijker genomen denk ik.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1842
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Gegroet medespoorders

Bericht door OBBinN »

Welkom!

Zoals gezegd, niet denken maar doen!! Zelf jaren geleden de overstap gemaakt en tot nu toe geen spijt. In de beginjaren nog wel met een schuin oog naar H0 gekeken vanwege alle modellen die uit kwamen (heel veel Oostenrijks..) maar bij N is dat nu zeker geen probleem meer.

Zeker als je slechts beperkte ruimte hebt is N een uitkomst, veel wat altijd in H0 te vinden was, komt meer en meer ook in N terug en voor veel dingen is wel een oplossing te bedenken!!

Dus niet te lang denken, gewoon doen!! 👍🏻😉


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7413
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Gegroet medespoorders

Bericht door Krab »

Welkom Franky op het N - forum

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3632
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Gegroet medespoorders

Bericht door maarten »

Welkom op het forum Franky


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Plaats reactie