Denfeld III

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Denfeld III

Bericht door Jerome »

Hallo,

Ik besloten om de bouw van mijn baan ook hier te posten. Ik merk dat ik steeds vaker op dit forum zit omdat mijn interesse nou eenmaal bij N spoorbanen ligt. Net als Martin (hookies), Chris (Sachbrett) en Jeroni (Boppard) en anderen zal ik op beide fora mijn verslag doen. Er zitten hier mensen die niet op BNLS zitten. Ik denk wel dat ik op dit forum dieper inga op Specifieke N-spoor dingetjes.

Goed, Ik ga niet mijn vorderingen tot nu toe helemaal opnieuw beschrijven. Ik zal wel een samenvatting geven. Een volledig verslag kan je hier vinden: http://forum.beneluxspoor.net/index.php ... #msg287302

Ok,Ik ben dus sinds 3 jaar bezig met de bouw van Denfeld III (vernoemd naar mijn eerste dochter Denise). Dit is inmiddels mijn 3e modelbaan (binnen 5 jaar). In deze hobby is het handig om eerst ervaring op te doen. Denfeld I was echt een proefbaan. Denfeld II had mijn echte modelbaan moeten worden. Echter het plan was niet goed doordacht waardoor ik besloten heb om een weer nieuwe baan te maken. (modules te zwaar, slechte overgangen, te klein schaduwstation en te weinig ruimte tussen de niveau´s)

Denfeld is een fictief klein land ergens tussen Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland in. In Denfeld hebben ze geen eigen spoorwegmaterieel, maar lenen/huren ze oud (museum)materieel uit omringende landen. Uiteraard rijden er veel doorgaande treinen van/naar omringende landen. Denfeld maakt gebruik van het Duitse seinstelsel.

Uiteraard is die onzin hierboven een excuus om lekker te rijden met treinen die ik mooi vind!

Ik hou van lange treinen. Ik heb dus rijlengte nodig en veel opstelsporen. Dat is nogal een uitdaging omdat de beschikbare kamer gebruikt wordt als treinenkamer, logeerkamer, administratie, knutselkamer en studeerkamer.

De oplossing is een modulebaan met een vast deel en wat losse delen. Goed, genoeg geschreven, hier wat foto´s. Indien er vragen zijn over onderstaande, laat maar weten!

Afbeelding
Eerst maar even de plattegrond van de kamer. Rechts is de modelbaan. Links een bureau met kast. De deur zit link onderin. Weinig ruimte in de kamer dus!

Afbeelding
Ik ben begonnen met de bouw van een helix en schaduwstation. Ik gebruik overigens Peco 55 rails.

Afbeelding
In de kamer staat ook een slaapbank. Wanneer we logees krijgen dan wordt de modelbaan deels verwijderd. Het deel dat achter tegen de muur staat, blijft staan.
Wanneer de het bed staat, ziet het er dus zo uit:
Afbeelding

Afbeelding
Nadat het schaduwstation af was, ben ik begonnen met de bovenbouw. Het baanplan is relatief simpel (of toch niet?). In ieder geval wil ik niet de baan helemaal volbouwen met rails.

Afbeelding
Om de helix te maskeren komt hier een berg. Deze moet wel licht zijn zodat hij eenvoudig is te verwijderen bij calamiteiten.

Afbeelding
De rail overgangen van de modules hebben extra aandacht nodig. De methode die gebruik is toto nu toe zeer effectief. Als hier meer over wilt weten, hoor ik het wel!

Afbeelding
Op de baan komt een station met wat rangeerspoortjes. Ook heb ik een Draairolbrug van Minitrix die ik wil inbouwen. Deze zal in een flauwe boog worden gelegd. Hier nog wat foto´s.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo, hierboven dus in sneltreinvaart een verslag van mijn baan. Indien er vragen zijn, stel ze maar!

Later een vervolg!

Groet, Jeroen.


Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Denfeld III

Bericht door Michiel »

Hoi Jerome,

Dat is een mooi, doordacht plan! Een ruim schaduwstation, en een rustig bovenbouw met weidse bogen met veel ruimte voor scenery en sfeerbouw. Het enige wat me een beetje stoort is de overmaatse "rolbrug-loods", dat eigenlijk geen functie heeft in een dergelijk klein doorgangsstation. Maar ik snap natuurlijk helemaal dat zoiets helemaal top is om locomotieven te showen, rangeren en te wisselen. Misschien dat je het accent "grensstation" nog wat kan versterken in het sporenplan (weegbrug, douanepost, ... wat vind je zoal op een grensstationsemplacement?), wat meteen de talrijke locwissels vergoelijkt.

Maar nogmaals, er goed bezig! En natuurlijk verneem ik met bijzondere belangstelling meer over je effectieve segmentovergangen voor de rails.


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Onderwerp starter
Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Denfeld III

Bericht door Jerome »

Hallo Michel,

Dank voor de reply! Helemaal mee eens dat de Draairolbrug eigenlijk niet past in dit beeld. Overigens is het geen grensstation, maar een station in het fictieve land Denfeld. Ik vind de rolbrug echter erg mooi. Ik wil deze ook digitaal maken, zodat ik em kan aansturen met koploper/TC. Ik denk dat hij toch op de baan gaat komen. Ik zeg altijd maar, het gaat een fantasie-speelbaan worden met realistische trekjes. ;)

Ik kom nog even terug hoe ik de modules heb gekoppeld en hoe rails op elkaar aansluit.

Onlangs ben ik begonnen met het volgende deel van de baan, aan de linkerkant van het station. Ik heb eerst mijn treintafel groter gemaakt met een plankje die ik kan weghalen.
[Afbeelding
Hierdoor kan ik de treintafel nog naar voren rijden indien dat nodig is. Ik werk met scharnieren om de delen exact te laten aansluiten (later meer daarover). Werkt prima! Overigens zit hier een lelijke bocht (R2). Deze zal verdwijnen in een berg.

Zoals eerder geroepen hou ik van lange treinen. Ik heb dus rijlengte nodig. Doordat deze kamer veel doeleinden heeft staat deze nogal vol. Ik moet dus improviseren… De volgende module zal smal zijn en over de rugleuning van de slaapbank lopen! Op deze manier creeer ik toch rijlengte. De module is rechts (dacht ik) 30 cm en links 20 cm.
Afbeelding
Ik heb een brug van Hack gekocht. Ondanks dat de ´stalen´balken iets te dun uitgevoerd zijn, vind ik em wel mooi. Ik hoop ooit nog deze te gaan vervangen door een zelfbouw brug. Maar of ie er ooit komt…..
Afbeelding
De overgangen naar de modules, dat is een secuur werk, maar niet moeilijk.
Afbeelding
Helaas is deze overgang iets te laag, maar met dremel kan je dat verschil verkleinen. inmiddels geeft de overgang geen problemen meer.
Afbeelding
Ik heb eerst de rail roestbruin geverfd, daarna vastgeplakt met verdunde boekbinders lijm.
Afbeelding
Tja, soms moet je creatief zijn om de rails aan te drukken!

Later weerrr meerrr…

Jeroen


Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3587
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Denfeld III

Bericht door Schachbrett »

Hallo Jeroen,

Het is mooi om te zien dat je hier ook aan de gang gaat!! :D
Voor mij had het percies dezelfde reden om ook hier een draadje te starten.


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Denfeld III

Bericht door Jos »

Ziet er goed uit hoor Jeroen!
Leuk dat je je baan hier post.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Denfeld III

Bericht door Hookies »

Het ziet er allemaal picobello uit Jeroen. Ik vind die brug van Hack wel fraai!

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Onderwerp starter
Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Denfeld III

Bericht door Jerome »

Mannen, Thanks!!!

Martin, ja die brug is wel mooi. Ik heb er zeer regelmatig in mijn handen mee gestaan bij de Wapstad in Rijswijk. na 6 maanden toch gekocht. De balken zijn voor mijn gevoel wat te dun, maar ik denk dat dit later minder zal opvallen.

Binnenkort weer de volgende update (met een korte uitleg over de module overgangen)

Greetz, Jeroen




henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Denfeld III

Bericht door henry »

beste jeroen,
ik ben onder de indruk van je baan en foto's maar leg me even uit waarom je in het rood schrijft, heeft dat een betekenis?

groetjes henry



mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Denfeld III

Bericht door mdedeugd »

Hoi Jeroen.

Leuk dat jij ook een bouwverslag bent begonnen.
Ik ga ook zeggen dat ik het erg mooi vindt, complimenten.
Maar.... :?
Ik heb helaas wel even wat kritische vragen over de helix.
Het ziet er verder goed uit, maar dat wist je al ;) .
Alleen de bovenste laag, daar loopt de rails, vlak tegen de aansluitende bovenlaag.
Daar heeft de trein met rijtuigen straks geen draaicirkel.
Heb je dat al getest?
En dan vervolgens wordt er een platau boven de helix gemonteert, wat erg aan de krappe kant is gebouwt.
Dat komt niet erg lekker uit met de rails.


Een tip.
Je maakt ook mooie foto,s van wat je hebt bouwt.
Kijk voor jezelf ook kritisch naar die foto,s.
Ze kunnen vaak een goede hulp bieden, om foutjes op te sporen.
Dan zie je vaak dingen die zo op het eerste gezicht niet opvallen.
Zo werk ik ook steets, veel foto,s maken uit verschillende positie,s.
Dan kijk je er kritisch naar op je pc en kun je die dingen goed opsporen.
En noteren, en dan op de baan corigeren.
Ik zelf heb er bij mij, door middel van dit systeem.
Al zoveel punten uit weten te halen, en nog steets ben ik niet tevreden. :o
Sucses en probeer het maar. ;)
Ik bekijk erg veel foto,s van wat jullie zoal doen.
Daar leer je echt ontzettend veel van.

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Denfeld III

Bericht door OBBinN »

Mooie baan en foto's. Ook een mooie helix!! :D
Ik hou zelf ook van wat langere treinen en vooral van wat rij lengte en heb het idee gevat om op 1 plaat de 'grote' baan te bouwen en verder rondom de kamer met cm of 20 breed te gaan, op bepaalde plaatsen misschien een opstelspoor, maar dat zie ik nog wel.

Ga je ook de kamer rond, of komt er ergens een keerlus te liggen?


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Onderwerp starter
Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Denfeld III

Bericht door Jerome »

Zo Het is weer papadag, de oudste dochter naar de basisschool, de jongste zit tv te kijken, dus het is weer tijd voor een update. Eerst maar even reageren op jullie reacties, waarvoor dank.

@Henry, Heeft geen reden, ik vind het wel leuk om een andere kleur te gebruiken dan de standaard. ;)

@Martin, goede vragen over de helix. Je moet inderdaad hier rekening me houden. aangezien de plank nogal dik is (3cm MDF) verwachte ik al een uitdaging hier. Inderdaad na testen liepen mijn langste rijtuigen tegen de rand van de plaat. Maar dat was eenvoudig op te lossen door een stukje weg te schuren met de dremel. Je tip is een goede, en dat doe ik ook. Ook omdat ik er niet tegen kan wanneer door de bouw mijn treinen lang stil moeten staan. Treinen moeten rijden! Ik test dus veel omdat ik het ook leuk vind om treinen te laten rijden. Ik verbaas mij erover dat sommige mensen eerst een volledige baan kunnen bouwen zonder een centimeter te rijden met de treinen.

@wouter, Yep ik ga niet de kamer rond, maar wel bijna. Inderdaad komt er een keerlus (is er al, maar ik loop achter met de verslagen). Volg mijn verslag en zie hoe ik het aangepakt heb.

Deze activiteiten stammen nog van mei 2010. Ik loop dus wat achter met de update…

Afbeelding

We gaan verder met de bankmodule. Ik heb nog wat mdf plankjes over van de Helix, dus deze ga ik hiervoor gebruiken.

Afbeelding

Afbeelding

Verder zal de bankmodule een aftakking krijgen naar een lokaalspoor. Hiervoor gebruik ik een lange wissel en Engelse wissel van Peco voor. Het lokaalspoor ga ik later aanleggen. Ik wil eerst zo snel mogelijk weer rondjes kunnen rijden met de treinen. Voor het verbinden van de module gebruik ik een printer kabel met Sub-D stekkers en 2 printjes van Huib Maaskant. Voor de aandrijving van de wissels ga ik gebruik maken van Pilz motoren die ik nog heb liggen. Deze zijn wel wat luidruchtig, maar ja… Eerst maar even de bedding van de wissels gelegd, en de wissels. Daarna de rails vanaf de brug doorgetrokken. Hieronder een foto vanuit stuurstand perspectief.

Afbeelding

De volgende update volgt weer snel, met ook een uitleg van de moduleovergangen.

Greetz, Jeroen.


Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3587
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Denfeld III

Bericht door Schachbrett »

Hallo Jeroen,

Dat is mooi ik ben ook gezegend met een papadag op woensdag,dat wil niet zeggen dat je ook altijd kunt bouwen. :(
Maarja,als de kleinste aan het tv kijken is,kun je wel mooi een update hier op het forum verzorgen.
Het ziet er goed,het goed dat je goed let op de overgangen. ;)


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Denfeld III

Bericht door shoven »

Dit ziet er mooi uit jeroen, ik ga dit volgen.
Een vraagje: op deze foto heb je 2 wissels tegen elkaar liggen als overloopwissels. Wat zijn dit voor wissels (merk + model)? Ik zoel nl. ook nog zoiets om de wisselstraten rond mijn station te verbeteren, maar de standaard boogwissels van Flm zijn echt veel te krap. Is dit Peco?
Bijlagen
denfeld.jpg
denfeld.jpg (50.77 KiB) 9087 keer bekeken


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Denfeld III

Bericht door FidOo »

Dat zijn de meegebogen wissels van peco idd


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Denfeld III

Bericht door Jerome »

Hallo,

Chris, yep. Helaas lukt het meestal niet om te bouwen op papadag. Eigenlijk heb ik tussendoor alleen ff tijd om achter de kleptop te zitten voor wat werk en dus iets te posten.

Steven, inderdaad zijn het Peco 55 wissels. Ik gebruik geen Minitrix of FLM wissels in het zicht. Zeker als een peco wissel naast een andere wissel legt zie je hoe mooi en slank deze zijn. Helaas wordt hierdoor bijvoorbeeld mijn station een stuk minder lang, maar ik heb het er voor over.
De wissel is de Peco SLE 387f (code 55). zie deze http://www.n-spoorstore.nl/n-spoorstore ... gory_id=62 van H@ns voor een plaatje

Later volgt wellicht meer.

Groet, Jeroen


Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3587
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Denfeld III

Bericht door Schachbrett »

Hallo Jeroen,

Ach,achter de kleptop zitten en een beetje kijken naar het modelspoorse leven.
Als dat geen hobby is. ;) :D

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben

Onderwerp starter
Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Denfeld III

Bericht door Jerome »

Hallo all,

Chris, yep, kijken naar wat andere mensen aan het brouwen zijn is wat mij betreft ook een onderdeel van de hobby. Het bouwen is toch wel het leukste. Ik ben soms jaloers hoeveel tijd sommigen hier in de hobby kunnen steken.



Zo,we gaan weer verder met het verslag. Ik heb al eerder gemeld dat ik nogal ruimtegebrek heb, daarom ga ik via de bank naar de …. Vensterbank! Weer eens wat anders dan planten!

Zoals belooft een stukje hoe de moduleovergangen maak. Ik heb al mijn overgangen zo gemaakt, zelfs in mijn schaduwstation waar dus 15 overgangen tussen de modules zitten. In sommige gevallen heb ik een kleine correctie moeten doen, maar eigenlijk geen problemen gehad.

Zo eerst maar een foto van de overgang van de bank module naar de vensterbankmodule
Afbeelding
Voor de overgang gebruik heb ik gezocht naar hout met dezelfde dikte als mijn ballastbed. Ik kwam uit op hout voor bedbodems. Je kan ook evt printplaat gebruiken en de rails solderen (zie bv Nproject), maar dat is redelijk wat werk, dit is net zo betrouwbaar. Linksboven op het plaatje zie de 2 stukjes die ik op maat heb gezaagd. In het rechter stukje zitten ook 2 gaatjes omdat de schroefjes van de scharnier uitstaken (had even geen andere voorhanden)

Eerst plaats ik een deurscharnier onder het hout. De scharnier moet een pen hebben die te verwijderen is. Zie foto hieronder:
Afbeelding

Daarna plak ik met onverdunde houtlijm de 2 stukjes hout vast. Tussen de strookjes hou ik ongeveer 1 mm ruimte over.
Afbeelding
Nadat de stukjes hout goed vast zitten,leg ik de rails. Bij de overgang gebruik ik weer veel onverdunde houtlijm.
Afbeelding

Ik heb de resterende stuk rail ook gelijk vastgelijmd met onverdunde boekbinderslijm. Mijn ervaring is dat je dat beter gelijk kan doen. Anders heb je de kans dat de flexrail toch een beetje gaat bewegen met een slechte overgang als gevolg.
Afbeelding

Daarna alles goed laten drogen (minimaal 1 nacht) . Met boeken e.d. zorg ik dat rails gefixeerd blijft.
Afbeelding

Als laatste slijp ik de rails door met een Dremel en een diamantslijpschijf van Proxon Deze is de dunste die ik kon vinden. Ik heb hier nu geen foto van, deze komt in de volgende update.

Greetz, Jeroen


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Denfeld III

Bericht door OBBinN »

Ben benieuwd, er gebeuren hier dingen die ik ook kan gebruiken bij mn nieuw te bouwen baan! Moet namelijk stevige uitneembare delen hebben zodat het balkon toegankelijk blijft zonder gekruip ofzo :P
Die proxon schijf, heb je daar ook een artikel nummer van? Werk nu met de dremel slijpschijfjes, maar die zijn eigenlijk te dik om de rails door te slijpen...

Het gebouwde stuk ziet er in ieder geval degelijk uit! :D Zo met die wisseloversteek enzo... Echt mooi :)


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Denfeld III

Bericht door Rob Fongers »

Jerome,

Dit was toch een vraag van jou?


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Denfeld III

Bericht door OBBinN »

Wat zijn dat trouwens voor blokjes op de rails? (Foto 4 & 5)


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Denfeld III

Bericht door Rob Fongers »

Dat is dit


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Denfeld III

Bericht door OBBinN »

Omg... Dat ik die nog niet heb zeg... :o :shock: Inderdaad maakt het het buigen van de flexrail een heel stuk makkelijker. Ik ben nu altijd moeilijk aan het doen om het een beetje netjes te krijgen...

Je zet er gewoon 1 aan het begin? en buig de flex dan voorzichtig in de jusite vorm en monteert de 2e aan het einde. Binnenkort maar eens bestellen! Tnx!! :D


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Onderwerp starter
Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Denfeld III

Bericht door Jerome »


@Rob

Yep dat ben ik (lang niet gesproken...gechat! als ik kijk op jouw blog lig je meestal al in bed!). Ik weet dat jij jouw ICE hebt laten aanpassen door SB Modellbau. Wij hebben het lang geleden ook daarover gehad op jouw blog. Jij hebt inmiddels meerdere locs zelf omgebouwd. Dat wil ik ook gaan doen, maar ik wil eerst dat uitproberen op een Brawa loc die kaduk is. De Tee motor overweeg ik dus op te sturen naar hen want ik word er moedeloos van, dat ding is niet vooruit te branden. Ik ben echter wel benieuwd wat de ervaringen van mensen die een Tee RaM hebben na een langere periode van gebruik na ombouw door SB modellbau.

@Wouter, inderdaad is dit eigenlijk een ´Must Have´ bij het leggen van flexrail.

Greetz Jeroen.


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Denfeld III

Bericht door Rob Fongers »

Jeroen,

Ik heb hetzelfde probleem gehad met de RAM. Er zit nu een Mashima in en die rijdt buitengewoon. Ombouw is een eitje als je een poelii trekker hebt.

Hij komt van GM&S en dan bij motoren de 10X24 MHK kiezen. Sindsdien geen enkel probleem meer met de Ram incl binneb verlichting.

Hij heeft ook de poelitrekker en kost ca 10 Euro, de motor ca 24. Is dus een fractie als bij SB


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Onderwerp starter
Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Denfeld III

Bericht door Jerome »

He Rob,

Super! Ik ga dat dus doen! Ik neem aan dat ik deze motor (10X24 MHK) ook voor andere N-locs kan gebruiken? Ik wil dus ook een Brawa loc ombouwen en ook mijn Minitrix Cargo loc begint te kuren. Ik dacht dat jij Maxon gebruikt, of ben je nu overgestapt naar deze?

Van een Poelietrekker had ik nog nooit gehoord... Ik kan em ook niet vinden op de GM&S site.... Ik zal hen gewoon een berichtje sturen. Ik was zo en zo van plan een bestelling te plaatsen bij hun, zodat ik het evt bij Eurospoor kan ophalen.

Thanks, Jeroen.


Plaats reactie