TrainBase

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.

Onmogelijkhier
Berichten: 384
Lid geworden op: 05 jan 2021 20:06
Locatie: Omgeving Rotterdam mijn geboorte stad

Re: TrainBase

Bericht door Onmogelijkhier »

Heb even gekeken en dat is opzich wel leuk en niet alleen voor treinen maar ook voor mijn foto en dia collectie.
Ga ik eens goed naar kijken, bedankt.


Groeten Marcel V
Gebruikersavatar

MarcoTrix
Berichten: 286
Lid geworden op: 06 apr 2020 19:10
Locatie: Zeist

Re: TrainBase

Bericht door MarcoTrix »

Ik krijg de .jar niet geopend op een Mac. Opvallend is dat het programma voor Windows (.exe) ongeveer 160 Mb is, en de .jar slechts 204 Kb. Ik krijg de indruk dat de .jar een lege verwijzing is.....
P.s.: Ik heb een Java launcher geïnstalleerd.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: TrainBase

Bericht door wdevaal »

MarcoTrix schreef: 26 feb 2024 23:55 Ik krijg de .jar niet geopend op een Mac. Opvallend is dat het programma voor Windows (.exe) ongeveer 160 Mb is, en de .jar slechts 204 Kb. Ik krijg de indruk dat de .jar een lege verwijzing is.....
P.s.: Ik heb een Java launcher geïnstalleerd.
Ja dit is een ding, ik heb al meerdere male verteld dat een Mac niet mijn ding is. Ik weet van een van mijn gebruikers dat het wel werkt op een Mac omdat hij dit mijn heeft verteld, maar ik ga zijn naam niet zomaar hier vermelden zonder toestemming van hem zelf. Het Jar bestand zelf werkt ook op mijn PC, dus daar is niets mis mee.

Grt, Willy...


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: TrainBase

Bericht door wdevaal »

MarcoTrix schreef: 26 feb 2024 23:55 Ik krijg de .jar niet geopend op een Mac. Opvallend is dat het programma voor Windows (.exe) ongeveer 160 Mb is, en de .jar slechts 204 Kb. Ik krijg de indruk dat de .jar een lege verwijzing is.....
P.s.: Ik heb een Java launcher geïnstalleerd.
Er is sinds vandaag een update Java Jar bestand beschikbaar met installaties bestanden voor Mac & Ubuntu. Met dank aan de Dhr. Paul Bierhuizen.
Download deze even en lees de instructies die je vind in het gecomprimeerde zip bestand.

Grt, Willy...


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3625
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: TrainBase

Bericht door maarten »

Goed bezig Willy. Het is altijd lastig om uitspraken te doen over dingen die je zelf niet kunt uitproberen of testen. Fijn dat Paul daarbij behulpzaam is. :Thumb


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: TrainBase

Bericht door wdevaal »

maarten schreef: 29 feb 2024 12:46 Goed bezig Willy. Het is altijd lastig om uitspraken te doen over dingen die je zelf niet kunt uitproberen of testen. Fijn dat Paul daarbij behulpzaam is. :Thumb
Ja ik ben blij met Paul die de laatste tijd veel aandacht heeft besteed aan TrainBase en Stationsomroeper en dan met namen de Jar installaties. Vandaag heeft hij hier nog aan gewerkt en ik heb zojuist beide programma's geupdate voor wat het de overige platforms betreft.

Grt, Willy...


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: TrainBase

Bericht door wdevaal »

Beste allemaal, hierbij wilde ik u even laten weten dat er een nieuwe update is van TrainBase,
versie 1.0.1.1 is nu beschikbaar op mijn eigen webserver: http://92.109.45.240/

Wat is er veranderd in de deze update.
In het tabblad Locomotieven is een extra veld voor het serie nummer van de betreffende Locomotief.
Bij het exporteren plaatste TrainBase een punt als decimale scheidings teken bij de prijs opgavens, omdat Excel daar problemen mee heeft zal TrainBase nu een komma gebruiken als scheidings teken.
De tekst “Analoge” is vervangen door “Analoog”.
TrainBase let er nu op dat er bij het invoeren van prijzen een punt als decimaal scheidings teken wordt gebruik, gebruik je per ongelijk toch een komma als decimaal scheidings teken maak TrainBase er nu automatich een punt van, dit veroorzaakte onder andere problemen bij het opnieuw opstarten van TrainBase.
Tijdens het laden van de database kan TrainBase nu eventuelen fouten ontdekken, en zal dit in een bericht weergeven. TrainBase zal het betreffende record openen zodat u de fout kunt herstellen en deze opnieuw kunt bewaren. Sluit TrainBase daarna af en start deze weer opnieuw op.
De handleiding heeft een update ondergaan.
TrainBase heeft een Java update versie 21.0.2, deze update kun je hier rechtstreeks downloaden en installeren.
Update Java Jar bestand, nu beschikbaar met installaties bestanden voor Mac & Ubuntu. Met dank aan de Dhr. Paul Bierhuizen.

Grt, Willy...
Laatst gewijzigd door wdevaal op 01 mar 2024 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1831
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: TrainBase

Bericht door OBBinN »

wdevaal schreef: 01 mar 2024 13:08 herstelen
Hier zit dat nog niet ingebouwd.. :lol: :lol:


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: TrainBase

Bericht door wdevaal »

OBBinN schreef: 01 mar 2024 14:49
wdevaal schreef: 01 mar 2024 13:08 herstelen
Hier zit dat nog niet ingebouwd.. :lol: :lol:
8)7


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.
Plaats reactie