Viesmann 4470

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
CGdeBrabander
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 jan 2019 21:37
Locatie: Waddinxveen

Viesmann 4470

Bericht door CGdeBrabander »

Ik ben in het bezit van viesmann 4470 digitale armsein deze wil ik aansluiten op een dr 4018 weet iemand hoe dat moet de info die er bijzit (viesmann) is hierin niet duidelijk er zit ook een weerstand bij waarschijnlijk voor het ledje maar welke kleur draadje is dit

Graag eventueel antwoordt met aansluit schema.

Met vr gr Ron


Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1013
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Viesmann 4470

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Bij Viesmann kun je een handleiding downloaden van 20 pagina's met duidelijke schema's in kleur. De bijgevoegde weerstand is voor eigenwijze systemen die bij het programmeren bij de les moeten worden gehouden, niet voor stroombegrenzing leds. Je moet natuurlijk wel even weten wat de 4018 doet en welke aansluitingen er zijn. Rest lijkt mij dan een invuloefening.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm

Onderwerp starter
CGdeBrabander
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 jan 2019 21:37
Locatie: Waddinxveen

Re: Viesmann 4470

Bericht door CGdeBrabander »

Joop bedankt voor je info de handleiding zat er bij maar was niet echt duidelijk maar het ledje wordt gevoed met bruin en geel (zonder weerstand zit waarschijnlijk in de voet. blauw/rood en blauw/groen voor de arm.
maar hij werkt de overige draad zijn niet nodig omdat ik met blokken werkt en die worden geregeld met de s88 buis.
Met vr gr Ron



Onderwerp starter
CGdeBrabander
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 jan 2019 21:37
Locatie: Waddinxveen

Re: Viesmann 4470

Bericht door CGdeBrabander »

Ik kom er toch nog even op terug want het werkt nog niet.
als de seinpaal aan sluit op mijn trafo ( trein spanning) bruin op de min geel op plus led brand en met de draden blauw/rood blauw/groen door deze even op de plus te steken gaat de vleugel op of neer.

nu aangesloten op mijn dr4018 blauw/rood op 1 bruin op c en blauw/groen op 2 en geel op de plus led brand
sein aangemaakt op mijn ecos adres 8 (hier op zitten ook wissels 1 tot 6 deze werken ) maar het seinpaal reageert niet wat doe ik fout?
met vr gr Ron


Plaats reactie