Kokkerdam

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Gerhard
Berichten: 437
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Kokkerdam

Bericht door Gerhard »

Mooi skatepark , heel knap gedaan Jan -Willem :Thumb


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

Onderwerp starter
jw82
Berichten: 290
Lid geworden op: 11 mei 2021 09:03

Re: Kokkerdam

Bericht door jw82 »

Na het skatepark (dank voor alle reacties! _o_ ) is het plateau / 'tunneldak' nu gecomplementeerd met de speeltuin...een beetje van @Panzer-Shop en een beetje van mijzelf zullen we maar zeggen. 8-)

Daarnaast her en der wat onkruid/begroeiing geplaatst, bankjes, een prullenbak voor de rommel, lantarenpalen en nog een aantal andere figuurtjes die zich verpozen in het park.

Afbeelding

Afbeelding

En deze hoogte is natuurlijk prima geschikt voor onze treinspotterjes! :)

Afbeelding

Want juist vandaag komt voor het eerst de NS2275 door Kokkerdam gereden met een sleepje "speciaal vervoer" E'tjes aan de haak! Dat willen ze niet missen natuurlijk...en is het gelijk de gelegenheid om jullie te laten zien hoe dit geheel nu integreert in de baan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En omdat hij zo mooi is 8-) nog even wat opnames van een treinspotter welke een positie ter hoogte van het goederen-/poststation had gekozen.

Afbeelding

Afbeelding


Hartelijke groet,
Jan-Willem

Nederlandse baan in ontwikkeling: Kokkerdam
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2204
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Kokkerdam

Bericht door traiNiac »

Fraaie lok(foto) en die speeltuin is ook leuk geworden



Raymond
Berichten: 1908
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Kokkerdam

Bericht door Raymond »

Jaaaa mooie Loc!
Leuk gedaan die speeltuin!
Dat zand heb je goed gedaan, zoals bij het eind van de glijbaan is donkerder van kleur door het afspringen👍🏻

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Panzer-Shop
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 701
Lid geworden op: 25 feb 2019 12:57

Re: Kokkerdam

Bericht door Panzer-Shop »

Ziet er goed uit! 👍🏻



FriKrin
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2021 17:03

Re: Kokkerdam

Bericht door FriKrin »

De speeltuin is zeker een mooie aanvulling op de baan.
ik heb er ook maar een strand bij gemaakt. (badgasten volgen)
groet Fr@
Afbeelding


ie volgen op: www.kroonspoor.nl

Onderwerp starter
jw82
Berichten: 290
Lid geworden op: 11 mei 2021 09:03

Re: Kokkerdam

Bericht door jw82 »

Bedankt voor de leuke reacties!

Afgelopen tijd eens een product van scalescenes.com geprobeerd. Een 'low relief warehouse', één van de gratis producten om het te proberen...

Ik heb het met een gewone inktjet printer op fotopapier afgedrukt, op het aangegeven karton geplakt en ingespoten met matte lak. En dan bouwen maar. Pasvormen en instructies zijn wat mij betreft prima! En leuk dat je kunt kiezen, bv. het type deuren dat je in de loods wilt zetten (er zitten 4 varianten bij).

Ik ben tevreden met het eerste resultaat, zeker voor iets op de achtergrond.


Afbeelding


Hartelijke groet,
Jan-Willem

Nederlandse baan in ontwikkeling: Kokkerdam

Onderwerp starter
jw82
Berichten: 290
Lid geworden op: 11 mei 2021 09:03

Re: Kokkerdam

Bericht door jw82 »

jw82 schreef: 25 jun 2023 14:35 Het (doorgaande) spoor aan de achterzijde van de module wil ik uit het zicht hebben en het VAM laadstation heeft natuurlijk zijn verhoogde toegang nodig...zo probeer ik op een NL'se baan toch hoogteverschil te verwerken.

Het begin is er, ook zelf nog beetje benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt.

Afbeelding
Inmiddels is er één en ander doorontwikkeld na bovenstaande...het verhoogde deel waar het VAM-ststion aan komt te staan is aangevuld en ik wil de tussentijds gebouwde low-relief loods hier ook een (achtergrond)plaatsje geven. Dus daarvoor een aanvullend stukje "straat" gemaakt, gescheiden door een betonwandje.

En ook de muur voorzien van een dekrand, verweerd en een brug gebouwd over het spoor. Dit alles met XPS (behalve de brugreling natuurlijk).

Een fotootje van het geheel, nog niet gemonteerd en afgewerkt met details, maar weer een stap verder:

Afbeelding

Afbeelding


Hartelijke groet,
Jan-Willem

Nederlandse baan in ontwikkeling: Kokkerdam
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7367
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Kokkerdam

Bericht door Krab »

Mooi gedaan dit gedeelte met reliëf gebouw Jan -Willem :Thumb

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
jw82
Berichten: 290
Lid geworden op: 11 mei 2021 09:03

Re: Kokkerdam

Bericht door jw82 »

Vanmiddag weer eens wat aan de elektronica gedaan...nu ik steeds meer richting de digitale wereld schuif de proefopstelling met het DCC-EX command station omgevormd naar een opstelling welke ik op de baan kan plaatsen en aansluiten op de hoofdbaan (ipv. testrondje).

En er was nog ruimte om een PCA-bordje en een breakboardje te plaatsen, zodat ik met dezelfde opstelling ook nog één en ander kan experimenteren en ledjes testen.

Afbeelding

Afbeelding

En voor het complete beeld dan ook nog wel leuk om te laten zien hoe eruit ziet als geplaatst is. Zoals te zien, blijft de analoge aansturing ook nog even als optie aanwezig. Zeker zolang niet al het materieel digitaal is.

Afbeelding


Hartelijke groet,
Jan-Willem

Nederlandse baan in ontwikkeling: Kokkerdam
Plaats reactie