Een eindstation

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2204
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Een eindstation

Bericht door traiNiac »

Hallo Peter,

ik had je baan nog niet eerder ontdekt, deze is al erg leuk geworden. Assen is een beetje te ver weg voor mij, maar evengoed veel plezier op de beurs met het tonen van je resultaat.



Onderwerp starter
peter5143
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 nov 2017 16:44

Re: Een eindstation Op de beurs geweest in Assen!

Bericht door peter5143 »

[/quote]
Martin K schreef: 04 mar 2024 14:08 Mooie baan en realistische boompjes. De achtergrond van de foto van de boom kwam mij erg bekend voor. Volgens mij woon je maar een paar straten bij mij vandaan.
Leuk! helaas ben ik eigenlijk net verhuisd naar het ''hoge'' noorden. Maar ik kom nog geregeld in de buurt. Wie weet zien we elkaar wel een keer. Of lopen we elkaar straal voorbij :D
traiNiac schreef: 04 mar 2024 17:57 Hallo Peter,

ik had je baan nog niet eerder ontdekt, deze is al erg leuk geworden. Assen is een beetje te ver weg voor mij, maar evengoed veel plezier op de beurs met het tonen van je resultaat.
Bedankt! das zeker gelukt!


De beurs wordt op een school gehouden en georganiseerd door de modelspoorclub uit Assen. Hiervan ben ik dan ook lid geworden toen ik verhuisd ben naar het noorden. Voor ''ons'' clubleden begint de beurs al op vrijdag met het opbouwen voor de plekken van de handelaren. Alle klaslokalen moeten ingericht worden en alle tafels moeten neergezet worden. Een beste klus welke eigenlijk altijd erg gezellig verloopt!

Ik heb eerst even geholpen met het ''zware werk'' van tafels laden en lossen om daarna mijn baantje thuis op te halen en vast neer te zetten op de beurs. Gelukkig is er een goed collega lid wat mij heeft geholpen met het afbreken en in de auto laden van mijn baantje.
Omdat ik in modules gebouwd heb valt dit eigenlijk altijd heel erg goed mee. In totaal zijn er 8 vleugelmoeren, 4 inbussen en 4 kabels nodig om alles af te breken en weer op te bouwen/door te verbinden.
Al met al werk voor een goede 20 minuten!

Op de beurs weer alles opgebouwd en de volgende ochtend heb ik de centrale aan geslingerd en wat lokjes erop gezet en rijden maar!

Vanuit oostenrijk was er zomaar een mooie br 42 aankomen rijden!
Afbeelding

Terwijl de trekkers (ben ondertussen al aardig ingeburgerd) geladen zijn, werd ondertussen de loopbrug voor het vee gepositioneerd. Deze loopbrug is een concept welke mijn vader van houtjes gemaakt heeft en welke precies in de deur opening van een veewagentje van fleischmann past.
Afbeelding

Na de beurs, en het festival op het station van petersdorf keerde de rust weer terug.
Terwijl de laatste trein met festivalgangers wacht op vertrek in het station is de laatste trekker afgeladen en staat het materieel te genieten van hun rust.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al vond ik het super leuk om met mijn nog lang niet afgemaakte baantje op een beurs te staan!
De vele reacties waren erg leuk! en het beetje detail wat op de baan zit viel ook meteen op!
Vandaag alles weer thuis rustig opgebouwd en even genoten van mijn baantje door stiekem toch nog zelf even te rijden.

Wat kan de hobby toch leuk zijn!



sprui811
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 sep 2023 21:28
Locatie: Made

Re: Een eindstation

Bericht door sprui811 »

Succes met de beurs.

en die laatste foto, schitterend ! Uitvergroten en aan de muur hangen zou ik zeggen.

Groet,Michel


Smile, life is too short to be sad

Onderwerp starter
peter5143
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 nov 2017 16:44

Re: Een eindstation

Bericht door peter5143 »

Zo komt de trein aan, loopt om en vertrekt deze weer.



Er is niet veel gebeurd na de beurs, Kleine herstel werkzaamheden van wissels welke niet goed werkte en wat materiaal nagekeken. Best gek dat ze na jaren van stilstand een beetje sputteren :D

In de planning staat om nu alle details aan te brengen van kleine bankjes en lampjes etc.


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1516
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Een eindstation

Bericht door Hans »

Hallo Peter,

Heel gaaf, een filmpje op deze hoogte.
Vooral tegen het einde is er een heel fraaie opname.
Echt heel mooi.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Plaats reactie