Hallo ik ben nieuw hier

Nieuw op ons forum? Kijk even hier voor het e.e.a. aan belangrijke informatie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
JPP
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2024 19:31

Hallo ik ben nieuw hier

Bericht door JPP »

Mijn naam is Jean Pierre en ik ben woonachtig in een heel klein landelijk dorpje in de provincie Antwerpen in België. Ik ben een volledige leek op gebied van modelspoor. Als kind wel eens zo een marklin baantje gehad. Wat ik wel doe is modelbouw, zowel plastiek, hout en ook bouw blokjes (maar geen lego). Daar heb ik dus wel ervaring mee. Vorig jaar ben ik met een kameraad, die een echte trein freak is zowel in modelspoor als het echte werk, mee geweest naar euromodelbouw in Genk.
Daar begon het wel wat te kriebelen om misschien ook eens te beginnen met modelspoor. Bedoeling was eerst om te proberen een tweedehands set op de kop te tikken. Ondertussen had ik besloten om voor N spoor te gaan. Mijn hobbykamer is ingedeeld in drie gebieden, modelbouw, stenen (ik verzamel mineralen) en bibliotheek (ik ben een boeken maniak)en die nemen al redelijk wat plaats in. N spoor dus, daar heb ik nog wel wat plaats voor. Maar een volledige (digitale) set tweedehands vinden bleek moeilijk. Na wat wikken wegen en overleg met de vrouw des huizes (het is toch een investering) toch besloten om voor nieuw te gaan. Dus ben ik in blijde verwachting van de minitrix startset goederentrein en de twee uitbreidingssets. Ik had mij natuurlijk al wel goed ingelezen alvorens te beslissen van wat te kopen.
Voor mij kan de pret dus beginnen. Hoe, wat, proberen, bouwen, afbreken en terug bouwen en testen. Ik hoop met hulp van dit forum (waar ik al heel wat gelezen heb) een mooi baantje te kunnen bouwen.


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5089
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Hallo ik ben nieuw hier

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi Jean Pierre, welkom op het forum en in de hobby. Ik kan je in ieder geval mee geven probeer tussendoor div. landschap technieken uit op bierviltjes of kleine stukjes hout. Dat kan bij goed weer ook prima op het terras en geeft je af en toe wat anders te doen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2205
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Hallo ik ben nieuw hier

Bericht door traiNiac »

Hallo Jean Pierre,

Welkom op dit forum. Ik denk dat je als beginnende modelspoorder vast veel vragen hebt die je hier goed kwijt kunt.


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3626
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Hallo ik ben nieuw hier

Bericht door maarten »

Welkom op het forum en in de hobby Jean Pierre


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1833
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Hallo ik ben nieuw hier

Bericht door OBBinN »

Welkom


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7376
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hallo ik ben nieuw hier

Bericht door Krab »

Welkom Jean Pierre op het N - forum .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1518
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Hallo ik ben nieuw hier

Bericht door Hans »

Hallo Jean Pierre,

Welkom op het forum.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Plaats reactie