Jip

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
JipK
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mei 2024 12:30

Jip

Bericht door JipK »

Hoi allemaal,

Mijn naam is Jip en ik rij nu ruim vijftien jaar modeltreinen in N-spoor. Mijn verzameling is half Nederlands en half Duits. Ik richt mij voornamelijk op de periode tussen grofweg 1980 en 2000 en vind het ook leuk om grensoverschrijdend treinverkeer met ook locwissels uit te beelden.

Ik heb in huis een kamertje van 3,3 bij 2,9 meter bestaande uit een kopstation met daaronder een klein schaduwstation. Die komen samen op een punt van waaruit weer twee beperkt korte dubbelsporige lijnen met keerlussen lopen. Een voor Nederlands verkeer, een voor Duits verkeer. Dit alles heb ik grotendeels geautomatiseerd met iTrain, een DR5000, vijf S88n bezetmelders en drie wisseldecoders. Ook stuur ik een aantal seinen aan met een OC32.

Mijn favoriete onderdelen van de collectie zijn een SBB-rijtuigset met een Duits restauratierijtuig zoals in het verleden in de Berner Oberland te zien was en een Nederlandse rijtuigstam bestaande uit ICR en Plan W.


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3632
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Jip

Bericht door maarten »

Welkom op het forum Jip! Heb je ook een afbeelding van je baan plan?


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
JipK
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mei 2024 12:30

Re: Jip

Bericht door JipK »

Jazeker! Ik zal die vanavond even uploaden.


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1844
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Jip

Bericht door OBBinN »

Welkom!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Onderwerp starter
JipK
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mei 2024 12:30

Re: Jip

Bericht door JipK »

Dit is de baan. Sommigen zouden het ongetwijfeld een sporenspaghetti vinden. Zelf vind ik het vooral leuk om lekker te kunnen rijden. In het (grote) kopstation combineer ik locwisselen met kopmaken. Ook zitten hier twee locopstelsporen en drie lange opstelsporen. In het kleinere kopstation heb ik een klein goederenhoekje waar een loc kan omlopen en drie kopsporen. Verder heb ik nog een doorgaand station met een kopspoor en goederenhoekje.
Afbeelding


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1526
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Jip

Bericht door Hans »

Hallo Jip,

Welkom op het forum.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Plaats reactie