JMRI Roster-bestand voor Kres Flexdec-decoder

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
BramvanLeeuwen
Berichten: 121
Lid geworden op: 04 nov 2018 23:20
Locatie: Haarlem

JMRI Roster-bestand voor Kres Flexdec-decoder

Bericht door BramvanLeeuwen »

Ik wil graag mijn Kres Stettin VT137 met Flexdec-decoder invoeren in JMRI DecoderPro. Er is echter geen bestand met CV-waardes van Kres (FlexDec) aanwezig bij JMRI. Heeft iemand een idee hoe je een bestand zou kunnen opbouwen? Er is wel een handleiding bij JMRI voor het vormen van zo'n bestand, maar het opbouwen daarvan 'from scratch' is wel een enorm werk, lijkt me. Ik heb eigenlijk geen zin om alle CV-waardes etc zelf in te voeren. Heeft iemand een idee hoe te beginnen?


met vriendelijke groet,
Bram van Leeuwen
Gebruikersavatar

Hansepansje
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:28

Re: JMRI Roster-bestand voor Kres Flexdec-decoder

Bericht door Hansepansje »

Je kunt toch gewoon met JMRI DecoderPro de huidige instellingen van de decoder inlezen en opslaan? Dat is in een paar minuten klaar.

Groets, Hans


Dachbodenheim - zijlijn in N-spoor, bestuurd met eigen software, via HCCM hardware (blokgestuurd)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
BramvanLeeuwen
Berichten: 121
Lid geworden op: 04 nov 2018 23:20
Locatie: Haarlem

Re: JMRI Roster-bestand voor Kres Flexdec-decoder

Bericht door BramvanLeeuwen »

Ja, natuurlijk, dat heb ik gedaan. Maar dat moet je wel voor iedere wijziging de CV-lijst raadplegen. Het mooie van DecoderPro is er dan wel van af. Het hele overzicht is weg. Dat is net zoiets als een computer programmeren met machinetaal: Het werkt, maar nogal onhandig en foutgevoelig.

Dus: ik ben niet in verwarring hoor, maar zoek een mooiere methode om de decoder te programmeren dan via CV-instructies met binaire codes. Het handige van DecoderPro is juist dat dit niet hoeft, tenminste als de decoder bekend is, Daarvoor heb je zo'n roster-bestand nodig.


met vriendelijke groet,
Bram van Leeuwen
Plaats reactie