Slipbandjes.

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Jan64

Slipbandjes.

Bericht door Jan64 »

Hallo,

Ik heb een Class 68 loc van Dapol en die heeft op mijn baan moeite met een lichte helling.
De loc heeft geen antislipbandjes wat de oorzaak is.
Is er een mogelijkheid om daar op de een of ander manier antislipbandjes te monteren zijn.

Mvg Jan

marcopolo273

Re: Slipbandjes.

Bericht door marcopolo273 »

Hoi Jan,
Als er in de wielen geen "sleufje" zit waar die bandjes in vallen dan zullen ze eraf lopen. Waar ik wel eens van gehoord en gezien heb is Bullfrog snot. Klinkt vies maar schijnt goed te werken. Dit is een soort vloeibaar rubber wat je om de loopvlakken van de wielen aan brengt. Droogt transparant op en je hebt meer grip op de rails. Natuurlijk niet op alle wielen aanbrengen want dan isoleer je de locomotief van je rail spanning ;)

-----------------------------------------------------------------
Wie niet kan delen kan ook niet vermenigvuldigen.

Met vriendelijke groet,

Marc.

BartenThomas

Bericht door BartenThomas »

Je kunt ook een as/wielen zoeken van dezelfde maat, en liefst ook zelfde uitstraling, die wel met asb zijn uitgerust.
Is mij gelukt met een BR23 van Fleischmann.
Of eenzelfde as en hier een gleuf in de wielen slijpen ( of laten snijden als je iemand met een draaibankje kent). Ik heb dit gedaan met een Anna van Fleischmann. As met 1 wiel in een vastgeklemde schroefboor en dan een dikke (glasvezelversterkte) doorslijpschijf in de dremel ertegenaan.
Dremel ook op de werkbank laten rusten en telkens kort slijpen om het wiel niet te warm te laten worden, dan gaat het plastic smelten. Regelmatig de diepte opmeten en niet te diep gaan. Beide wielen iig even diep maken.

Onderwerp starter
Jan64

Bericht door Jan64 »

Hallo,

Ik heb gedeeltelijk een oplossing door in de loc wat extra gewicht te plaatsen.
Loc komt nu zelfs boven met een lichte sleep tankwagens..

Maar blijf zoeken naar assen /wielen waar slipbandjes om kunnen.

Gr Jan

Plaats reactie