Ja die haast ken ik ook. Al moet ik toegeven dat die net als de haarlijn wat minder is geworden naar mate de leeftijd vordert.
Maar gelukkig geen haast met de hobby want ik ben niet de snelste, maar ik denk dat het resultaat je gaat bevallen.
Maar lekker filmpje maat. Leuk om ook eens wat ander materieel te zien zoals die grijze diesel en lekker veel verschillende samenstellingen!
mooie film, leuk om ook die stoomloc met bijpassende rijtuigen, door het beeld te zien komen.
vooral ook mooi om de pantografen zo tegen de bovenleiding aan te zien, zo mooi meebewegend.
top hoe je dat voor elkaar gekregen hebt, vraagt wel een erg nauwkeurige afstelling, heb ik het gevoel, om dat zo vlekkeloos te laten gaan, zonder dat de panto`s blijven haken.
Altijd weer mooi om beelden van jouw baan langs te zien komen. zowel film als foto.
Beterschap en hopelijk weer snel mooie updates van jouw baanvorderingen.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
Hoi Jeroen, zoals vanouds: heel mooie plaatjes weer, genieten Vraagje van mijn kant, waarom rijd de Baureihe 112 met de voorste panto op?
Zal geen keer treintje zijn vermoed ik...
@mmhajvth Ha die Mark -je leeft nog, fantastisch maat!-......het geluid van de sound-locs komt wat heftig over op de film. Normaliter staat er een politiek getinte podcast, een heftig rockconcert of metal-zooi-van-vroeger aan wat woke-oortjes-van-nu nooit zouden kunnen overleven.....dus expres voor deze film heb ik de muziek uit gelaten.
Om de pijn te verzachten dan maar een enkele foto die de ballotage haalde. Weer zo'n Piko-ding. Met sound. Scheelt me weer ombouwen, Mark.
Prachtige foto!!!
Mooie stukje modelbouwwerk, mooie dieptewerking door de achtergrond en de juiste stroomafnemer van de locomotief omhoog als een er een ketelwagen achter de loc hangt.
kootje007 schreef: ↑27 mei 2025 10:48
Het lijkt gewoon echt. Je zegt, juiste stroomafnemer, hoe werkt dat dan? Achterste mag niet ivm vonkgevaar?
Klopt, er zijn meer situaties waarbij de voorste stroomafnemer tegen de draad staat. Zoals bij autotransporten en bij multiple-tractie, je wil geen koolstof op de ramen van de achterop lopende voertuigen krijgen.
Dank @141 ! Ook voor je uitleg waar ik zo mogelijk probeer de juiste stroomafnemer omhoog te houden. Leuk dat het je opvalt. Er was laatst ook iemand die bij zo'n oud barrel opmerkte dat het niet correct was. Dit is aangepakt.
Ik heb de volumes van de soundloks wat naar beneden gezet en we doen binnenkort nog een poging voor een filmpje. Voor nu laat ik het even bij wat BR 101-geweld. Als eerste maar even eentje van aardig wat tinten rood:
Ook hier brengen zowel de trein als de vrachtwagen wat kleur in het groene stukje....maximaal gebruikmakend van de achtergrond.
Nee een echt plan kan ik niet zo reproduceren. Grofweg is deze ruimte 5 x 2 met een paradebaanvak en een klein station, met een enkel inhaalspoor en overloopwissels. Het is feitelijk een hondenbot met aan beide kanten schaduwstations. In totaal 4: aan elke kant iets voor trekduwtreinen/treinstellen en getrokken treinen. Momenteel staan er 35-40 rijdende combinaties op. Er zijn grootse plannen met de andere helft van de zolder (grofweg 6x2) maar Het Gouden Idee is er nog niet. Zoals ik hier thuis altijd zeg:” er is altijd wel iets te doen “. Zelfs als je even een uurtje gaat rijden.
Jeroen schreef: ↑27 mei 2025 20:07
Hoi @kootje007 , Marco,
Nee een echt plan kan ik niet zo reproduceren. Grofweg is deze ruimte 5 x 2 met een paradebaanvak en een klein station, met een enkel inhaalspoor en overloopwissels. Het is feitelijk een hondenbot met aan beide kanten schaduwstations. In totaal 4: aan elke kant iets voor trekduwtreinen/treinstellen en getrokken treinen. Momenteel staan er 35-40 rijdende combinaties op. Er zijn grootse plannen met de andere helft van de zolder (grofweg 6x2) maar Het Gouden Idee is er nog niet. Zoals ik hier thuis altijd zeg:” er is altijd wel iets te doen “. Zelfs als je even een uurtje gaat rijden.
Grtz,
J.
Maatje,
Mocht je het gouden idee wel hebben en je hebt hulp nodig bij de verbouwing. Je hebt m’n nr.
Mooie plaatjes weer.
Die laatste foto is echt mooi man!
Je hebt de scenery zo mooi laten overlopen op de achtergrond zodat het net echt lijkt!
Je bent een echte Kunstenaar Jeroen!