En nog even in vogelvlucht het gebied met de boerderijen, waar inmiddels ook een achtergrond is geplaatst.
Het gebied zelf is eigenlijk nog net zo als 10 jaar geleden.
@Raymond: ik moet nog eens uitzoeken hoe ik dat roestkleurtje doe en of ik dat zie zitten.
Het is nogal een eind.
In eerste instantie was ik het niet van plan, maar het wordt er wel realistischer van.
Raymond schreef: ↑01 jul 2025 06:02
Dit ziet er prachtig uit Jan
Ga je de rails nog een roestkleurtje geven?
Een beetje vervuiling op je baan zou niet misstaan
Groet,
Raymond
Klopt helemaal,dat geeft meteen wat extra's aan de baan.
sparckie schreef: ↑01 jul 2025 14:41
@Raymond: ik moet nog eens uitzoeken hoe ik dat roestkleurtje doe en of ik dat zie zitten.
Het is nogal een eind.
In eerste instantie was ik het niet van plan, maar het wordt er wel realistischer van.
Daar zijn stiften voor, die schijnen makkelijk en snel te werken maar zelf heb ik er geen ervaring mee.
Hallo Jan,
Ik heb Revell nr 84 gebruikt..
En dat ziet er dan zo ongeveer uit.
Ik heb het spoor na het verven wel behandeld met pigmentpoeder.
Misschien dat je er wat aan hebt
Het net geopende tuincentrum.
Alleen met de aanvoer van planten is wat misgegaan.
Hopelijk komen die deze week nog!
Op de achtergrond een van de mooiste treinstellen.
Persoonlijk had ik (in jou geval) voor een iets andere indeling van de huisjes gekozen,
het rijtje huisjes, met het hotel als hoekpand, zijn alleen gevels, je zet nu gelijk om de hoek, weer een pand wat alleen een voorgevel is, waardoor je wat vreemd, 2 voordeuren direct bij elkaar hebt.
als je nu dat pand, wat er weer naast staat, en wel voorzien is van een dak met pannen, eerst naast het hotel had geplaatst, en dan om de hoek, die losse gevel met voordeur, pak je 2 vliegen in 1 klap, het hele rijtje met alleen voorgevels, geef je er net iets meer dieptewerking mee, en je bent die toch wat vreemde situatie, met 2 voordeuren, precies om de hoek, ook gelijk kwijt.
enige is, als je dat rijtje, met alleen voorgeveldelen, niet iets kunt opschuiven, het pleintje met fontein, wat kleiner zal worden.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
@Freddy, je hebt op zich helemaal gelijk. Het was een heel gepuzzel. Eigenlijk waren de gevels bedoeld voor tegen de achterzijde, als een soort halfreliëf, maar gek genoeg kwamen ze daar juist helemaal niet uit de verf. Eerst had ik in deze rij alleen huizen met daken staan, maar die zijn wat hoger en door het langere dak viel het zicht op de achtergrond helemaal weg, ook nadat ik de grondplaat een cm of 3 heb laten zakken. Toen kwam deze opstelling als beste er uit.
Ik ga er nog eens mee puzzelen om te kijken of ik het nog beter kan krijgen, maar dat betekent inderdaad voor een groot deel opnieuw beginnen
Voor de rails die je ziet liggen komt ook nog een deel van de stad, waardoor het aanzicht weer anders wordt.
In elk geval dank voor de tips.