Stoppen en vertrekken in station

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Adri
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2011 20:28

Stoppen en vertrekken in station

Bericht door Adri »

Als digitale nieuweling is nog niet alles helemaal helder voor mij. Ik ga deze week beginnen met het leggen van de eerste rails en wil zoveel mogelijk proberen domme fouten te voorkomen. Ik heb gekozen voor de multimaus van Fleishmann en het meeste ervan is mij wel duidelijk. Waar ik echter nog mee worstel is het volgende:
De acceleratie en deceleratie van locs kun je instellen. Hoe kun je echter bewerkstelligen dat een trein in een station automatisch (met de ingestelde remvertraging) op de juiste plek tot stilstand komt? En vervolgens: hoe gaat'ie dan na verloop van tijd weer verder rijden. Ik heb gelezen dat seinpalen niet meer dan volgend zijn en voor de sturing van de treinenloop niet meer van belang.
Wellicht is hier al het nodige over geschreven, maar als nieuweling op deze site duizelt het me nog een beetje van de informatie.
Moet ik nu toch nog iets met baanvakken die je stroomloos kunt stellen of wordt dit soort zaken op andere wijze geregeld? Voor alle duidelijkheid: Ik wil niet beginnen aan baansturing via de PC.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

Adri


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Stoppen en vertrekken in station

Bericht door Rob Fongers »

Adri,

Zonder aanvullende hard en software zal jij je trein zelf moeten laten stoppen en weg laten rijden. Het DCC gebeuren maakt het mogelijk om met een heleboel treinen is de zelfde stroomkring te rijden welke je allemaal apart kan bedienen. Ga je echter naar automatisch stoppen en starten en dan op een natuurgetrouwe manier dan is de MM niet genoeg


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Plaats reactie