Marelburg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1207
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Marelburg

Bericht door william »

Martin,

dat ziet er super uit. Mooie vorderingen, vooral nu ook met al dat groen en met die lichtjes.
En gelijk even een vraag. Misschien heb je het al een keer verteld, maar van wie (welk merk) is het hotel en/of heb je een artikelnummer? Vind hem namelijk wel geinig.
Alvast bedankt.

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

Sithlord76
Berichten: 128
Lid geworden op: 13 jul 2012 11:25
Locatie: Amersfoort

Re: Marelburg

Bericht door Sithlord76 »

Martin,

erg sfeervol gedaan met die verlichting! 8-)


gr. Niels.


Gr. Niels.
________________________

Esu Ecos, Itrain, OC32, S88SD16-n

patje
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 nov 2012 21:23
Locatie: vaassen

Re: Marelburg

Bericht door patje »

hey martin ziet er weer goed uit
als je zo door gaat kom je heel end voor je naar de beurs gaat

greetz patrick


nog nooit gespoord en nu ontspoord
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

maarten schreef:Erg mooi Martin! Wat voor leds (kleur) gebruik je?

......]

Golden white gemixed met sunny white.

Het station en hotel zijn sunny white en het seinhuis is golden white 0603 SMD led

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

william schreef:Martin,

dat ziet er super uit. Mooie vorderingen, vooral nu ook met al dat groen en met die lichtjes.
En gelijk even een vraag. Misschien heb je het al een keer verteld, maar van wie (welk merk) is het hotel en/of heb je een artikelnummer? Vind hem namelijk wel geinig.
Alvast bedankt.

Groeten,
William
Hoi,

het hotel is van Faller meen ik, welk nummer het was weet ik niet meer sorry. Staat ook niet meer in dat programma zie ik.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1207
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Marelburg

Bericht door william »

Hallo Martin,

Geen probleem. We kijken rustig verder.

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Vanavond weer even een beetje verder kunnen bouwen. Ik heb de perrons op hun plek gelijmd en geschroefd:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de vuren lat van 28x6 mm bewerkt met een dremel en zo een verlaging erin gevreesd voor de oversteek, er komen twee oversteken. Achterin het lange perron komt een draaibare waterkolom en er komen in totaal 6 lantaarns van viessmann met twee bollen. Ik heb er nu al 4, hopelijk vind ik op een van de beuren de resterende 2 :)

Voordat ik de latten op hun plek heb gelijmd heb ik eerst de rails voorzien van een roestig kleurtje.

En nog even beeld met de treinen ernaast:

Afbeelding

De zijkanten van de perrons ga ik bekleden met balsahout wat later met de luchtgun een bruin/zwarte kleur zal krijgen. De bovenkant komt lichtgrijze zand op te liggen.

Zie er al naar uit om het te maken, maar eerst moet ik wat bedrading verbeteren, zijn een paar draadbreukjes gekomen.

Extraatje: Op de chat is nu niet alleen Marelburg te bekijken, ook de webcam van "der Traum" van Vincent Bogers is eraan toegevoegd. Dus vanaf heden kan je er 2 modelbanen live bekijken. http://www.martinenellen.nl/chat.html

Groetjes Martin

p.s; met dank aan bart (Lemland) heb ik nu een dixie in bezit voor bij het hotel :)


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Ik ben al een tijdje op zoek naar de juiste samenstelling voor een goede reinigingstrein. Die moet in mijn ogen uit 2 reinigingswagens en een tomix bestaan. Helaas brengt de helling naar Marelburg veel problemen icm met de zware tomix. Zowel mijn sterkste locs de Class 66 en de G1206 krijgen de trein niet de helling op. Dus laat ik de G1206 tijdens bedrijf rond rijden met de reinigingswagens en buiten bedrijf met de tomix.

Nu was ik het vandaag even zat en ben ik aan het klieren gegaan. Ik heb de ACTS Class 66 aan de tomix gezet met de reinigingswagens en heb aan de andere zijde de G1206 gezet. In dubbeltractie rijd de trein nu vlekkenloos over Marelburg.

Hier heb ik natuurlijk een filmpje van gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=4XE-HLAdtFQ


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Marelburg

Bericht door Wim »

Mooie vordering Martin!

Tomix kan zo lekker stofzuigen en poetsen.


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Marelburg

Bericht door bob vermeulen »

Martin,

Mooi om te zien

Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Tnxs :P

De afgelopen dagen ben ik heel druk geweest met werk, sport en het gezinnetje. Maar tussen de bedrijven door toch weer wat verder gekomen met de perrons. het transfer verhaal ga ik na de perrons weer oppakken.

Afbeelding

Als eerste een kadootje van de N-spoorstore: 6 lantaarns voor in het park en een zakje starre koppelingen. Sommigen zullen gezien hebben dat mijn containertrein niet altijd netjes gekoppeld wilt blijven op een of andere duistere wijze. Hierdoor lag de baan regelmatig stil. Om dit te voorkomen heb ik de containertrein geheel voorzien van deze koppelingen en meteen de 103 met IC stam meegenomen.

Nu nog een keer verder werken aan de betrouwbaarheid van de ludmilla en dan heb ik in het schaduwgeboed iig geen issues meer straks op Rail.

Maar nu het perron. Ik heb van balsahout reepjes gesneden en dit tegen de wanden geplakt met houtlijm. Na het uitharden heb ik het overtollige weggesneden met een scherp mesje en dan is dit het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb het voor het station door laten lopen. Als het straks is geschilderd en voorzien van zand lijkt het net of het station en de perrons één geheel zijn.

Nu kan ik de zijkanten gaan schilderen. Ik zat te denken om met de luchtbuks het balsahout een zwart/bruine kleur te geven. Wat ook een idee is om een potje houtbeits te halen en later een lichte zwarte/roestbruine spray toe te passen op de ballast en de wanden mee te nemen.

Wat is hiervoor de mooiste optie??

Later verf ik de bovenzijde lichtgrijs en komt er lichtgrijs and op te liggen. Maar eerst de wanden.....

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Marelburg

Bericht door Jeroen »

Die laatste foto is top, pikmans!

Enne....dat beits klinkt wel aardig. Je wilde toch hout imitacion? Ik zou zelf gewoon wat sterk verdunde verf doen.

GRtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Marelburg

Bericht door bob vermeulen »

Martin,

Erg leerzaam om te lezen (en te volgen).
Ben erg benieuwd naar de kleuren zou beginnen met een zwartige / bruine erg waterige verfje.
Want dat trekt er waarschijnlijk erg snel in, maar zo te zien is het al wit (gemaakt) met een grondlaagje (of lijkt dat maar zo) en dan zal het wel wat moeilijker worden om dat witte achtergrond je weer weg te krijgen.

mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Tnxs, ik zit nog ff te kijken hoe ik de H-balken ga tekenen. Omdat het in onze schaal niet duidelijk zichtbaar is denk ik dat ik na het schilderen (voor het verweren) met een stift om de 25 mm een streep ga zetten met een zwarte stift.

Maar hierover ben ik nog niet uit. Sterker nog ik speel nog steeds met het idee van een asfaltperron. In dit stadium kan ik nog alle kanten op. Ik zit nu afbeeldingen te bekijken op google.

groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Vanavond weinig gebouwd, wel gereden. Voornamelijk de Ludmilla was vanavond aan de beurt. De loc bereikte een absoluut dieptepunt door als een slak over de baan te bewegen. Ik was het al een beetje zat geworden en heb daarom besloten om de decoder eruit te halen en in een andere loc te plaatsen. Toen die echter hetzelfde probleem vertoonde werd het me duidelijk: Slechte decoder!

De Brawa 232 teruggebouwd naar analoog en hij rijd nu als een zonnetje. Ik heb hem over 30 stappen geijkt en ik heb een mooie curve en een goed lopende loc.

Een tweede behaald resultaat is dat we nu maar liefst 3 modelbanen online hebben op de chat van MC de Spoorstaaf. Buiten Marelburg en "der Traum"van Vincent Bogers is nu ook de Aquariumbaan van Henry ten Hove live te bekijken op de site www.martinenellen.nl/chat.html

Iedereen is welkom, maar geef jezelf wel rechtsonderin een naampje :)

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Marelburg

Bericht door Wim »

Helaas.............
nog geen Plug-in voor Windhoos 8 :roll:


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Das dan weer jammer Wim :?

Voor mij dit weekend geen Rijswijk maar een weekendje lekker bouwen aan de baan.

Vandaag heb ik de nieuwe lantaarns electrisch aangesloten en de detectieband van het MCC hersteld na wat onfortuinlijke aanrakingen met de boormachine :lol:

Het park is erg leuk geworden vind ik zelf:

Afbeelding4

Nu nog een 5-tal bomen maken en dan ziet het er al heel anders uit.

Zoals je kan zien zijn de eerste preisers in Marelburg uit hun stulpjes gekropen. Bij deze wil ik er een paar voorstellen aan jullie:

Afbeelding
Kees heeft Angela zojuist getrakteerd op 's werelds lekkerste broodje bratwurst en word hier rijkelijk voor beloond

Afbeelding
Dieter en Heidi gaan naar het station om met de trein naar de grote stad te gaan.

Afbeelding
Het oude liefdesstelletje Hank en Mathilda zitten voor het standbeeld van Hertogin von Marel oude herrinneringen op te halen.

Ben benieuwd of er nog meer inwoners op gaan dagen de komende tijd.

Maar ik ben ook verder gegaan met het perron en heb op het lange perron de lantaarns doorgestoken en aangesloten. Hiervan zoek ik er nog 2 voor het stationsperron.

Afbeelding

Afbeelding

Ze zitten nog los want eerst moet het oppervlak aangepakt worden. Daar hoop ik morgen een begin mee te maken.

Maar nog leuker: ik heb de waterkolom draaiend gemaakt met een servo:

Afbeelding

Hij moet nog wel wat bijgewerkt worden en een likje verf in de juiste kleur mistaat ook niet maar het effect is erg leuk: http://youtu.be/q4cOnzJPTcE

Whaha, word vervolgt

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

rodie
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2011 20:49

Re: Marelburg

Bericht door rodie »

lache die waterkolom :lol: :lol: :lol: :lol:

GrRodie



christiandomburg
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 okt 2012 20:06
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door christiandomburg »

vooral die stoep is mooi;)


Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale
Gebruikersavatar

dizkartes
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 jul 2012 13:31
Locatie: Woerden

Re: Marelburg

Bericht door dizkartes »

christiandomburg schreef:vooral die stoep is mooi;)
omdat je er toevallig aan hebt mee gewerkt???? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Vandaag was weer een vruchtbaar dagje op marelburg. Ik heb weer een boel gedaan en nieuwe ervaringen opgedaan. Allereerst heb ik zes stootblokken van peco verbouwd en in elkaar gelijmd. Ik hbe wat pootjes en in mijn ogen overtollig plastic weggesneden. Zodra dit droog is kan het geheel een kleurtje krijgen.

Op de baan is ook eea uitgespookt. Zo heb ik rondom het stationsgebouw wat grasjes gestrooid als basis:

Afbeelding

Dit gedeelte krijgt langs de weg een stalen hekwerk (Markenburg) en tussen het hek en het perron wil ik een stukje wildgroei maken. Het deel wat hoger ligt wil ik ook bewerken maar hoe precies dat weet ik nog niet. datzelfde geld ook voor de onderste doto's voor het station. Ik denk zelf aan een bloemen perkje o.i.d.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De laatste foto laat meteen het rechterdeel zien met de twee opstelsporen. Ook hier komt het hekwerk langsheen en wil ik het opstelspoor verwaarlozen en diverse stukje wildgroei en struiken plaatsen.

Al die dingen ga ik voorlopig nog niet doen, daar wil ik later eens rustig naar gaan kijken :)

Een klein overzicht van het stationsplein dusver:

Afbeelding

Ik laat het stationsplein voorlopig even voor wat het is, maar breid het "basis" groen wel uit richting het seinhuis. Om een beeld te maken hoe het moet gaan worden.

Zoals je wellicht als i opgevallen heeft het perron een kleurtje. Ik zat de afgelopen dagen in dubio of ik zou gaan voor een zandperron of een asfaltperron. Aangezien de laatste het meest aannemelijk is in mijn scéné en ik dat toch wel erg mooi vind ben ik toch voor een asfaltperron gegaan.

En dan..... sta je ineens voor het blok. met een kwast in de hand en totaal 0% zelfvertrouwen gaat de eerste kleur erop..... even op adem komen en gelijk slaat alle twijfel toe. Maar uiteindelijk ben ik niet geheel ontevreden.

Als eerste heb ik de wanden met airbrush in licht grijs (beton) gespoten. Daarna heb ik de oppervlakte in dezelfde asfaltkleur geschiledrd als het wegdek. Toen bleek meteen dat het schilderen van de perronranden nutteloos was want ik kon daarna de kwast er weer langs heen halen.

Afbeelding

Na het drogen heb ik de asfaltlaag opgeschuurd met 600 schuurpapier nadat ik eerst wat lapjes tape had geplakt om reparatieplekken te laten verschijnen na het schuren. Dit effect was minimaal en na de blackwash zelfs verdwenen.

De blackwash gaf een mooi en oud effect vond ik zelf. na het aanbrengen meteen met een doek alles uitgewreven en laten drogen. het effect is best leuk al zeg ik het zelf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waar ik absoluut niet tevreden over ben is hoe de perronwanden eruit zijn gekomen. Ze hebben dezelfde kleur als de vloer en persoonlijk stoor ik me er niet aan maar echt mooi vind ik het niet. Al vraag ik me af of dat nog wel zo zal zijn nadat ik met de luchtbuks wat roestbruin en zwart heb gespoten om de ballast en de wanden te verouderen.

Is het perron niet te donker?? Je merkt het wel, ik ben nog niet zo zeker of het resultaat wel echt doet wat het zou moeten doen.

Om alles wat invulling te geven heb ik een stukje voorzien van wildgroei en markeringen. Er komen nog naambordjes en bankjes e.d. dat doe ik pas als ik helemaal tevreden ben.

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk de lantaarns, hiervan zoek ik er nog 2. Ze zijn van Viessmann.

De komende week zal er weinig gebeuren, ik ben werkelijk elke avond druk met andere dingen. ALs het me lukt om wat te doen dan lezen jullie het uiteraard. Tot die tijd kom maar op met jullie ideeën en tips om het perron echter en mooier te krijgen.

Groetjes Martin


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

michel
Berichten: 379
Lid geworden op: 27 sep 2012 20:45

Re: Marelburg

Bericht door michel »

Mooie foto's Martin.
Alles is mooi afgewerkt het ziet er allemaal prachtig uit.
Leuk om naar te kijken.


gr michel
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Marelburg

Bericht door shoven »

Het ziet er weer goed uit Martin. Perrons zijn goed gelukt. Alleen wat minder bibberen bij het lijntrekken. :lol:


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Ik kreeg een tip om er een witte dry-brush overheen te trekken. Ik heb dat tussen neus en lippen door even gedaan. Omdat ik een besluit wil gaan maken of ik hiermee door ga of dat ik het hele zwikkie opnieuw ga doen maar dan met een lichtere kleur heb ik de lijnen en verwering even voor de vorm afgemaakt.

Onder het mom van het publiek heeft altijd gelijk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan jullie de keuze: Hiermee doorgaan of toch overnieuw doen.....

Twijfelsss.... :evil:

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

patje
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 nov 2012 21:23
Locatie: vaassen

Re: Marelburg

Bericht door patje »

hey martin

ik zeg ermee doorgaan ik vind het helemaal niet verkeerd ogen en u is ook moeilijk te zeggen om dat de aankleding ook nog niet af is ... als je straks meer scenery neerzet komt er ook meer keur in en oogt alles ook niet zo grijs
ik vind het persoonlijk heel mooi worden en zeg ga zo door

greetz patrick


nog nooit gespoord en nu ontspoord
Plaats reactie