Als eerste ben ik begonnen met het digitaliseren van een oude fleischman 7165 Br38 met grotere tender. Een proefproject met een lokpilot 5. De testaansluiting werkte goed. Dus als ik mijn nieuwe soldeerbout heb dan kunnen we het vastsolderen. Heb wel een nieuw lampje nodig want die is kapot gegaan.

Het is leuk om te proberen en ik ga het zeker vaak doen met locomotieven die niet digitaal te krijgen zijn.
Daarnaast ben ik begonnen om de wissels in het stationsgebied te digitaliseren. De motors zijn aangesloten, heb ook een extra switchpilot gekocht voor de aansluiting. Als de soldeerbout er is kan ik het boeltje vastsolderen.

We hebben ook wat nieuw materiaal aangeschaft, een bouwkeet voor het mijngebied, een posttrein, een sleep guter schnellverkehr 4 oude arnold abteilwagentjes en volgende maand staat een set IC wagens en een BR147 IC op de planning, toch iets moderns er tussen. Het heeft wel iets. Zo ook deze kato TGV.

Voor het mijngebied ben ik met een helling bezig, helaas was de klei op dus hij is nu veel te steil. Dat gaan we als het nieuwe pakje klei binnen is snel verhelpen en ook rotsen maken met de mallen die ik heb om de zijkant netjes af te werken. Dan kunnen we het spuiten en met het bruine groen beginnen wat ik laatst in Houten heb gehaald. Dat past goed bij een oude mijn als je toch iets van begroeing wilt.