De Grenslandbaan
-
Onderwerp starter - Berichten: 472
Re: Grenslandbaan
Ja een beetje vies is niet lelijk, maar voorlopig laat ik de loc maar even zo. Zit trouwens alweer even in het doosje, er moeten nog veel bouw werkzaamheden verricht worden voordat de goederendienst geopend kan worden!
Groet Hans
Groet Hans
Laatst gewijzigd door thevandijks op 25 jun 2017 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-

Vandaag de 23 105 eens uit zijn doosje gehaald, en met 3 Silberlingen aan het haakje rijd die goed op het vlakke gedeelte van de baan. Ben ik blij mee!
Veel test gereden, nu weer verder met aansluiten.
Laatst gewijzigd door thevandijks op 25 jun 2017 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: thevandijks baan
Ligt die rails nu op de ballast?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
-
Ja ik het de rails op de ballast liggen. Ik gebruik dubbelzijdig tape wat ook voor het leggen van tapijt gebruikt wordt. Ten tweede is de rails zo heel makkelijk opnieuw te gebruiken (makkelijk als de baan toch weer anders moet, of rails vervangen moet worden of zo)
Ik heb dit wel meer gezien. Ik heb het ook niet van mezelf dus
Groet Hans
Ik heb dit wel meer gezien. Ik heb het ook niet van mezelf dus

Groet Hans
Laatst gewijzigd door thevandijks op 25 jun 2017 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bericht is niet meer van toepassing
Laatst gewijzigd door thevandijks op 04 jun 2017 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Aardig filmpje.
Een paar dingen vielen me op. De treinen gaan best wel met een flinke vaart over de wissels. Verder zijn de wissels best scherp (=grote hoek). Dat levert een beeld op van vrij wild langs elkaar bewegende rijtuigen. Ik zou niet graag als passagier tussen rijtuig 2 en 3 hebben gestaan op het moment dat ze over deze wissels reden...
Voor beide zaken zou je eens kunnen kijken hoe het oogt om ze langzamer te laten rijden, ik neem aan dat slankere wissels nu geen optie is.
Een paar dingen vielen me op. De treinen gaan best wel met een flinke vaart over de wissels. Verder zijn de wissels best scherp (=grote hoek). Dat levert een beeld op van vrij wild langs elkaar bewegende rijtuigen. Ik zou niet graag als passagier tussen rijtuig 2 en 3 hebben gestaan op het moment dat ze over deze wissels reden...
Voor beide zaken zou je eens kunnen kijken hoe het oogt om ze langzamer te laten rijden, ik neem aan dat slankere wissels nu geen optie is.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
Nieuwe aanwinst op de baan, via marktplaats de Minitrix 2952 diesel locomotief DB 216 028-3, leuke voorlopige trekkracht van mijn TEE stammetje.

Laatst gewijzigd door thevandijks op 25 jun 2017 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-

Nog een plaatje van de nieuwste aanwinsten, nieuwe perrons van Faller ter aanvulling van de perrons die ik nog in mijn bezit had van de baan uit 1990, een van de nieuwe TEE rijtuigen en de nieuwe BR 216. Natuurlijk in het grootbedrijf is het maar een enkele keer voorgekomen dat een BR 216 voor TEE rijtuigen stond, maar het komt wel voor!

Nou eerst een kleine verbouwing in ons huis, daarna gaan we weer verder met het baantje!
Laatst gewijzigd door thevandijks op 25 jun 2017 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Die 216`s werden zelfs zo vaak ingezet voor TEE stellen, dat ze er zelfs nog voor in TEE kleuren gespoten werden.
dus wat dat betreft geen probleem, en idd af en toe een ander kleurtje kwam ook voor.
mvg
Freddy
dus wat dat betreft geen probleem, en idd af en toe een ander kleurtje kwam ook voor.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-

Weinig meer gepost over de baan, ook niet zoveel gedaan te koud op zolder. Maar wel eens een aardige foto gemaakt, een echte sfeerfoto toch? De bovenleiding rukt al op, de eerste masten zijn al geplaatst! Dus de stomers verdwijnen binnenkort! Line-up van mijn 038, 023 en mijn BR 012, een oliestook model. De laatste rijd heel slecht, wat ik heel jammer vindt! Dit is in het echt mijn favoriete loc! (SSN 01 1075 was ook een oliestook voor de ombouw) Kan iemand mijn een winkel aanraden waar ik de loc kan laten repareren? Of is er iemand op het forum?
Groet Hans
Laatst gewijzigd door thevandijks op 25 jun 2017 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Moet je niet eerst ballasten? Die bovenleiding zit flink in de weg als je dat erna doet.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Er was er maar eentje in rood/creme, BR 218 dan. Geen van de andere uit de V160 familie heeft oorspronkelijk deze kleur gehad.spoor65 schreef:Die 216`s werden zelfs zo vaak ingezet voor TEE stellen, dat ze er zelfs nog voor in TEE kleuren gespoten werden.
mvg
Freddy
In de jaren zeventig werd na de POP-kleuren een nieuw verfschema uitgeprobeerd. Als allereerst werden twee loc`s van de BR 218 geverfd.
Een blauw/creme en een rood/creme.
Het blauw/creme beviel ze wel, maar het rood/creme moest nog maar eens getest worden op een ander loctype.
Uiteindelijk zouden alleen de BR`s 103, 112 & 120(voorserie) in rood/creme op rails verschijnen.
En de 218 217-8 werd in het rood/creme een exoot, net als de 194 178-0 Blaue Mauritius(zie mijn avatar) & de NS Cargo 1637.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Mooie diesel!!
Ik heb er zelf ook 1 met een set rijtuigen in de zelfdekleur.
Kleurt heel mooi op de baan
Ik heb er zelf ook 1 met een set rijtuigen in de zelfdekleur.
Kleurt heel mooi op de baan
Groeten Erik
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=5696
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=5696
-
Inmiddels ben ik ook aan een 218 in TEE kleuren gekomen, via Marktplaats voor een klein prijsje! Veel geld mag het niet kosten, het blijft een 'low budget' baan!

Ziet er gaaf uit zo voor mijn TEE trein!

De TEE trein met de 216, in intercity kleuren. De locs gaan elkaar afwisselen voor de trein in het kopstation.

Ziet er gaaf uit zo voor mijn TEE trein!

De TEE trein met de 216, in intercity kleuren. De locs gaan elkaar afwisselen voor de trein in het kopstation.
Laatst gewijzigd door thevandijks op 25 jun 2017 18:18, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Ja en het is Vaderdag vandaag! En is het verzinnen van een cadeau dan niet zo moeilijk voor ons treinen liefhebbers, ik vond dit vanmorgen bij mijn bordje!
Faller Gasthaus Post, een aanwinst voor mijn toekomstige stad!
Groet Hans

Faller Gasthaus Post, een aanwinst voor mijn toekomstige stad!
Groet Hans
Laatst gewijzigd door thevandijks op 25 jun 2017 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ter uitbreiding van de stad een verlaat kerst cadeau, twee stadhuizen van Kibri. De laatste dagen lekker met de baan bezig geweest, binnenkort maar weer eens een update!

Groet Hans

Groet Hans
Laatst gewijzigd door thevandijks op 25 jun 2017 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-

Heerlijk toch die vrije dagen, lekker aan de baan gewerkt en er is weer een seinhuisje klaar!
Groet Hans
Laatst gewijzigd door thevandijks op 25 jun 2017 18:19, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Maar weer eens een kleine update, het rollend materiaal is behoorlijk uitgebreid met twee Hondenkoppen en een bruine 2200, bedoeld voor het grensbaanvak naar Duitsland (!).

Ook in een Nederlands stadje gaat voorzien worden, eerste gebouw is net in elkaar gezet!

Probleem is weinig tijd om op de zolder door te brengen, maar er komen weer vrije dagen aan!
Groet Hans

Ook in een Nederlands stadje gaat voorzien worden, eerste gebouw is net in elkaar gezet!

Probleem is weinig tijd om op de zolder door te brengen, maar er komen weer vrije dagen aan!
Groet Hans
Laatst gewijzigd door thevandijks op 04 jun 2017 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Die eerste foto ... Wat een geweldig mooie loc is dat die 218 in die kleurstelling.
Ben er ook nog naar op zoek.
Groeten,
William
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
-
Ja die Arnold loc in TEE kleuren, vorige keer in Houten heb ik zo'n zelfde loc van Roco gevonden voor heel weinig geld. Heb er nu dus twee..william schreef:Die eerste foto ... Wat een geweldig mooie loc is dat die 218 in die kleurstelling.
Groeten,
William
Zal ze binnenkort goed op de foto zetten.
Groet Hans
-

Tussen alle drukte door van de dag, even snel een foto gemaakt van mijn twee TEE diesels. De Arnold 218 217-8, mooi lokje maar niet de mooie rijeigenschappen die de Roco 215 036-4 bezit. Echter ik weet niet of de 215 036-4 in het echt ook bestaan heeft, nog eens goed op google kijken.
Groet Hans
Laatst gewijzigd door thevandijks op 04 jun 2017 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans,
Leuke foto's van jouw treinbaan! Het idee met die grensbaanvakken naar en van Duitsland is toevallig ook mijn idee, ik ga het in tijdperk III uitbeelden dus met alleen groene Hondekoppen en blauwe 1300 met blauwe rijtuigen. Natuurlijk wil ik ook Duitse rijtuigen en locomotief erbij, electrisch natuurlijk.
Ik heb al een Duitse diesel met wat goederenwagons.
Veel plezier verder.
Groeten,
Hans
Leuke foto's van jouw treinbaan! Het idee met die grensbaanvakken naar en van Duitsland is toevallig ook mijn idee, ik ga het in tijdperk III uitbeelden dus met alleen groene Hondekoppen en blauwe 1300 met blauwe rijtuigen. Natuurlijk wil ik ook Duitse rijtuigen en locomotief erbij, electrisch natuurlijk.
Ik heb al een Duitse diesel met wat goederenwagons.
Veel plezier verder.
Groeten,
Hans
Zo ver ik kan achterhalen heeft hij niet bestaan. Alleen de 215 036-5 en deze heeft niet met dit TEE jasje rondgereden.
Als je dan wat verder kijkt naar de 215 serie dan zul je zien dat deze zelfs nooit de TEE kleuren heeft gedragen. Alleen 2 loks van de 217 en 1 lok van de 218 serie hebben de TEE kleuren gehad.
Maar goed, lees vooral zelf. Das leuker!
kijk hier maar eens: Alles over de V160 familie
Als je dan wat verder kijkt naar de 215 serie dan zul je zien dat deze zelfs nooit de TEE kleuren heeft gedragen. Alleen 2 loks van de 217 en 1 lok van de 218 serie hebben de TEE kleuren gehad.
Maar goed, lees vooral zelf. Das leuker!
kijk hier maar eens: Alles over de V160 familie