Nou, of een B op z'n kant eigenlijk...Zaunkönigs Bahn schreef:Ehhh, Uhhh, waar heb jij schrijven geleerd?Detlev schreef: Als je dan nog eens naar je tekening kijkt maar alle wissels wegdenkt, dan heb je eigenlijk een soort 8.Okay, een soort 8. Ik bewonder je fantasie
![]()
![]()
Nee, want je rijdt digitaal. Dus reageren die treinen niet op een ompoling.Zaunkönigs Bahn schreef:Waarschijnlijk niks, tenzij er twee treinen tegenovergesteld de opstelsporen oprijden, denk ik....Detlev schreef: Wat is er tegen om alle opstelsporen tegelijk om te polen?![]()
![]()
Over die eerste geloof ik, maar het geldt voor al je tekeningen met die drieweg-als-Y-wissel. Ik zeg niet dat het bedradingsschema eenvoudig wordt (want je moet al je blokken aftappen van je keerlusmodule), maar het geeft je wel alle ruimteZaunkönigs Bahn schreef:Okay, ehhh, over welk schaduwstation heb je het? Ik heb vier verschillende versies getekend.Detlev schreef:Dan maak je dus drie 'blokken' (waar een heleboel andere blokken in kunnen zitten) die je laat ompolen door de schakeling.
Oftewel: Maak eerst een tekening waar je alle splitsingen uithaalt die later weer op hetzelfde spoor uitkomen. Bedenk daar de schakeling voor. En voeg dan pas weer de opstelsporen toe.
Overigens: Als je alles ff ombouwt naar Dinamo (