Baden-Württemberg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Maurits71 »

Tja, ik zou ff doorsparen, die lux maakt in mijn optiek het verschil tussen aankloten en zorgeloos rijden, heb van die 400 pond geen seconde spijt gehad


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Ja het 'trein' fund groeit langzaam moet ik zeggen met twee kleine kinderen :| Ook nog twee andere hobby's dus het gaat allemaal niet zo snel. 'At the pace of a snail with a limp' zo te zeggen. Of met de snelheid van Royal Mail… :lol:


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Trammetje »

Raymond (UK) schreef: Het baantje staat vast met die pinbord prikkers dus als ik toevallig nog wat betere asjes tegenkom kan ik het nog even veranderen.
Je kan ook overal de gewone lasjes gebruiken. De bedding van je rails sluit dan mooi aan. De stroomonderbreking ka je dan op elk gewenste plaats aanbrengen door de spoorstaaf door te slijpen met b.v. een dremel.


Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Lemland »

Persoonlijk vind ik de hoeveelheid draadjes niet overdreven. Lem, Julia & ik gebruiken ook 2x2 draadjes per los railelement, we vertrouwen nergens op de (weerstand van) raillasjes. Het stoort optisch niet en later een kapot draadje ertussen frutten wordt geen feest dus dat voorkom ik graag.

Wat schoonhouden betreft ben ik erg tevreden over een treintje dat ik samenstel uit een probleemloze loc (bijvoorbeeld onze BR120 of V200), daar achter een Roco poetswagen, een zelfbouwprutswagentje waar wat magneetjes onder hangen om metaaldeeltjes op te pikken en een digitale Tomix stofzuiger (lawaaig maar fijn ding, bij H@ns gekocht).

Bart



Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Trammetje schreef:Je kan ook overal de gewone lasjes gebruiken. De bedding van je rails sluit dan mooi aan. De stroomonderbreking ka je dan op elk gewenste plaats aanbrengen door de spoorstaaf door te slijpen met b.v. een dremel.

Dat is een top tip Sander. Bedankt!

Ik zal vanavond het gebeuren even uit elkaar trekken en de gewone aasjes weer terug plaatsen. Eerst even oefenen op een oud stukje rail denk ik.. :?


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Bart,

Bedankt voor de link. Ik rij analoog en de DC versie is ook nog eens een stuk goedkoper :mrgreen: Voorlopig eerst nog maar wat rails kopen. Rollend materieel komt later wel.

Elk stukje rails heeft twee draadjes behalve de wissels. Heb jij die ook voorzien van draadjes?


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Vandaag alle asjes weer teruggeplaatst en de spoorstaven door geslepen. Daar zag ik even tegenop maar even op een oud stukje geprobeerd en het ging heel makkelijk en netjes. Wel die lelijke plastic rail assen van Fleischmann gebruikt waar de drieweg wissel aan de engelse wissel is gekoppeld want dat gaat niet anders.


Afbeelding




Alle draadjes door de ballast naar beneden getrokken en het ziet er alweer wat netter uit.


Afbeelding




Ringleiding voor de buitenste baan eronder geschroefd klaar om alle draadjes eraan te solderen.


Afbeelding




Even de wissels testen want ik had hier gelezen dat af en to de wissels niet werken na de baan vast gespijkerd te hebben. Kwamen dus bij een kapotte wissel uit. Werkte perfect maar er zit zo'n wissel tong los. Uiterst linkse op de foto :cry:


Afbeelding




We zitten nu even vast tot er weer een nieuwe driewegwissel is... :|
Laatst gewijzigd door Raymond (UK) op 14 jan 2015 14:17, 2 keer totaal gewijzigd.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Nieuwe drieweg wissel gearriveerd vandaag. Het nieuwe type in donker grijs. De laatste was zo'n licht grijze en die paste er niet zo goed tussen.

Druk weekje maar misschien toch wat tijd maken om de nieuwe wissel er in te planten en de buiten baan aan de ringleiding te solderen. 8-)


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4083
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Ad_M »

Je gaat als een speer Raymond ;)

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Dank je Ad

Drieweg wissel zit er weer tussen maar het is te warm op zolder om verder wat te doen.

We komen ook nog twee rechtskruisende Engelse wissels tekort waar ik nog even achteraan moet gaan.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Van de week de buiten baan vastgespijkerd en en test rondje gemaakt. Dat ging helemaal mis bij the wissels omdat de verkanting te vroeg begon denk ik. Een stukje eronderuit gehaald en nu gaat het wel goed na tig keer proberen. :evil:

Twee Engelse wissels besteld dus kan ik de stations sporen afmaken als die binnen komen volgende week. Het is hier al een tijdje heet weer en veel te warm op zolder. We bouwen weer verder als het wat koeler is.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Het warme weer is op en het regent weer lekker hier… Het goede nieuws is dat de laatste twee Engelse wissels binnen zijn!

Paar draadjes gesoldeerd en de stations sporen liggen er in. In de twee wijdere ruimtes tussen de sporen komen twee perrons en het station aan de binnenzijde.

Nog even wat rails/wissels bij sparen en in de tussentijd het een en ander onder de baan solderen. Er staat nog geen spanning op nu.


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Raymond (UK) op 14 jan 2015 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Even een tussendoor foto. Vandaag een dagje vrij genomen want de kinderen zijn vrij van school vandaag. Hoop draadjes aan rails gesoldeerd en verkanting draadjes eronder geplakt en we hebben vanochtend dus de tweede baan er in gelegd.

Alle draadjes moeten nog aan de ringleiding gesoldeerd worden en een tweede ring moet er ook nog onder. Daar gaan we vanavond misschien even mee aan de slag.

Rails is bijna op dus even sparen. Komen ook nog wat motortjes voor de wissels te kort dus ik heb even genoeg tijd om onder de baan wat te gaan doen.




Afbeelding
Laatst gewijzigd door Raymond (UK) op 14 jan 2015 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4083
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Ad_M »

Is het al gelukt om test te rijden Raymond (ik zie namelijk wel een lok op de baan)?

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Ja Ad. Dat ging helemaal mis ook… :lol: Het laatste stukje van de ronding is een wissel en met de verkanting ging dat helemaal fout met de langere wagons. De verkanting iets later begonnen en nu gaat het gelukkig wel goed.

Ik had twee draadjes van een stukje track aangesloten om test te rijden. Er is nog niks gesoldeerd onder de baan…. :oops:

Tweede ringleiding gaat er misschien vanavond onder maar het is zo warm op zolder en dat is niet lekker werken.

We moet ook nog even uitpuzzelen hoe de vertraging voor de voor seinen en de track rectifiers voor de hoofd seinen aangekoppeld moeten worden :?

Liam wil nu zijn eigen baantje hebben want die van papa duurt veel te lang…. Dus we maken maar een cirkeltje op een klein plankje hout zodat hij alvast kan rijden in z'n slaapkamer..


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4083
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Ad_M »

Raymond (UK) schreef:Liam wil nu zijn eigen baantje hebben want die van papa duurt veel te lang…. Dus we maken maar een cirkeltje op een klein plankje hout zodat hij alvast kan rijden in z'n slaapkamer..
:lol: :lol: :lol: :lol:

Er zit er hier een naast me te roepen: "ik ken dat gevoel :twisted: "

Mvg,
Ad en Geordie


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Haha.

Er is gelijk ook al een transformator afgepakt door meneer en daar hebben we er nog niet eens genoeg van. We moeten er nu dus nog 4 bijkopen :roll:

Maar ja, er liggen toch nog maar twee ovaaltjes die rijdbaar zijn dus heb ik er aan twee voorlopig genoeg


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Vanavond toch maar wat draadjes aan de eerste ring gesoldeerd. Voornamelijk waar het vertragings gedeelte is waar een voor sein komt en het stop gedeelte waar een stopsein komt.

Ik denk dat ik de diodes verkeerd om heb gedaan want de trein rijdt door het gedeelte waar een sein komt heen zonder te stoppen en vertraagd ook niet. Andere kant op gaat het wel goed. Morgen maar even omdraaien en kijken of het allemaal wel goed werkt dan.

Hmmmm....


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Neemt toch een hoop tijd in beslag die draadjes van elk stukje rail aan de ring te solderen. Gelukkig heb ik wel een heel goed hulpje!



Afbeelding
Laatst gewijzigd door Raymond (UK) op 14 jan 2015 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1207
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Baden-Württemberg

Bericht door william »

'Draadjesgedoe' kost inderdaad veel tijd, dus een goed hulpje is altijd handig ...
En daarbij: Jong geleerd is oud gedaan. :D

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

william schreef: En daarbij: Jong geleerd is oud gedaan. :D

Ja precies. Morgen avond weer even verder.

Vandaag naar de Tour de France geweest met de kids want dat kwam hier een paar kilometer verderop voorbij. Nog nooit zoveel mensen bij elkaar gezien zeg… :shock:


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Maurits71 »

jep, was wel weer een stukje Engeland reclame, wij zijn vandaag aan de beurt.

en raad eens wie er moet werken en echt niet weg kan.............. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4493
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Baden-Württemberg

Bericht door spoor65 »

is die asfalt laag al klaar in de kanaal tunnel :twisted:


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1207
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Baden-Württemberg

Bericht door william »

Maurits71 schreef:jep, was wel weer een stukje Engeland reclame, wij zijn vandaag aan de beurt.

en raad eens wie er moet werken en echt niet weg kan.............. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Geen idee?!? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Vertel...

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Maurits71 schreef:jep, was wel weer een stukje Engeland reclame, wij zijn vandaag aan de beurt.

en raad eens wie er moet werken en echt niet weg kan.............. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Nog tussenuit geknepen? Het was weer mooi vandaag.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Plaats reactie