Pagina 11 van 12

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 05 jun 2017 19:17
door Marksintpancras
Kochel staat lekker in de schuur, ga we na de zomer mee verder.
Nu ff lekker met Brohl aan het rijden. Een hele stapel nieuw materiaal in iTrain aan inschrijven en inregelen.
Verder wat de baan aan het afkleden, lantaarns, scenery details, en beginnen met station Oberstdorf te maken.

De Arnold 111 Lufthansa voorzien van een Kuehn N045, rijdt als een zonnetje. Na inbouwen wilde deze niet rijden, ivm 1 tandwielkast zat gehard vet :cry: , dus even schoongemaakt en daarna lekker aan het rijden met dat ding. :lol: en nu wordt die vuil
Afbeelding
En ohw ja, er was ook een br624 verdwaald in Brohl:
Afbeelding

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 05 jun 2017 19:17
door Marksintpancras
Kochel staat lekker in de schuur, ga we na de zomer mee verder.
Nu ff lekker met Brohl aan het rijden. Een hele stapel nieuw materiaal in iTrain aan inschrijven en inregelen.
Verder wat de baan aan het afkleden, lantaarns, scenery details, en beginnen met station Oberstdorf te maken.

De Arnold 111 Lufthansa voorzien van een Kuehn N045, rijdt als een zonnetje. Na inbouwen wilde deze niet rijden, ivm 1 tandwielkast zat gehard vet :cry: , dus even schoongemaakt en daarna lekker aan het rijden met dat ding. :lol: en nu wordt die vuil
Afbeelding
En ohw ja, er was ook een br624 verdwaald in Brohl:
Afbeelding

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 07 jun 2017 22:44
door Marksintpancras
Zo ff avondje gereden, ivm vertraging richting Keulen stuurden iTrain af en toe een treinstel of eentje met stuurstand terug naar Koblenz op Station Brohl :lol:

Maar ook weer ff een stuurstand aangepakt, kon nog lekker een VVP erin kwijt.
Afbeelding
Afbeelding

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 07 jun 2017 23:51
door Hoontje
Bent er maar druk mee Mark.
Leuk hoor!

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 08 jun 2017 12:38
door Spoor3b
Je bent tenminste lekker bezig. Wat zijn de afmetingen van je baan?

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 09 jun 2017 14:56
door Marksintpancras
Baantje is een L vorm en qau lengte zo'n 7,5 meter lang en 60 cm diep. :lol:

Ligt een simpel baan plannentje op, :D hoofdspoor met 1 station, Brohl lutzing, en erachter een enkelsporig strecke zonder bovenleiding met 2 stations, Markt Erlbach en Oberstdorf. Tevens is wisselstraat aanwezig zodat de diesel treinen overal kunnen rijden. :lol:

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 09 jun 2017 15:03
door Spoor3b
Dat is flink wat, al vermoedde ik dat wel. Alleen foto's zeggen niet alles...je zou nog eens een filmpje kunnen maken.

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 09 jun 2017 15:09
door Marksintpancras
Flinke baan??? Nee joh, niet al mijn rijdend materiaal kan erop. :( Maar mijn vrouw vind hem groot zat, ik niet wil graag nog 1 kopstation en betere schaduwstation. Echter kan dat niet ivm het schaduwstation is gebouwd op een kast ivm opslagruimte onder en boven de baan ;) En ja, wel zo gemaakt dat ik overal bij kom.

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 10 jun 2017 22:26
door Marksintpancras
Vandaag eens lekker gereden en de zolder opgeruimd :D
Zo is mijn vrouw ook weer blij.
Afbeelding
De S-bahn getrokken door br112.1 naar Keulen.
Ook nog een setje siberlingen in Mintling kleurstelling voorzien van binnenverlichting, echter 1 rijtuig heeft last van vierkante wielen ivm verkeerd de wielen gedraaid op wielendraaibankje.
Afbeelding
En nog een hoop rijtuigen liggen die gedaan moeten worden.
Verder nog ff een nanotje in een Minitrix br212 gestopt.
Afbeelding
Wat lekker werken in die 212, ff verbindingen verbreken, draadjes solderen en klaar is die, en gas erop :lol:

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 12 jun 2017 05:28
door Marksintpancras
Zo, gisteren weer wat gereden.
Afbeelding

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 12 jun 2017 06:19
door Spoor3b
Gekke vraag misschien maar is de bovenleiding ook werkend.

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 12 jun 2017 09:01
door FidOo
Die vraag kan ik alvast voor je beantwoorden. Nee die is niet werkend, en zal die ook niet worden ook verwacht ik zo.
Werkende bovenleiding is alleen maar extra werk zonder toegevoegde waarde met digitaal rijden.

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 12 jun 2017 09:54
door Spoor3b
Ok dank.
Ik zie niet veel banen met bovenleiding. Informatie elders, kostbaar en moet goed aansluiten. Ga je op ouderwetse manier rails steeds schoonmaken lijkt me ook niet handig. Wel is het natuurlijk zeer realistisch.

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 12 jun 2017 12:06
door FidOo
Je vat het eigenlijk al goed samen.

Kostbaar, ja wel als je N-train, Viessmann of Sommerfeldt gebruikt, welke ook echt veel mooier zijn. Maar met Hobbex of Vollmer/Minitrix scheelt het al weer wat.
En ja het heeft als nadeel dat je rails schoonmaken rottiger wordt, en het aanleggen en ook met de pantografen tegen de draad rijden vergt een secure aanleg.
Overigens zijn hier vrij veel banen met bovenleiding te vinden hoor.

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 12 jun 2017 17:27
door Marksintpancras
De bovenleiding is er voor realistisch rijden, is een project eigenlijk voor van de winter, zal denk wel nog en ander veranderd worden, zeker bij Brohl-Lutzing , de kant van Keulen ben ik nog niet tevreden. Wil er masten plaatsen zoals in het echt.

Zal in de toekomst pantootje tegen draadje aan rijden.

Maar stroom de bovenleiding is niet raadzaam ivm diesel en stroom materiaal, vroeger reed op de baan van mijn opa, de rode baureihe 111 en een baureihe 120 wel met de stroom van de bovenleiding. Zodoende kon je met meerdere treinen in dezelfde baansectie rijden.

Mijn opa had 6 baansectie met een 12 trafoos en een werkende bovenleiding van vollmer.

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 12 jun 2017 21:20
door Raymond (UK)
Wat voor verlichting zit er in die blauwe regio Mark? I kan geen capacitor vinden die in het 'toilet' past :lol: :evil:

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 12 jun 2017 22:07
door Marksintpancras
@Raymond, heb de Digikeijs led strips erin gedaan met hun condensator ;) ,

Ik vind de VVP van Domburg train support echt een goede anti knipper oplossing. Echter dan zal ik de wc verbouwen, en ja dat vind even teveel het goede.

In de IR / IC wagons ga ik wel meer VVP inbouwen, die zijn daar beter in weg te werken.

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 19 jun 2017 11:59
door Marksintpancras
:D 's avonds bezig met reviseren van Fleischmann 7428, Baureihe 628 uit 1988, ja jongens dit is een erfstuk van mijn opa :)
Maar we proppen er gewoon binnenverlichting in met VVP en een Keuhn N045 decodertje, op een plek waar men bij MTKB.de nooit aan gedacht hebben, :lol: achter de machinist.
Afbeelding
Waar de witte plakkers zitten komt de VVP, stoelzitting weggefreesd en raampjes dof gemaakt.
Afbeelding
Heeft me 1 decodertje gekost, ivm extra functie uitgang verkeerd aangesloten, zeg maar lesgeld betaald :lol:
En hierbij eindresultaat van de motor wagen
Afbeelding

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 19 jun 2017 12:37
door FidOo
Ha mark, mooi projectje ook. Maar waarom niet de motorwagen en bijwagen gelijk koppelen aan elkaar met stroomafname en die witte platen aan de zijkant gelijk vastplakken aan de kap. Draaistellen ff bijwerken, koppeling(en) er af enzo.

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 19 jun 2017 18:10
door Marksintpancras
@Joost, als de tussenkoppeling een Nem schacht was, dan had ik wel de stroomdoorvoerende koppeling ertussen gezet, echte de stroom opname is per bak op elke as.

Die witte platte is voor later stadium, heb de Liliput, rode uitvoering bestelt, ben heel benieuwd of deze vele malen beter eruit ziet, waarheidsgetrouwder, dan deze oude versie.

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 19 jun 2017 18:44
door FidOo
Tja die liliputuitvoering ben ik ook benieuwd naar.. Maar deze FLM is wel leuk voor mij aangezien deze als bestemming KIEL heeft. En die van liliput zal dat niet hebben.

En inderdaad helaas is die schacht geen NEM-normtroep, maar de stroomafname vind ik niet om over naar huis te schrijven voor een treinstel wat op elk wiel stroom af neemt.. (zeg maar gewoon Kwalitatief Uitermate Teleurstellend), net als de trekkracht overigens. Dus ik ga er wel draadjes tussen vrotten.

Heb zelfs nog een tweede treinstel, zonder motor, maar die kan ik er niet achter hangen zonder dat ie gaat slippen en doen. (en heb zelfs alle wielen met antislip voorzien)

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 26 jun 2017 05:17
door Marksintpancras
:D weekendje rustig gereden. En verder gegaan met sommige projecten, zo is de 928 wagon van zijn breintje voorzien.

Tevens gekeken naar de nieuwe wagon set van Lufthanasa Minitrix (de DB tourisk is hetzelfde), deze bleek 47gr per wagon te wegen :o , volgens Nem 302 iets te zwaar. Dus nu de ballast eruit halen. Omdat deze set en de DB tourisk set een speciale minitrix uitgave is even een klacht ingediend bij Huider ivm dat de set niet voldoet aan NEM302. Zo blijft deze ook bezig.

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 29 jun 2017 10:45
door Sjors77
Heb hier ook de touristik set met de BR103 en gezien jouw ervaring de set eens op de baan gezet. Ook bij mij krijgt hij hem net niet door de helix 2,5%. Wat wel opvalt is als ik mijn Fleischmann BR101 uit de startset ervoor zet die er geen enkel probleem mee heeft. Vermoed toch dat ook de motor in de minitrix niet echt sterk is.

Ben benieuwd naar je oplossing en anders wordt het bij mij toch de helix onderhanden nemen. :(

Groeten,
Sjors

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 29 jun 2017 11:56
door Marksintpancras
Beste Sjors,

Klopt, ik heb die set ook. Deze is gelijkwaardig aan de Lufthansa. Als ik de br103 van Fleischmann er voor kachel, rijdt deze er zo mee weg.
Echter, als Minitrix een set uitlevert, dus wagons met lok, dient deze gewoon te rijden op een baan de gemaakt is aan de hand van de Nem normen.
Echter de wagons van de touristik en Lufthansa set voldoen niet aan de Nem302, en zijn ruim 10 gram te zwaar.
Ik heb hierover een klacht ingediend bij Minitrix dat deze wagons niet voldoen aan de Nem302.
Ik los zelf het probleem om, on de ballast van 12 gram eruit te halen, waardoor er vele malen minder druk op de wielen staan.

Re: Bröhl-Lützing

Geplaatst: 29 jun 2017 12:28
door Sjors77
Ben benieuwd hoe je de 12 gram eruit gaat halen? Zou je wat foto's kunnen maken zodat een leek als deze hier het wellicht ook kan :D

Sjors