vandaag nog even wat met het baanplan gedaan. T.t.z. ik heb rails op de basisplaat gelegd, alsook de stationsgebouwen. en eens gaan kijken wat er zoal kan.
1) met het rail materiaal dat ik in bezit heb , zou ik ook een eenvoudig ovaaltje te kunnen maken.
Links en rechts dan een bocht met straal 240 mm en daartussen aan de linkerkant dan een recht stuk van 110mm en rechts een stuk van 150 mm. tussen de twee bochten ( 1/4 cirkel).
Ik zou het uit één stuk flex-rail kunnen maken.
de bocht : ((240 x 3.14)/2 ) +150)= 527 mm.
en dan rest er (912 - 527)/2 = 192 mm. aan ieder kant in een recht stuk. Dan komt de aansluiting van die flex dus in een recht stuk en niet aan het begin van de bocht.
2) Ben wel eerst eens gaan kijken hoe het was met het station. waar zou dat kunnen komen en waar moet ik dan de perronsmaken

De dubbel rails zouden dan naast elkaar lopen met een hartafstand van 26 mm. en de perrons langs de buitenkanten. het hoofdgebouw zou dan ook aan de binnenkant liggen - kant dorp.
het perron zou dan ook een max.lengte kunnen hebben van 400m
3) ik hen vandaag nog een paar raillassen gekregen, zowel de isolatie als de geleidende. Genoeg dus om al de wissels, die ik al heb aan elkaar te kunnen zetten en aan elkaar te solderen. De tongen van iedere wissel krijgt dus twee isolatie lassen. Dan moet ik ook aan de onderkant nog een draadje solderen voor de polarisatie. Later kan ik dan kijken welke stukken van het geheel nog een draadje nodig hebben voor de railspanning. Aansluiting van de wissels aan rechte rail stukken zal nog moeten wachten op een volgende levering van Peco.
4) bezetmelders zijn ook nog steeds in Backorder, dus ik kan nog niet gaan verdelen in blokken. Het ovaaltje zal dan ook maar los liggen en het idee van daarop een snelheidsmeting te doen zal ook voor later worden.
Iets over het hoofd gezien?? Ik hoor het graag.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85,Centr= Z21, Mac11.6, RailModeller, iTrain-plus-5, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik