Inmiddels heb ik de linker aansluitsporen van het Schellenbach Haubtbahnhof gelegd en ben ik druk bezig met het aansluiten van de blokken hiervan:

De bochten zijn direct al verkant, waar ik precies straks het tunnelportaal ga plaatsen is nog even sterk afhankelijk hoe het depot eruit komt te zien.

De kabels hier hebben nu nog een bindrug om ze bij elkaar te houden, maar inmiddels is de spiroband binnen en zal ik de bundels straks omwikkelen hiermee.
Het gaat voorspoedig en als de blokken zijn aangesloten en ingeregeld kan de bovenplaat er definitief op. Dan kan ik beginnen met het leggen van de stationssporen en de wisselstraten. Daar heb ik al veel zin in. Het doel is dat ik zomer 2020 dit gereed ga hebben. Dan kan ik me gaan focussen op het stoomdepot. Daar heb ik een leuke uitdaging want er is nog geen draaischijfbesturing naar mijn smaak. De besturing van DinaSys is buiten spel door het faillisement van PicommiT, en het huidige Ferrotronics is naar de info die ik heb ook uitgespeelt momenteel. Dan is er nog de DigiKeijs DR5052 maar deze kan weer niet met Dinamo gecombineerd worden.
Ik speel nu met de gedachten om zelf een draaischijfbesturing te ontwikkelen, voorwaarden zijn dat die compatibel met Dinamo en DCC moet zijn. Maar vooral positieterugmelding, traploos draaien en een digitale brug met geluid en licht. Het is niet onmogelijk en dan ben ik al verkocht. Nu hopen dat het financieel haalbaar zal zijn om dit te ontwikkelen. Ik hoop hier de komende maanden duidelijkheid over te krijgen.
Ook komt er binnenkort een nieuwe centrale van Dinamo met een dubbele bus, dus een verdubbeling van de capaciteit. Ik krijg binnenkort de eerste test exemplaar van VPEB om te testen. Ik ga dit hard nodig hebben want als het station klaar is dan zit er al 1 bus helemaal vol. En ik heb nog een depot, industrie en klein dalstation te maken

Er is ook wel weer wat toegevoegd aan het treinbestand:

Brawa Twindexx set met BR 147.5 van Arnold

Piko V221 met geluid
De Twindexx ziet er erg gaaf uit, heeft veel functies digitaal en alle wagens zijn Next18 voorbereid. Zo kan je de verlichting schakelen, koersborden, cabinelicht, groot licht en rangeerlicht gebruiken. Wel zijn de wagen wat gevoelig in de bochten, maar dat zijn we gewend van Brawa.
De Piko heeft me goed verrast, mooi geluid en goede rijeigenschappen.
ZO dat was het wel weer even voor nu, zodra de bovenplaat erop kan meld ik me weer

Groetjes Martin