Vrijdag op zaterdagnacht jl. kwam er een containertrein vanuit België die blijkbaar al vanaf Antwerpen haven met
een vaste handrem op de 2e wagon reed. Bij checken in Roosendaal bleek dat de betreffende as er toch wel erg slecht
uitzag. Na de opgeroepen wagenmeester/storingsdienst te hebben laten kijken zei deze zelfs dat er groot ontsporingsgevaar
was. Dus moest de wagon uit de trein gerangeerd worden en vanwege het ontsporingsgevaar nu eens niet met 1 wagon rangeren
, maar de wagon laten staan en de hele trein eromheen halen. Gelukkig was het in de nacht dus dan is dat nog te doen.
Vervolgens werd een locje vanuit de kijfhoek gecharterd om het ene wagentje ergens op een spoortje uit de weg te zetten. Dit is
gebeurd en thans staat er dus 1 wagon met 2 containers op spoor 44 in Rsd. Het wagentje wat voorop liep in de trein werd alsnog
meegenomen wat volgens mij resulteerde in de kortste containertrein naar de kijfhoek oooit :
Vandaag had ik weer dienst en nam de dagelijkse 43578 container shuttle naar België een extra lege draagwagen mee. Deze moest ook
weer uit de trein gerangeerd worden en blijkbaar gaan ze deze komend weekend gebruiken om de 2 containers met een kraan op over te laden.
Vervolgens zal ter plaatste de as van de getroffen wagon vervangen moeten gaan worden, dus dat wordt een spectaculaire operatie

.
Rtb kwam ook nog met een leuk extra treintje voorbij naar de Vopak in de Sloe :
En onderweg naar huis spotte ik de nieuwste locomotief van HUSA. Hij lijkt me alleen niet echt heel sterk... miss alleen voor rangeerdienst??
gr