Pagina 1 van 1

d'n 8ste

Geplaatst: 05 jan 2010 20:12
door Vincent
zoals ik al zeg mijn 8ste plan. en de eerste die hier online komt.
rails: peco 55
tijdperk: 4 a 5
gebied: zwitsers
manier : digitaal met koploper.
over de centrale ben ik nog aan het naar denken. het gaat tussen de mastercontrol van tams en de ib basic

maar hier het plan

het schaduw station:
Afbeelding
helmaal links zit mijn klimspriraal met een max heling van 2,5 graad:
aan de onder kant rechts naaste het klimspriaal is mijn programeer spoor.
met daar schuin reechts er boven meerdere opstel sporen
rechts boven in opstel sporen van meer dan 1,5 mtr lang

het zicht gedeelte:
Afbeelding
helemaal links een klein industrieel gebied met gebouwen uit de oudheid. ben er nog niet helemaal aan uit of ik dit zo ga houden. graag jullie mening hier over.
in het midden het station met 3 sporen. er onder mijn paradebaan die daar naar mijn schaduw station gaat.
en rechts mijn berg gebied.

bijalle kruisingen van rails heb ik minimaal 60 mm ruimte gelaten. en in de klimspriaal is dat zelfs 70 mm

graag hoor ik jullie op of aan merkingen graag.

mvg vincent

Re: d'n 8ste

Geplaatst: 05 jan 2010 20:57
door Rob Fongers
Hoi Vincent,

Ziet er indrukwekkend uit. Dus ook nog een hoop te doen maar dat houd je van de straat hahhahaha. Mijn idee betreffende de schaduwstations om andere wissels te gebruiken want zo verlies je een hoop ruimte en dat is m.i. erg jammer. Waarom gebruik je geen ST-5 en ST-6 die zijn 22° en daardoor krijg je veel meer opstel spoorlengte. En misschien ook wel handig om ze in de vorm van een wybertle te leggen.


Grtzz Rob

Re: d'n 8ste

Geplaatst: 05 jan 2010 21:12
door evo
Hoi Vincent,
Ziet er leuk uit, ik begrijp alleen het rechtse stuk niet zo goed, wat gaat waarheen?
Als je Peco 55 gaat gebruiken met de flexirails, dan kun je het nog wat interessanter maken door de rechte stukken die parallel liggen aan de zijkanten wat anders te leggen, bijvoorbeeld schuin, of met een grote radius.
Groeten,
Edwin

Re: d'n 8ste

Geplaatst: 05 jan 2010 21:25
door pk1966ma
Hoi
ziet er veel belovend uit
alleen een opmerking
de wissel bij de draaischijf
die op een stootblok eindigd
hoe moet ik dat zien

vriendelijke treingroet peter

Re: d'n 8ste

Geplaatst: 05 jan 2010 22:31
door shoven
Hoi Vincent,

ziet er leuk uit. Je schaduwstation lijkt op het mijne. Ik heb ze in een wybertje (parallellogram) gelegd, dan zijn de sporen allemaal ongeveer even lang, vond ik wel praktisch.

Klik:

Afbeelding

Re: d'n 8ste

Geplaatst: 05 jan 2010 23:00
door Vincent
@evo: de sporen op het zicht gedeelte rechts is een berg traject zou morgen als ik de tijd heb de inpressie foto's posten.
welke rechte stuk bedoel je? die in het midden paralel met de voorkant?

@pk1966ma: het leek me wel leuk om hem aan de ene kant los te koppelen om te rijden te laten draaie en de andere kant weer vast te kunne koppelen.

ik zou morgen eens gaan bekijken op welke manier ik er een wybertle in kan krijgen en het is idd een verstandig idee de wissels te verwisselen voor de kortere van peco.

Re: d'n 8ste

Geplaatst: 06 jan 2010 00:03
door Rob Fongers
Vincent,

Dat zijn wel code 80 wissels zonder electrisch hartstuk wat hier geen probleem geeft, ze zijn wel denkend. En de montage naar 55 is ook geen probleem, misschien wel het overwegen waard om 80 beneden te nemen heb ik ook gedaan.

Grtzz Rob

Re: d'n 8ste

Geplaatst: 06 jan 2010 20:26
door Vincent
een goede avond,

hier het aangepaste baanplan van het schaduw station.
Afbeelding

bedankt voor de tips tot nu toe ik heb idd meer opstel lengte kunnen krijgen er mee.
alles tips en of opmerking zijn welcome.

mvg vincent

Re: d'n 8ste

Geplaatst: 06 jan 2010 20:39
door Saraan
Hallo Vincent,

merkwaardig vind ik de de aansluiting van je station aan de helix. Als je van je schaduwstation in je helix kruipt, en tegen-uurwerkzin naar boven rijdt, kom je nooit op die manier uit je helix aan je station. De zin lijkt verkeerd... of ben ik verkeerd?

groetjes,

Re: d'n 8ste

Geplaatst: 06 jan 2010 21:19
door Vincent
ik rij in het buiste spoor tegen de klok in mijn klimspiraal op. als ik boven aan kom rij ik rechts streeks mijn station in.
maar nu ik ana het type ben begrijp ik wat je bedoel.
er wordt een s gemaakt bet voor dat ik boven ben, maar die liet ik niet zien omdat anders te veel lagen zichtbaar waren en dus het overzicht minder werd.

s bocht:
Afbeelding

mvg vincent

Re: d'n 8ste

Geplaatst: 06 jan 2010 21:38
door Rob Fongers
Vincent,

Heb je van de ST-5/6 aqfgezien? Maak niet uit is jouw baan. Maar ik zou het wybertje andersom leggen Je eerste wissels naar deze sporen zou nog in het bochtstuk naar je baan kunnen liggen en je kan zelfs overwegen hem enigszins schuin naar rechts te laten lopen en dan kom je ook niet zo krom langs die andere sporen

Grtzz Rob

Re: d'n 8ste

Geplaatst: 06 jan 2010 21:42
door spoor65
Vincent,

De extra verbinding in je schaduwdeel, waardoor je tussen de 2 schaduwstations rondjes kunt rijden dus, heb je daarmee een bepaald doel?

Zonder die extra verbinding namelijk, zou je het voorste station, die je nu net hebt aangepast, veel meer schuin kunnen leggen, waardoor je nog meer opstel lengte zou kunnen maken.

mvg

Freddy

Re: d'n 8ste

Geplaatst: 06 jan 2010 22:34
door Vincent
@ rob: ik heb idd van de st5/6 afgezien wegens de krappe boog. in mijn ogen maak ik het dan storing gevoeliger. dus meer kans op onsporingen.

@ freddy het rondjes rijden in het schaduw station heeft idd weinig zin. ik had het er eigelijk tussen gezet om in de bouw fase rondjes te kunne blijven rijden. maar zoals je het nu wordt gesteld gooi ik eigelijk veel geld weg omdat er 2 overbodige wissels in het plan komen.
[hard_op_denken]
kan denk ik beter voor tijdelijk, een lus leggen in het linker gedeelte waar de spiraal komt te zitten.
ga morgen eens het idee uitwerken van het wybertje schuin te laten lopen.
[/hard_op_denken]

mvg vincent

Re: d'n 8ste

Geplaatst: 06 jan 2010 22:48
door Rob Fongers
Vincent,

Over die krappe boog hoef je je geen zorgen te maken. Treinen gaan er beter doorheen als door de 15° van Fleischmann.

Grtzz Rob

Re: d'n 8ste

Geplaatst: 28 jan 2010 19:26
door Vincent
ik heb het baanplan weer eens op de schop genomen.
enkele veranderingen:
toe rit naar het industrie gebied.
de terug rit naar de helix
en ik heb me zelf iets meer ruimte toe gewezen :D

van de week plaats ik de foto's


mvg vincent