Pagina 1 van 6

Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 15 dec 2019 18:28
door Marksintpancras
Na mijn vorige baan, nu de bouw van een nieuwe baan.
Simpel van opzet, met een dubbelsporige hoofdlijn, met Sankt-Pankras HBF als station. Dit 5 sporige station. Spoor 1, 2 en 3 zijn perronsporen. Waarvan spoor 3 naar een enkelsporige schaduwststion lijdt (s-bahn).
Weerszijde van het station loop de baan naar schaduwstation.
Nadat het hoofdspoor uit een schaduwstation komt, is er een enkelsporige aftakking naar een dubbelsporige diesel traject. Deze heeft 2 stations en 1 halte plaats. Een middeneiland station, het belangrijkste station op dit traject. En een kopstationtje aan de ene kant. Met een museumspoor loods. En een kopspoor halteplaats bij een klooster. Dit voor de lint 24.
Hoofdzakelijk zal er met tijdperk 5/ 6 gereden worden.
Rails is peco 55, aansturing met Dinamo icm iTrain.

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 15 dec 2019 20:30
door bpieters
Hoi Mark,
Mooi dat je met iets nieuws begint.
Heb je ook een baanplan?
groet,
Bert

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 22 dec 2019 15:26
door Marksintpancras
Beste Bert,

Hierbij de baanplaan vanuit iTrain.
De 3 schaduwstations zijn nog niet ingetekend ivm deze worden ingevoerd als deze worden gemaakt.
De baan onderlangs is het dieseltraject.



Afbeelding

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 23 dec 2019 14:03
door martindomburg
Leuk dat je weer begint kerel!!!!

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 23 dec 2019 20:26
door Marksintpancras
martindomburg schreef: 23 dec 2019 14:03 Leuk dat je weer begint kerel!!!!
Ach ja, leuk is anders :lol: als het om Dinamo spul aansluiten gaat. Weet echt niet hoe ik het ooit allemaal werkend heb gekregen. Maar dat bord met die trafo, tm-H Tm-H en RM nog wat, en hoe het ook allemaal heet.Maar eens updaten en aan elkaar knopen met die Connexxion bussen of hoe het ook heet. Nee, dit spul is niet plug en play en moet er weer eens induiken hoe het moest. Maar als het werkt, is het weer genieten geblazen. :D :D :D

Maar de kurkboer is lang geweest, dus dat maar even snijden en dan plakken en dan wachten op de peco rails die ik bij de plaatselijke dealer heb geritseld. En dan de klimspiraal van Markenburg afbouwen en aansluiten.

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 26 dec 2019 19:30
door Marksintpancras
Begonnen met de aanleg van de kerncentrale :lol:
Die treintjes moeten straks weer stroom hebben.
Omdat ik deze centrale nog had van een oude beurs baantje, toch ff de stof afgeblazen en nu me nog in lezen in de materie. Het interesseert me echt niet hoe alles heet. Echter als het maar doet wat iTrain ermee wil. Dus treintjes rijden met sound, seinen bedienen, wisseltjes omgooien, etc etc.
Maar dat zal dus ook wel weer veel draden worden dus ook al pvc buizen aan het aanleggen voor de draden.

Afbeelding

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 29 dec 2019 10:50
door Marksintpancras
Lekker gerommeld tijdens de kerst.
Kerncentrale opgestart, jaja het levert stroom. Nu nog de software van Dinamo opfrissen. Zit volgens mij nog software in uit de tijd dat er nog telefooncentrales gebruikt werden. Wat F16 moet straks ook functioneren. De preisertjes willen toch graag weten dat de deuren sluiten van de trein.

Maar nu ff verder met de baan, de eerste rail ligt er, en werktrein is aangekomen. Nu nog wachten op 27 meter aan rails, en we zijn dan boven.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 11 jan 2020 13:36
door Marksintpancras
:lol: Omdat ik bij die oude kerncentrale er niet uit kwam hoe de RS485 bus liep ivm afsluitweerstanden, toch even wat sloopwerkzaamheden verricht en wat schone voedingen onder de baan gesleuteld.


Afbeelding

Nu ook alles geupdate, alleen die TM-H was een feest ivm resetten, zoek als leek pin 9 van de processor. :lol:

Maar nu rails leggen en aansluiten op de eerste blokken, we sluiten de blokken aan met 0,25mm2 draad (tussen rail en tm-44 / tm-h) van de tm-44 naar verdeelpunt met 0,75mm2, en van verdeelpunt naar voeding 2,5mm2.

Mijn baan is in een U vorm, ik ben in aan de rechterkant begonnen, dus stervormig bedraden is even wat lastiger. Echter zal zal ik aan de linkerkant ook een voeding plaatsen en de linkerkant voeden, zodat ik geen stroom over vele meters hoef te transporteren.
Baan wordt namelijk in 3 fases gebouwd.

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 27 jan 2020 20:34
door Marksintpancras
Het oostelijke deel begint vorm te krijgen. Klimspiraal is op de helft :D , daarnaast gestart met het eerste schaduwstation, deze zal bestaan uit 12 sporen.
Daarnaast meteen alle infrawerkzaamheden opgepakt, meters draden trekken en nog meer van dat saaie werk. Servo's plaatsen, en dan die gehele mikmak wat erbij komt.
Kom je er achter dat je nog een hoop spullen nodig heb, dus lekker wezen hengelen bij viswinkel Domburg voor die verschillende draadjes, zoals servo verleng stekkertjes omdat de ik net 7 cm te kort kom in hem in die verdomde servobesturingshub kan stoppen, en ja om meteen er een draad van 50cm aan te gooien geeft ook weer zoveel rommel.

En hierbij de foto's:

Afbeelding


Afbeelding

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 01 mar 2020 20:35
door Marksintpancras
We hebben de afgelopen weken niet stil gezetten. Tussen het werken, keuken verbouwing door, toch ff het klimspiraaltje afgemaakt. :lol:
We zijn boven, dus nu het zichtbare rails gelegd, met verkanting.
Afbeelding

Tevens verder gegaan met aanleggen van het schaduwstation. Lekker saai draadjes trekken, solderen en slijpen en inregelen.

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 05 mar 2020 21:29
door Marksintpancras
Tussen het leggen van het schaduwstation door. :D

Toch alvast aan de scenery begonnen. Ingang klimspiraal gemaakt, tunneltje opgesteld, en even ballast neergegooid.

En begonnen met bovendraad, wat ja die dieseltjes zijn erg vervuilend. En anders moeten de nonnen elke dag hun ramen van hun klooster lappen. Dat vind meneer pastoor niet erg.
Morgen de masten even uitlijnen met de waterpas. En kijken of er weer ballast kan worden.

Afbeelding

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 09 mar 2020 18:17
door Marksintpancras
Zo, het eerste schaduwstationtje is klaar. :D


Afbeelding

Nu de andere zijde aan het leggen.

Tevens ook begonnen met scenery. De plaat waar de halte plaats Eberbach op komt. Klooster wordt nu in elkaar gelijmd, tevens nog wat gebouwen van me vorige banen.
Deze klimspiraal loopt onder deze halteplaats door.

Afbeelding

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 09 mar 2020 19:35
door piksov
Wat gebruik je in je tunnel als muur?

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 09 mar 2020 21:58
door Marksintpancras
piksov schreef: 09 mar 2020 19:35 Wat gebruik je in je tunnel als muur?
Omdat ik voor N schaal geen passende tunnel binnenkant vond. Heb ik Noch 58033 uitgeprobeerd, dit bevalt prima. Heb de hoogte ingekocht, en boven in zit er een kiertje van 5 cm, ( dus niet sluitend), wat voor mij geen probleem is omdat je toch de bovenkant niet ziet als je er normaal naar kijkt.

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 10 mar 2020 11:27
door BenQ
Die naad zie je alleen als je in de tunnel staat. :lol: Maar daar mag je niet komen, veel te gevaarlijk.

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 10 mar 2020 20:33
door Marksintpancras
Ach @BenQ , dat is ook mijn redenatie geweest over die naad. Beter een mooi tunnelwand met naad in het plafond dan een tunnelwand die niet aan te gluren is met geen naad.

Maar heb even al wat masten neergezet voor de bovenleiding. 2de hands masten van Viessmann van mijn oude baan.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 22 mar 2020 15:42
door Marksintpancras
Nu het weekend is, even wat beton gestort ivm perron. Halte plaats Eberbach wordt door DB infra netz helemaal up to date gemaakt. Zo is de markante lokloods ook gesloopt, en heeft plaats gemaak voor een Aldi.


Afbeelding

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 18 apr 2020 21:03
door Marksintpancras
Zo, na een paar bewogen weken, nu weer thuis slapen. Heb het hele land wel gezien, ook jammer genoeg wel weer een paar mafklappers die niet snappen wat een gele vrachtwagen met blauwe zwaailampen en sirene haast heeft om van A naar B te komen ivm een mensenleven te redden.

Maar vanavond even wat kleur gegeven aan de halte plaats Eberbach.



Afbeelding

De kaartautomaat en een abri geplaatst. Morgen worden de lichtmasten geplaatst.

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 19 apr 2020 15:14
door BenQ
Ja, die mafklappers zal je nog wel een tijdje blijven zien.
Met de baan gaat het gelukkig wel goed.

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 26 apr 2020 20:41
door Marksintpancras
Zo, nu even een overzicht foto van het 1ste bouwdeel van de 3.

Afbeelding
Aan de achterzijde is het 12 sporige schaduwstation.
Nog 2 sporen aansluiten en de servo installeren en dan de scenery gedeelte geraamte erboven plaatsen.
Tevens bij ene Domburg even de rest van de electronica bestelt voor dit bouwdeel.
Hoor je ook even dat hij met ET426 aan het kloten is, zal wel met alle nieuwste elektronica binnen rollen. Deze treinstel komt het best tot zijn recht als ook bouwdeel 2 klaar is.

Het was bier tijd, dus even verder gegaan met station Eberbach


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 29 apr 2020 22:46
door Schachbrett
Hallo mark,

Mooi werk ziet er erg goed uit.

Gr Chris

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 10 mei 2020 14:51
door Marksintpancras
Naast de nodige elektronica en scenery gekocht te hebben , toch nog even een Taurus gekocht met een koers bord bij het raam.

Afbeelding
Druk bezig met gipsen van de hoogte verschillen bij de klimspiraal ingang, en ja dat saaie elektronica werk.

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 10 mei 2020 15:26
door Maurits71
wat en berg werk heb jij al verzet in die paar maanden

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 10 mei 2020 15:48
door martindomburg
Lekker bezig kerel!!!

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Geplaatst: 10 mei 2020 21:37
door Marksintpancras
Zo, het gips is opgedroogd :D

Afbeelding

Verder gewerkt aan deze wisselstraat. De aftakking naar het strecken zonder bovenleiding.
Afbeelding

De servo's weg werken is de grootste uitdaging.