Bärental (nieuwe start)

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 461
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door jeemka »

Hallo Jelle,

In de ondertekening staat dat je een klein beetje digitaal gaat doen. Dat lukt met de Piko set al prima, lijkt mij. Maar eenvoudige software voor PC-besturing... Wat wil je daarmee bereiken? Er wordt dan al snel gedacht aan automatisch rijden, maar je kan ook met handmatige routes rijden. Dat bevalt mij tot dusver prima. Behalve software komt er uiteraard nog de nodige elektronica bij: bezetmelders en decoders voor de wissels (en seinen).
Qua software is er het gratis Koploper, gratis Rocrail, en betaald iTrain. Alle drie vragen inleren en inrichten.
Dus wat wil je? Je bent ook welkom bij mij in Brummen (even de IJssel over) om mijn baan te bekijken en erover te praten.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 827
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door Jelle »

Hoi Ad,

Ja, de stop die ik doormaakte had te maken met mijn gezondheid. Nu dat allemaal weer achter de rug is, kriebelt het weer allemaal en ben ik enthousiast opnieuw begonnen.

Heel binnenkort komen er weer wat foto's aan met een tussenstand hoe de bouw er voor staat.
Ik ben in ieder geval blij met wat ik tot nu toe heb gebouwd.


Hallo Jaap,

Ja, de Piko 'centrale' vind ik eigenlijk wel geweldig. Voor mijn gevoel doet die niet onder voor de Intellibox zoals ik die toen gebruikte.
Het punt is, ik wil eigenlijk graag meerdere treinen tegelijk laten rijden. Bezetmelders heb ik nog. Alleen Koploper was in het verleden mij te lastig geworden qua instellingen en zo, en dus eigenlijk ook wel helemaal automatisch.
Ik bouw de baan nu ook helemaal met blokken, zodat de bezetmelders straks zo hun werk kunnen doen. Tot die tijd zet ik los van de bezetmelders gewoon rijstroom op de bezetmelder secties. Rocrail heb ik een blauwe maandag even naar gekeken, maar kon ook dat niet doorgronden. Maar dat kan ook gelegen hebben aan mijn toestand destijds.

Overigens lijkt het mij geweldig om een keer in Brummen te komen kijken. Waarschijnlijk kan ik dan nog wel wat leren.

Overigens is die ondertekening een tijdje terug ontstaan omdat ik van alle kanten te horen kreeg om vooral niet te veel hooi op mijn vork te nemen en gewoon analoog te gaan rijden. Ik heb dat even overwogen, maar het digitale sloop er toch weer stiekem in. :lol: :lol: :lol:


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1094
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door bpieters »

Leuke vorderingen van je baan.
Die lok is ook wel een mooie aanwinst.


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7422
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door Krab »

Die lok was de laatste aanwinsten van mij van Fleischmann zonder geluid ,
het is een mooi model wat ik 60 jaar terug al in H0 had rijd super gewoon op de baan.
Is een mooie aanwinst wat Ben ook al schreef .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3626
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door Schachbrett »

Jelle schreef: 17 nov 2023 01:40 Vanmiddag even naar Lochem geweest, en keerde zomaar terug naar huis met een nieuwe loc... natuurlijk digitaal en wel met geluid


Afbeelding

Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee.
Mooie robuuste lok is dat zo'n V200.
Gaaf


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 827
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door Jelle »

@Sjaak en @Chris, hartelijk dank voor jullie commentaar. Ja, de V200 is al heel lang mijn favoriete Duitse, om precies te zijn, al 57 jaar.
Als klein jochie ging ik nog wel eens mee met het werk van m'n vader (HC). Toen we een keer een ritje naar Emmerich hadden, en we daar een tijdje moesten wachten kwam een Duitse collega bij ons zitten voor een babbeltje. (bleek een oude bekende van m'n vader te zijn) en die nodigde mij uit om een kijkje te nemen in 'zijn' V200 die bij het perron stond. Nou, vanaf die tijd is mijn grote liefde voor de V200 alleen maar groter geworden.

Maar goed, ik kwam hier even langs om de laatste ontwikkelingen te showen. Dit stuk op de onderstaande foto's is straks niet meer zichtbaar, dus dat moest nu als eerste klaar.


Afbeelding

Afbeelding

Nu nog even de digitale aansturing aansluiten en gaan met die banaan... 8-)


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1094
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door bpieters »

Er zit bij de engelse wissel met de aansluitende meegebogen wissel een vreemd knikje in de rails zo te zien op de foto.
Dat zou ik even testen als de elektrische aansluiting zover is.
Op de foto lijjt het meestal wel erger dan in werkelijkheid dus misschien valt het mee.
Verder ziet het er goed uit.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 827
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door Jelle »

Hallo Bert,
Dat vreemde knikje zag ik ook op de foto, maar als ik op de baan kijk zie ik hem niet. Ik heb vanmiddag analoog getest, en op alle sporen rijden de treinen goed, dus eigenlijk lijkt er weinig aan de hand te zijn. Maar ik ga morgen nog wel een keer digitaal testen.
Overigens nog bedankt voor de tip om meer sporen hier te maken. Het werkt goed. :Thumb

Tot zover ben ik best tevreden.


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1094
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door bpieters »

Als het analoog goed rijdt met een lange sleep zal het digitaal ook wel goed gaan.
De aansturing maakt niet veel verschil denk ik bij het al of niet goed liggen van de rails.

Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen.
Daar is dit forum ook voor bedoeld.
Is wel een leuk schaduwstation geworden zo.
Geeft meer mogelijkheden voor afwisseling van de treinen.



FidOo
Berichten: 5662
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door FidOo »

Nou dat knikje viel mij ook gelijk op, heb nog even de foto groter gemaakt, maar daar klopt wel degelijk iets niet. Die wissel eindigt nagenoeg met de rails parallel aan het spoor ernaast (waar die op aansluit), maar dat stukje rechte rails gaat er eigenlijk onder een hoek van weg naar de kruiswissel toe.

Als je het getest hebt, prima natuurlijk, maar maak er maar eens een foto van, recht van boven. Die knik klopt echt niet, en als je er niet van plan was om wat aan te doen, test dan wel uitvoerig met al je materieel en beide kanten op! Je zal namelijk net zien dat je dat die ene trein er problemen mee heeft.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 827
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door Jelle »

@Bert en @Joost, Ik ga er nog eens extra goed naar kijken, loshalen en opnieuw leggen.
Op de foto zie ik het inderdaad ook, maar op de baan is het naar mijn idee niet te zien. En ja, ik heb analoog proef gereden, zonder problemen op dat stuk. Het enige probleem wat ik nog wel heb, is het drieweg wissel. Daar ontspoort iedere keer een BR200. Nu kan het aan het locje liggen, maar dat moet ook nog opgelost worden, omdat die BR200 daar ook regelmatig zal rijden.

Dus ik heb nog wel het een en ander te doen voordat ik verder ga/kan bouwen.


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1094
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door bpieters »

Je zou kunnen kijken of je die driewegwissel kunt vervangen door 2 gewone wissels.
Op de foto lijkt dat wel te kunnen.
Driewegwissels zijn wel vaker een bron van storingen.
Bij de knik bij het engels wissel zou je de meegebogen wissel misschien ook kunnen vervangen door een gewoon wissel.(desnoods de wisselcombinatie iets opschuiven)



FidOo
Berichten: 5662
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door FidOo »

Inderdaad lijkt een gewone wissel een betere keuze op de plek van de gewone wissel qua sporen verloop. En met een beetje geluk win je er nog wat lengte mee ook.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 827
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door Jelle »

Ik ga het zeker morgen even bekijken wat de beste oplossing zal worden. Vandaag liever gehad, maar de tijd ontbrak even.

Maar laat ik voorop stellen dat ik heel erg blij ben met jullie inbreng. Het wordt er alleen maar beter van. :Thumb


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 827
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door Jelle »

Nou, vandaag toch nog lekker bezig kunnen zijn. De twee binnen banen er uit gehaald en opnieuw geplaatst. Het drieweg wissel zit er nog in, maar of dat zo blijft zal het testrijden morgen uitwijzen...

Zoals het nu dan is;


Afbeelding

Afbeelding

Commentaar? Laat maar komen, ik luister naar alles/lees alles en trek daaruit mijn plan.


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1094
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door bpieters »

Ziet er al een stuk beter uit.
Nu nog even het testrijden afwachten.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 827
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door Jelle »

Afbeelding

Daar zijn we weer. Alle probleempjes opgelost. Bij het driewegwissel was het puur mijn eigen fout. Ik had 1 railaansluiting bijzonder slordig gedaan, het railschoentje zat namelijk onder de rails in plaats van aan de rails. :oops:
Maar dat is nu dus verholpen en ik het proef gereden. Zowel analoog als digitaal en het reed allemaal perfect. Zelden gezien dat treinen bij mij zo soepel reden.

Nu kunnen we dus rustig verder gaan bouwen aan de rest van de baan.

Oh ja, nog even een nieuw lid aan mijn loc-familie toegevoegd. Het is welleswaar een hypermoderd dingetje welke je nog nooit eerder samen op een baan zag rijden, maar daar staat tegenover dan mijn baan ook geen afspiegeling is van de werkelijkheid. Als ik het leuk vind, mag het bij mij rijden. ;)


Afbeelding

Tot zover weer even, en commentaar is altijd welkom.


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1014
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Hoi Jelle, is het de bedoeling dat je de baan op deze manier gaat gebruiken of is het alleen maar om de bedrading goed te krijgen?


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1094
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door bpieters »

Jelle schreef: 30 nov 2023 15:03 Afbeelding

Daar zijn we weer. Alle probleempjes opgelost. Bij het driewegwissel was het puur mijn eigen fout. Ik had 1 railaansluiting bijzonder slordig gedaan, het railschoentje zat namelijk onder de rails in plaats van aan de rails. :oops:
Maar dat is nu dus verholpen en ik het proef gereden. Zowel analoog als digitaal en het reed allemaal perfect. Zelden gezien dat treinen bij mij zo soepel reden.

Nu kunnen we dus rustig verder gaan bouwen aan de rest van de baan.

Oh ja, nog even een nieuw lid aan mijn loc-familie toegevoegd. Het is welleswaar een hypermoderd dingetje welke je nog nooit eerder samen op een baan zag rijden, maar daar staat tegenover dan mijn baan ook geen afspiegeling is van de werkelijkheid. Als ik het leuk vind, mag het bij mij rijden. ;)


Afbeelding

Tot zover weer even, en commentaar is altijd welkom.
Ziet er prima uit,Jelle
Bedrading is erg netjes (veel netter dan bij mij)
Mooi dat het proefrijden goed is gegaan zodat je met de rest van de baan verder kan.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 827
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door Jelle »

Zaunkönigs Bahn schreef: 30 nov 2023 16:42 Hoi Jelle, is het de bedoeling dat je de baan op deze manier gaat gebruiken of is het alleen maar om de bedrading goed te krijgen?
Dit is een stukje van wat er komen gaat hè. Maar hier is het straks wat lastiger om straks bij te komen, dus dat moet nu allemaal vlekkeloos werken.


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 827
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door Jelle »

bpieters schreef: 30 nov 2023 20:04 Ziet er prima uit,Jelle
Bedrading is erg netjes (veel netter dan bij mij)
Mooi dat het proefrijden goed is gegaan zodat je met de rest van de baan verder kan.
Dank je Bert.
Over de bedrading ben ik nog niet helemaal tevreden. Al is dit straks helemaal uit zicht, op sommige plekken ligt het nog niet helemaal naar mijn zin.


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1014
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Jelle schreef: 30 nov 2023 22:35
Zaunkönigs Bahn schreef: 30 nov 2023 16:42 Hoi Jelle, is het de bedoeling dat je de baan op deze manier gaat gebruiken of is het alleen maar om de bedrading goed te krijgen?
Dit is een stukje van wat er komen gaat hè. Maar hier is het straks wat lastiger om straks bij te komen, dus dat moet nu allemaal vlekkeloos werken.
Okay, wil geen spelbreker zijn, maar heb je er rekening mee gehouden, dat als je de baan aan de andere kant gaat opbouwen, dat de bedrading gespiegeld is ten opzichte van wat je nu hebt gemaakt.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1094
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door bpieters »

Zaunkönigs Bahn schreef: 02 dec 2023 15:38
Jelle schreef: 30 nov 2023 22:35
Zaunkönigs Bahn schreef: 30 nov 2023 16:42 Hoi Jelle, is het de bedoeling dat je de baan op deze manier gaat gebruiken of is het alleen maar om de bedrading goed te krijgen?
Dit is een stukje van wat er komen gaat hè. Maar hier is het straks wat lastiger om straks bij te komen, dus dat moet nu allemaal vlekkeloos werken.
Okay, wil geen spelbreker zijn, maar heb je er rekening mee gehouden, dat als je de baan aan de andere kant gaat opbouwen, dat de bedrading gespiegeld is ten opzichte van wat je nu hebt gemaakt.
Als ik je goed begrijp bedoel je de doorrijhoogte als er ook ringbanden in de bovenlaag e.d. worden toegepast onder de plaat?
Dat is idd wel een aandachtspunt denk ik.
Om bij de bedradiing en wisselaandrijvingen te komen moet het bovenniveau sowieso uitneembaar worden.
Maar je zou die bedrading ook met zakdraden op het zelfde niveau kunnen maken als de onderlaag.
Moet dan wel goed uitgekiend worden dan waar die moeten komen.
Je zou op het bovenniveau een extra laag kurk over de hele oppervlakte kunnen maken waar je de bedrading horizontaal kan leggen in sleufjes om op bepaalde punten de bedrading naar de onderlaag te kunnen maken.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 827
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door Jelle »

Laat ik als eerste maar even zeggen dat de 'bovenbaan' geschanierd aan de achterzijde komt vast te zitten, dus als het echt nodig is, kan ik dat straks omhoog zetten om alsnog goed bij de onderplaat te komen. Ik zal dan alleen de locs e.d. moeten weghalen.
Zaunkönigs Bahn schreef: 02 dec 2023 15:38 Okay, wil geen spelbreker zijn, maar heb je er rekening mee gehouden, dat als je de baan aan de andere kant gaat opbouwen, dat de bedrading gespiegeld is ten opzichte van wat je nu hebt gemaakt.
Het spijt me, maar hier snap ik echt niet wat je bedoeld.
De bedrading wordt gewoon op de zelfde manier aan de rails bevestigd zodat er uiteraard geen sluiting kan ontstaan. Deze bedrading wordt weg gewerkt onder de 'toplaag' van de bovenbaan en wordt uiterst links op de baan naar beneden gevoerd waar het aan de rijstroom e.d. wordt gekoppeld.
De draaischijf komt hiernaast op een aparte plaat te zitten, direct naast de bovenplaat met een schanier aan de linker zijde, zodat deze naar links geopend kan worden. Dit vergemakkelijkt het werk om bij de wisseldecoders, bezetmelders e.d. te komen. En uiteraard wordt alle rails inclusief draaischijf daar apart voorzien van alle spanningen en aansturingen.
bpieters schreef: 02 dec 2023 19:15 Als ik je goed begrijp bedoel je de doorrijhoogte als er ook ringbanden in de bovenlaag e.d. worden toegepast onder de plaat?
Dat is idd wel een aandachtspunt denk ik.
Om bij de bedradiing en wisselaandrijvingen te komen moet het bovenniveau sowieso uitneembaar worden.
Maar je zou die bedrading ook met zakdraden op het zelfde niveau kunnen maken als de onderlaag.
Moet dan wel goed uitgekiend worden dan waar die moeten komen.
Je zou op het bovenniveau een extra laag kurk over de hele oppervlakte kunnen maken waar je de bedrading horizontaal kan leggen in sleufjes om op bepaalde punten de bedrading naar de onderlaag te kunnen maken.
In de bovenbaan worden eigenlijk geen ringbanden/bindruggen gebruikt. Hier komen styropur platen te liggen waar 'gootjes' in gemaakt worden waar de bedrading doorheen loopt zoals ik zonet al beschreven heb.


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1014
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Bärental (nieuwe start)

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Jelle schreef: 03 dec 2023 00:20 Laat ik als eerste maar even zeggen dat de 'bovenbaan' geschanierd aan de achterzijde komt vast te zitten, dus als het echt nodig is, kan ik dat straks omhoog zetten om alsnog goed bij de onderplaat te komen. Ik zal dan alleen de locs e.d. moeten weghalen.
Zaunkönigs Bahn schreef: 02 dec 2023 15:38 Okay, wil geen spelbreker zijn, maar heb je er rekening mee gehouden, dat als je de baan aan de andere kant gaat opbouwen, dat de bedrading gespiegeld is ten opzichte van wat je nu hebt gemaakt.
Het spijt me, maar hier snap ik echt niet wat je bedoeld.
Voor mij de bovenkant, bij de muur als ik het goed zie, heb je een wissel, een Engels wissel en een meegebogen wissel liggen met de bedrading. Als het de bedoeling is dat je de baan omdraait, dus het deel wat nu op de tafel ligt wordt boven en de bedrading ed komt onder op de tafel te liggen, dus uit het zicht, dan komen de wissel, het Engels wissel en de meegebogen wissel op de plaats te liggen waar nu de vier bogen liggen. Ik weet even niet hoe ik het verder nog duidelijker kan aangeven.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Plaats reactie