N van zolder

Nieuw op ons forum? Kijk even hier voor het e.e.a. aan belangrijke informatie.

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: N van zolder

Bericht door FidOo »

Dat werkt prima.. Mooie bemoedigend titel ook van het filmpje!

Maar goed ik heb natuurlijk nooit beweerd dat het niet werkt, alleen dat het heel stuk uitdagender is als in lgb.

Ik zou zeggen veel succes Johan!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
JohanBR64
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2023 17:53

Re: N van zolder

Bericht door JohanBR64 »

Komt goed Joost. :Thumb

Ondertussen staan er een aantal IKEA Billy kasten als sub onderbouw. Daar moet dan nog de echte onderbouw bovenop komen. Ben ik nog niet helemaal uit wat ik daar ga doen. Zelf in elkaar flansen. (ben geen timmerman) of ergens laten maken. Dat laser gesneden spul vind ik wel mooi. Maar nog niet in verdiept. De vloer loopt een beetje rond dus er zal een stel mogelijkheid in moeten komen.

Op het moment ook even naar YaMoRC spul aan het kijken. Voorheen ook wel naar Digikeijs gekeken met een scheef oog. Interessant dacht ik toen. Maar dat is ondertussen op de fles begrijp ik. Uiteindelijk blijkt het bij de zelfde ontwerper vandaan te komen maar dan onder eigen naam. In combinatie met mijn z21 en Fleischmann wissels zou ik dan een YD6016RB-CS feedback en YD8008 decoder kunnen gebruiken. Mensen die ervaring hebben met dit merk? Het is toch wat aantrekkelijker geprijsd dan Z21 modules. Of toch liever Z21 spul?


Binnen: Fleischmann piccolo, Minitrix, Roco, z21. Buiten: LGB, Massoth. Besturing:Traincontroller 9 @ Windows 10.

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: N van zolder

Bericht door FidOo »

Ik zou gewoon voor Yamorc gaan. Werkt echt wel prima.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

BartenThomas
Berichten: 419
Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10

Re: N van zolder

Bericht door BartenThomas »

Hier ook goede ervaringen met Digikeijs en de upgrade naar Yamorc. Hoewel wij alleen de centrale gebruiken icm multimuizen, tablet en telefoon. Geen PC besturing en geen terugmelders e.d.



Onderwerp starter
JohanBR64
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2023 17:53

Re: N van zolder

Bericht door JohanBR64 »

Het was lang stil. Ik wilde naar de Nederlandse Modelspoordagen om inspiratie op te doen. Maar uitgerekend dat weekend goed ziek. (En alweer bezig met andere dingen bezig) Vandaag in de herkansing naar On traXS. Leuke combinatie zo in het Spoorwegmuseum. Maar voor wij daar waren. 7(8)7 Parkeren bij het museum is met evenementen snel vol stond op de site. Dus het advies om de sprinter vanaf CS te nemen gevolgd. Ben je onderweg naar het Station Hoorn. Blijkt er een aanrijding bij Amsterdam geweest te zijn, en de sprinter naar de Maliebaan rijd niet. |:( Tot zo ver het idee om in stijl aan te komen. Dan maar met de auto door naar Utrecht. (Reed ik toch nog in geel en elektrisch) Meestal werkt het idee dat als iedereen denkt dat het druk is, is er plek. Niet dus… Maar goed, eindelijk waren wij er. En wat komt daar aan? De sprinter die niet zou rijden. :roll:

Mooie banen gezien. Zeker inspiratie op gedaan. Niet zozeer voor het baanplan, maar wel voor de aankleding. Ook opgelet wat voor mooie dingen er tegenwoordig zijn. Hele mooie seintjes bijvoorbeeld gezien op diverse N banen. Daarmee vergeleken is mijn oude Fleismann sein maar een lomp ding. (Mooi om een proef diorama te maken) Paar handige tips van de man met de gras demo van Noch. Ideeën voor bomen bij de Belgen. Bevestigd dat ik een lichtbak boven de baan wil. Dus nu echt maar eens gaan stoeien op het baan ontwerp en aan de slag.


Binnen: Fleischmann piccolo, Minitrix, Roco, z21. Buiten: LGB, Massoth. Besturing:Traincontroller 9 @ Windows 10.
Gebruikersavatar

leon1965
Berichten: 196
Lid geworden op: 29 okt 2023 14:23
Locatie: Utrecht

Re: N van zolder

Bericht door leon1965 »

ik kan het sprintertje naar de maliebaan vanuit mijn huiskamer zien langskomen


Plaats reactie