Piko 2024

Hier ruimte voor producten van Fabrikanten.

Raymond
Berichten: 1908
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Piko 2024

Bericht door Raymond »

WimC schreef: 30 dec 2023 18:55 Kan best zijn dat het gewoon al geproduceerd is. Oftewel dat ze er 1,000 van hebben geproduceerd en inmiddels 800 afgezet, ze hebben dan nog 200 op voorraad, dus staan ze nog in de catalogus (ik noem wat willekeurige getallen).
Dat zou idd zo kunnen zijn!
Dan moeten we alles maar leeg kopen volgend jaar😁
Misschien komen ze dan met iets nieuws😃

@ Wilco,
Ja de meeste kunnen wel een nummer vervangen maar het word toch nooit zo mooi als de originele!
Dat houd mij dan tegen, ik heb het ook gedaan met een 2400 en 2200 maar ja dat blijft dan wel handwerk en dat zie je🙂

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4484
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Piko 2024

Bericht door spoor65 »

kijk, dat is dan weer eens een mooi nieuwtje, de 3 setjes met umbau rijtuigen.

natuurlijk weet ik ook, dat zowel Fleischmann als Roco ze al eerder uitgebracht hebben.

Maar als ik nu kijk naar de silberlingen van piko, en de silberlingen van Fleischmann, dan zijn die van Piko een verademing.
als ook die umbau zoveel mooier zijn dan die van Fleischmann, krijgen we er weer mooie modellen bij

En natuurlijk willen al die NS rijders graag NS materiaal. klagen jullie steen en been, als er weer niet genoeg mooie nieuwe modellen komen.
maar ook ik zie graag nieuw DB tijdperk 3 materiaal op de markt komen, compleet nieuw ontwikkelde modellen of sterk verbeterede heruitgaven.

Laat het de laatste 2 jaar weer eens geslaagd zijn, maar de jaren daarvoor, was dat ook huilen met de pet op.

Soms is een beetje geduld en geluk nodig. bekijk het dus gewoon van de positieve kant. een jaar iets minder nieuws op de baan is een kans voor meer nieuws, naast of onder de spoorstaven.

mvg Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Piko 2024

Bericht door FidOo »

Tja ik vind het geklaag over het gebrek aan NS rijtuigen logischer dan klagen over het gebrek aan db tp3...

Piko die 3 assige Umbau wagens uitbrengt terwijl die van fleischmann en roco echt wel prima zijn. Vond het van minitrix ook geen logische stap om de 4 assers uit te brengen.. (en ja die heb ik wel want die hebben Kiel op 't koersboord staan.)

Ook die e32 is nou niet de meest logische lok maar goed.

Ik hoop dat ze de G6 vanuit h0 nog eens willen verkleinen.
Maar goed, ik verwacht het niet met de keuzes die ze de laatste jaren maken (opnieuw uitbrengen van al eerder uitgebrachte modellen).

Vind het ergens jammer dat ze het geld en tijd niet investeren in ontbrekende modellen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2889
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2024

Bericht door WilcoV »

Nog wel een tip voor diegenen die Internationale samenstellingen wil rijden, de verschillende uitvoeringen van de DB IC wagen, ook de nieuwe vormvarianten, zijn heel goed voor Internationale treinen van en naar Nederland te gebruiken.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1212
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Piko 2024

Bericht door WimC »

FidOo schreef: 31 dec 2023 09:39 Piko die 3 assige Umbau wagens uitbrengt terwijl die van fleischmann en roco echt wel prima zijn.
En bovendien 2e hands (in goede staat) zonder al te veel zoeken verkrijgbaar voor €10-€20 (soms zelfs voor minder,volgens mij zag ik gisteren een setje van 4 op Marktplaats met een vraagprijs van €30). Dan is €60 voor één rijtuig wel godsgruwelijk duur.
Nou is dat de adviesprijs, dus daar zal nog wel een tientje vanaf gaan, maar dan nog.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4484
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Piko 2024

Bericht door spoor65 »

Ik klaag zeker niet over gebrek aan tp3, wil er alleen maar mee zeggen, dat het ene jaar nu eenmaal meer uitkomt in mijn voorkeur, dan het andere jaar.

die umbau van flm zijn zeker niet lelijk, zowel de 3 as uitvoeringen als de 4 as
maar zet je die minitrix naast die van de flm. valt je toch wel degelijk de betere detaillering op van de minitrix, in een oogopslag zie je bv al, dat minitrix daadwerkelijk aangezette handgreepstangen heeft, die bij flm ontbreken.

dat zie ik ook weer bij de aangekondigde umbau nu van piko.

de silberlingen van flm staan best hoog op de wielen.

ik ben beslist geen klinknagel teller, heb ook de umbau van flm, maar toch, ogen de andere, later uitgebrachte modellen, net ff mooier.

en de prijs? vergelijken met modellen van de jaren van dik 20 jaar geleden begin ik niet aan, helaas is alles in het leven aanzienlijk duurder geworden,
een vw golf kocht in in 2011 nieuw voor 22k, nu begint de prijs van een golf ergens bij 33k

mvg
Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Valéry
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Alkmaar

Re: Piko 2024

Bericht door Valéry »

die umbau van flm zijn zeker niet lelijk, zowel de 3 as uitvoeringen als de 4 as
Feddy, de vierassers van Flm staan echt te hoog op hun draaistellen. Die van Mtx passen beter bij de middeninstaprijtuigen (...4ymg) en de drieasser-modellen van Flm.
Piko moet nog wel even zorgen de drieassige Umbaurijtuigen op de juiste wijze te paren. Het linkerrijtuig staat nu verkeerd afgebeeld. De wc’s horen aan de uiteinden van elk koppel te komen.
Verder is die voorbeeldige afstand tussen de rijtuigen van elk koppel mooi, mits ook de afstand tussen de koppels dan niet groter wordt. De drieassige Umbau-ers waren in treinverband allemaal even eng gekoppeld en dus niet door verschillende koppelafstanden als paren herkenbaar.
Groet van


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)

Riem
Berichten: 161
Lid geworden op: 20 sep 2019 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Piko 2024

Bericht door Riem »

Zeker na de vorig jaar teleurstellende Benelux hondekop en het 75jarig jubileum had ik eigenlijk wel iets echt 'nieuws' verwacht dit jaar. Zeker qua treinstellen en wagons. Misschien dat ik de hondekop 40283 koop, daar twijfel ik aan. Ik wacht nog even af, hopelijk hebben de andere fabrikanten dit jaar meer nieuws te bieden.



Raymond
Berichten: 1908
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Piko 2024

Bericht door Raymond »

Helemaal met jou eens Riem!
En ja die nieuwe groene hondekop gaat er bij mij ook wel komen😁
Maar ik had ook zeker iets van een nieuw NS model verwacht ivm 75 jaar bestaan.....
De 2268 komt er bij mij ook wel bij, met blauwe zwaailichten en radio afbeelding vind ik ook mooi!!!

Groet,
Raymond



robraak
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2008 13:46

Re: Piko 2024

Bericht door robraak »

zal de treinwinkels eens gaan bekijken hoe duur de nieuwe modellen zijn geworden



Opatrein
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jan 2014 14:01

Re: Piko 2024

Bericht door Opatrein »

Maar gelukkig wel Frico wagens in 2024 kan ik eindelijk een stammetje samenstellen met een bruine 2100 zoals deze hier in Lwd te zien waren


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2889
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2024

Bericht door WilcoV »

Opatrein schreef: 03 jan 2024 11:03 Maar gelukkig wel Frico wagens in 2024 kan ik eindelijk een stammetje samenstellen met een bruine 2100 zoals deze hier in Lwd te zien waren
????? Ik zie alleen een Frico wagen in H0.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Opatrein
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jan 2014 14:01

Re: Piko 2024

Bericht door Opatrein »

Wilco ,

chipssss je hebt gelijk de vreugde was van korte duur dank voor j e correctie .


Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 651
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Piko 2024

Bericht door Sibbesuisje »

Overigens valt me wel op dat de NS2268 niet op de Piko website staat terwijl alle andere nieuwtjes al zijn toegevoegd. Voor een artikel dat al in het eerste kwartaal moet uitkomen is dat wel vreemd 🤔


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2889
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2024

Bericht door WilcoV »

Sibbesuisje schreef: 09 jan 2024 15:17 Overigens valt me wel op dat de NS2268 niet op de Piko website staat terwijl alle andere nieuwtjes al zijn toegevoegd. Voor een artikel dat al in het eerste kwartaal moet uitkomen is dat wel vreemd 🤔
Er staan nog meer modellen nog niet op de website.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Onderwerp starter
Rick
Berichten: 1623
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Piko 2024

Bericht door Rick »

Sibbesuisje schreef: 09 jan 2024 15:17 Overigens valt me wel op dat de NS2268 niet op de Piko website staat terwijl alle andere nieuwtjes al zijn toegevoegd. Voor een artikel dat al in het eerste kwartaal moet uitkomen is dat wel vreemd 🤔
https://www.piko-shop.de/en/artikel/n-d ... 41158.html
De loc stond er al een tijdje op (zonder afbeelding) maar was alleen te vinden als je op het artikelnummer zocht, bij de nieuwtjes ontbrak hij inderdaad.


Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 651
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Piko 2024

Bericht door Sibbesuisje »

Ah, dank je Rick.


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain

u43hvs
Berichten: 600
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Piko 2024

Bericht door u43hvs »

De 2200 en 1100 met sound zijn uitgeleverd


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Plaats reactie