Noch fertigelaende

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
deauke1960
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mar 2019 12:31

Noch fertigelaende

Bericht door deauke1960 »

Wat is de beste manier om Fleischmann piccolo sporen op een Noch grondplaat te bevestigen? Moeten natuurlijk genoeg vast zitten, maar ook niet té vast zodat men ze nog kan losmaken in geval van problemen


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5108
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Noch fertigelaende

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Als schroefjes er in houden zou ik dat doen( märklin 7599), als dat geen optie is zou ik voor tacky glue gaan dat week je zo weer los.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Yentl
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 dec 2023 15:33

Re: Noch fertigelaende

Bericht door Yentl »

Ik zou dan weer gaan voor Bison polymax, Blijvend elastisch en in kleuren verkrijgbaar, overschilderbaar...

Ik weet alleen niet van invreten op plastic, misschien klein hoekje testen


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3632
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Noch fertigelaende

Bericht door maarten »

Schroeven kan maar heeft als nadeel dat de fertiggelände als klankkast gaat werken. Lijmen of kitten heeft dat minder.

Maar omgekeerd, wat adviseert Noch zelf?


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5108
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Noch fertigelaende

Bericht door neudalhausenstadbahn »

deauke1960 schreef: 04 jan 2024 21:02 maar ook niet té vast zodat men ze nog kan losmaken in geval van problemen
Zoals geschreven het moet los te maken zijn :idea: , dat word met lijm snel lastig, daarom mijn advies schroeven als dat kan. Kan dat niet dan een lijm die zich los laat weken.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Harri
Berichten: 194
Lid geworden op: 04 nov 2016 11:52

Re: Noch fertigelaende

Bericht door Harri »

Zelf heb ik de Fleischmann schroeven gebruikt. Het klankkast effect heb ik geen last van, maar geen idee of dat komt doordat het effect meevalt, doordat ik me er niet aan stoor, of beide. Het is in elk geval niet zo dat het een enorme bak herrie is waar een sound-loc haast niet bovenuit komt, en een 1:1 trein is tijdens het rijden vaak ook niet echt fluisterstil.


DB diesels, tijdperk IV

CGdeBrabander
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 jan 2019 21:37
Locatie: Waddinxveen

Re: Noch fertigelaende

Bericht door CGdeBrabander »

De beste oplossing dubbelzijdige tape van de action.
Kost 39 cent per rol 9mm breed flinterdun plakt uitstekend en met wasbenzine te verwijderen.


Plaats reactie