Vervangen koppeling (Arnold)

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
jw82
Berichten: 289
Lid geworden op: 11 mei 2021 09:03

Vervangen koppeling (Arnold)

Bericht door jw82 »

Goedemorgen,

Ondanks wat gezoek op forum nog niet kunnen vinden, dus maar een nieuwe vraag...als wel ergens staat, verwijs mij gerust door.

Ik heb een Arnold postwagon overgenomen, met koppeling zoals op onderstaande foto te zien.

Welke is dit en vooral, (hoe) is deze te vervangen door een standaardkoppeling zodat ik ook aan de motorpost kan haken? Ik zie zo direct niet hoe te openen namelijk...

Afbeelding


Hartelijke groet,
Jan-Willem

Nederlandse baan in ontwikkeling: Kokkerdam

Onderwerp starter
jw82
Berichten: 289
Lid geworden op: 11 mei 2021 09:03

Re: Vervangen koppeling (Arnold)

Bericht door jw82 »

Het blijkt overigens te gaan om de Arnold postwagen met artikelnummer 4210.

Ook heb ik inmiddels wel ontdekt waar de koppeling vervangen kan worden, namelijk door de bovenkant eraf te halen, en dan kun je er bij deze uitvoering van boven bij.

Blijft wel mijn vraag of iemand kan vertellen welke koppeling dit is? Want kan dat nog steeds niet zo vinden.
Laatst gewijzigd door jw82 op 15 mar 2024 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.


Hartelijke groet,
Jan-Willem

Nederlandse baan in ontwikkeling: Kokkerdam

Riem
Berichten: 161
Lid geworden op: 20 sep 2019 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Vervangen koppeling (Arnold)

Bericht door Riem »

Ik zou het zo snel ook niet zeggen. Ik zou proberen de hele zwarte bodemplaat en de kap uit elkaar te halen, misschien dat het vanaf de andere kant (nu binnenkant bodemplaat) gaat?



Onderwerp starter
jw82
Berichten: 289
Lid geworden op: 11 mei 2021 09:03

Re: Vervangen koppeling (Arnold)

Bericht door jw82 »

Riem schreef: 15 mar 2024 20:38 Ik zou het zo snel ook niet zeggen. Ik zou proberen de hele zwarte bodemplaat en de kap uit elkaar te halen, misschien dat het vanaf de andere kant (nu binnenkant bodemplaat) gaat?
Dat blijkt het inderdaad te zijn en had ik net voor je berichtje ontdekt (zie bijgewerkte berichtje hierboven), alsnog bedankt voor je reactie @Riem.


Hartelijke groet,
Jan-Willem

Nederlandse baan in ontwikkeling: Kokkerdam

MarkV
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 dec 2022 15:02

Re: Vervangen koppeling (Arnold)

Bericht door MarkV »

jw82 schreef: 15 mar 2024 20:27 Blijft wel mijn vraag of iemand kan vertellen welke koppeling dit is? Want kan dat nog steeds niet zo vinden.
Dat ziet er uit als een Fleischmann profi koppeling.

Afbeelding
[bron]


Plaats reactie