Harco's baanbouw

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

BartenThomas
Berichten: 423
Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10

Re: Harco's baanbouw

Bericht door BartenThomas »

Top, merci!
Ik zie nog verschillende hoogtes ( breedtes) ook.



Onderwerp starter
Harco
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jan 2011 21:13
Locatie: Oosterbeek

Re: Harco's baanbouw

Bericht door Harco »

BartenThomas schreef: 09 jan 2023 17:56 Top, merci!
Ik zie nog verschillende hoogtes ( breedtes) ook.
Klopt, er zijn verschillende breedtes verkrijgbaar. Ik heb de 45 mm gebruikt.



Onderwerp starter
Harco
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jan 2011 21:13
Locatie: Oosterbeek

Re: Harco's baanbouw

Bericht door Harco »

In de vorige posts heb ik aangegeven dat ik met het stationsgebied aan de gang zou gaan, zo gezegd, zo gedaan. Echter tijdens het leggen van de rails kwam ik tot de conclusie dat ik er niet tevreden mee was. De aansluiting voor het lokaal/bergspoortje rechtsonder werd toch wel erg krap en het stukje industrie/rangeer linksonder en de spoortjes rechtsboven voor lokopslag werden toch wel erg ruim voor de grootte van het station. Dus weer achter het ontwerpprogramma en meerdere varianten voor het station uitgeprobeerd. Hier is het volgende voor mij uitgekomen, zie plaatje hieronder.

Afbeelding

De aansluiting voor het lokaal/bergspoortje zit nu linksboven en dit spoortje is hierdoor ook aangepast en heeft een heel ander verloop gekregen (tot nu dus alleen nog op papier :D ). Zie plaatje hieronder.

Afbeelding

Om een indruk te geven hoe het de bedoeling is dat het er straks allemaal uit komt te zien hieronder een overzicht met alleen het zichtbare spoor, met een aantal gebouwen er in geplaatst en een 3D plaatje.

Afbeelding

Afbeelding

De rails voor het station liggen momenteel al grotendeels. Nu deze gaan aansluiten, wat weer betekent de nodige draadjes aanbrengen, waarna dit deel ingevoerd kan gaan worden in Koploper.
Genoeg te doen.


Plaats reactie