Ik ben Leon, 22 jaar oud en kom uit Dedemsvaart.
Heb altijd facinatie gehad voor modeltreinen (kwam vroeger wekelijks bij de bonte wever in Slagharen waar een gigantische baan was, helaas afgebrand) en wou daarom zelf ook een baan beginnen. Ben totaal nieuw in deze sector en weet er nog niet zoveel van. Maar die kennis hoop ik snel te krijgen! Zelf zou ik de jaren 30/40 willen uitbeelden omdat ik mij ook bezig hou met de tweede wereldoorlog, en daarom die gedachte door wil voeren naar een eigen spoornet.
De ruimte die ik beschikbaar heb vind ik zelf niet zo groot en daarom heb ik bedacht om schaal 1:160 (N) te gaan doen. De ruimte die ik heb:

De diepte weet ik nog niet zeker, maar zal rond de 70cm zitten.
Het zal grotendeels vlak blijven, misschien een heuveltje hier een daar maar dat moet ik nog verder uitwerken. Misschien 2 banen op 2 niveau's.
Heb ook geprobeerd om een baanplan te maken, maar ik kom er niet uit met de programma's die er zijn op het net.

De setting die ik wil proberen na te maken is Normandië. Niet de complete invasie natuurlijk, want dan heb je geen plek meer voor een trein.

Ik hoop dat ik op dit forum meer informatie kan vinden over hoe en wat, en dat jullie mij kunnen helpen bij het opzetten van mijn eerste baantje

Groeten, Leon