Nieuweling

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Leown

Nieuweling

Bericht door Leown »

Hallo,

Ik ben Leon, 22 jaar oud en kom uit Dedemsvaart.
Heb altijd facinatie gehad voor modeltreinen (kwam vroeger wekelijks bij de bonte wever in Slagharen waar een gigantische baan was, helaas afgebrand) en wou daarom zelf ook een baan beginnen. Ben totaal nieuw in deze sector en weet er nog niet zoveel van. Maar die kennis hoop ik snel te krijgen! Zelf zou ik de jaren 30/40 willen uitbeelden omdat ik mij ook bezig hou met de tweede wereldoorlog, en daarom die gedachte door wil voeren naar een eigen spoornet.
De ruimte die ik beschikbaar heb vind ik zelf niet zo groot en daarom heb ik bedacht om schaal 1:160 (N) te gaan doen. De ruimte die ik heb:
Afbeelding
De diepte weet ik nog niet zeker, maar zal rond de 70cm zitten.
Het zal grotendeels vlak blijven, misschien een heuveltje hier een daar maar dat moet ik nog verder uitwerken. Misschien 2 banen op 2 niveau's.
Heb ook geprobeerd om een baanplan te maken, maar ik kom er niet uit met de programma's die er zijn op het net. :oops:
De setting die ik wil proberen na te maken is Normandië. Niet de complete invasie natuurlijk, want dan heb je geen plek meer voor een trein. :mrgreen:

Ik hoop dat ik op dit forum meer informatie kan vinden over hoe en wat, en dat jullie mij kunnen helpen bij het opzetten van mijn eerste baantje ;)

Groeten, Leon

Mvg, Leon
Omaha

Bouwe
Kleinserie/Commercieel

Re: Nieuweling

Bericht door Bouwe »

Welkom Leon!

mvg Bouwe

Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways

Doolemeister

Bericht door Doolemeister »

Beste Leon,

Welkom op het forum!

Groet,

Arjan

Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel

gek op stoom

Bericht door gek op stoom »

welkom Leon

Gr andy

Jos

Bericht door Jos »

Welkom op het forum Leon.

Groetjes,
Jos

Krab

Bericht door Krab »

Welkom op het N-forum Leon .

mvg sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

richard7877

Bericht door richard7877 »

leon welkom op het forum

groeten richard

http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft

Rob Fongers

Bericht door Rob Fongers »

Welkom Leon

Ben benieuwd waar je mee komt ;)

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

daan 1946

Bericht door daan 1946 »

welkom Leon, leuk onderwerp :o

groetjes
Daan

cc2000 - staerz BM - WD - trix bezetmelder - rosoft xtreme keerlus- rauthaus slx825

Cybertinus

Bericht door Cybertinus »

Welkom Leon.

Interessante ideeën heb je. Weer eens heel wat anders dan wat de meeste hier doen. Verder is de tweede wereldoorlog ook een interesse gebied van mij, dus dat komt dan helemaal mooi uit :) (zelf beeld ik het niet uit met m'n spoorcollectie). Ik ben benieuwd wat je gaat maken.

Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig

The Railroader

Bericht door The Railroader »

Van harte welkom en veel plezier gewenst.

Fred The Railroader

Onderwerp starter
Leown

Bericht door Leown »

Cybertinus schreef:Welkom Leon.

Interessante ideeën heb je. Weer eens heel wat anders dan wat de meeste hier doen. Verder is de tweede wereldoorlog ook een interesse gebied van mij, dus dat komt dan helemaal mooi uit :) (zelf beeld ik het niet uit met m'n spoorcollectie). Ik ben benieuwd wat je gaat maken.
heb al iets van een idee
Afbeelding
niet het uiteindelijke, maar wel de basis. De naam voor het geheel heb ik ook al, Omaha 8-).
in de kleine hoek dus de ''invasie'' maar dit word D-day + 6 o.i.d. dus geen lijken op het strand maar een amerikaans kamp o.i.d. het meeste word grasland, kleine wijk met (kapotgeschoten) huisjes en voor de rest wat kanonnen, heggen, tanks e.d.
paar ideeën heb ik van deze foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
heb al tanks, jeeps en vliegtuigen in N schaal kunnen vinden :mrgreen:
heb ook wat Fleischmann profispoor gekocht van marktplaats, ben alleen nog een digitale set nodig, want die zat er niet bij. waar kan ik een goeie complete digitale set krijgen?

Mvg, Leon
Omaha

mdedeugd

Bericht door mdedeugd »

Leown schreef:
Cybertinus schreef:Welkom Leon.

heb al iets van een idee
Afbeelding
niet het uiteindelijke, maar wel de basis. De naam voor het geheel heb ik ook al, Omaha 8-).
in de kleine hoek dus de ''invasie'' maar dit word D-day + 6 o.i.d. dus geen lijken op het strand maar een amerikaans kamp o.i.d. het meeste word grasland, kleine wijk met (kapotgeschoten) huisjes en voor de rest wat kanonnen, heggen, tanks e.d.
paar ideeën heb ik van deze foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
heb al tanks, jeeps en vliegtuigen in N schaal kunnen vinden :mrgreen:
heb ook wat Fleischmann profispoor gekocht van marktplaats, ben alleen nog een digitale set nodig, want die zat er niet bij. waar kan ik een goeie complete digitale set krijgen?
Hallo Leon.

Hartelijk Welkom op N spoor forum.
Mischien leuk op 28,29,30 Oktober op Eurospoor in Utrecht te gaan kijken.
Daar hebben ze vast wel een leuk digtaal set voor jou.
Veel plezier met het project.
We gaan het allemaal volgen hoe het gaat worden. ;)

Martin de Deugd

Onderwerp starter
Leown

Bericht door Leown »

Daar kan ik helaas niet bij aanwezig zijn, ga morgen een weekendje weg naar Engeland ;)
zal in de toekomst nog wel naar beurzen gaan.

Mvg, Leon
Omaha

Cybertinus

12 November is het weer Houten. Dat is een beurs die grofweg elke 6 weken gehouden wordt. Die beurs is puur verkoop, daar staan geen clubs die hun treinbaan laten zien. Zie http://www.modelspoorbeurs.nl/ voor de agenda. Ik heb het nu over de beurs in het Eurecto gebouw in Houten, niet over de beurs in Arnhem.

Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig

Onderwerp starter
Leown

Bericht door Leown »

Zal daar eens een kijkje nemen

nog een vraag, verschilt 1:44 veel van 1:160? zo niet, dan heb ik meer keus in ww2 voertuigen, gebouwen en figuren.

Mvg, Leon
Omaha

Cybertinus

1:44 scheelt enorm veel met 1:160. Dat is bijna 4x zo groot. Dat verschil is dus nog 2x zo groot als het verschil tussen N en H0. Dat ga je echt wel zien ;).

Onderwerp starter
Leown

Bericht door Leown »

1:144 bedoel ik, 1 vergeten :lol: :oops: maar scheelt dat veel in verhouding?

Mvg, Leon
Omaha

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

De schaal 1:150 (Japans N) scheelt iets met 1:160, niet storend (naar mijn mening) maar als je het naast elkaar zet zie je het wel. Bij de schaal 1:144 scheelt het weer wat meer dus daar zal het effect groter zijn. Echter, als je alleen maar 1:144 vliegtuigen of schepen gebruikt dan zal het waarschijnlijk niemand opvallen. ;) Bij andere voertuigen wordt het lastiger.

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
Leown

Bericht door Leown »

Dan is het goed, ging namelijk alleen over de vliegtuigen.
de rest (tanks, jeeps, trucks, figuren) kan ik wel in N-schaal krijgen. :mrgreen:

Mvg, Leon
Omaha

Detlev

Bericht door Detlev »

Ha, zeker bouwpakketjes van Revell, heb me er altijd aan geërgerd dat ze dat nou niet ff net wat slimmer aanpakten...

Onderwerp starter
Leown

Bericht door Leown »

Eigenlijk van wargames south ;) bedrijf uit Engeland.
http://www.wargames-south.com/acatalog/ ... _List.html

maar kan daar helaas niks bestellen omdat ik geen creditcard heb :|
dus ben nog op zoek naar sites die het ook verkopen en Ideal accepteren.

Mvg, Leon
Omaha

Robert_N-Nm
Moderator

Bericht door Robert_N-Nm »

Ideal is erg Nederlands, die zal je in het buitenland niet snel tegenkomen. Ik zou gewoon een mail sturen met de vraag of je een internationale overschrijving (bank transfer) kan doen op basis van vooruitbetaling omdat je geen creditcard hebt (en ook niet van plan was om deze aan te schaffen). Is namelijk meestal geen probleem. Zij stellen een rekening op (met IBAN en BIC gegevens) en jij schrijft over. Geld hebben ze met een week of wat wel op de rekening staan en dan sturen ze je pakketje weg. Als ik in Duitsland wat bestel gaat het meestal via deze methode.

MvG
Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Je kunt er ook betalen met Paypal. En een Paypal-account kun je ook koppelen aan een gewone bankrekening, daar heb je geen creditcard voor nodig.

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Plaats reactie