bezoek Hamburg

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
piksov
Berichten: 1451
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

bezoek Hamburg

Bericht door piksov »

Hoi,

ik ga maandag en dinsdag naar Hamburg, ik wil MiWuLa ook wel eens in het echie zien.

Ik wil ook een paar foto's maken van Maschen RBF, Hamburg HBF.

Zijn er nog andere tips in die omgeving?

rondvaartje door de haven?

Ik ga met de auto.

Groet,
Guus


Gebruikersavatar

Leown
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 okt 2011 12:36
Locatie: Dedemsvaart

Re: bezoek Hamburg

Bericht door Leown »

één tip, ga niet met de auto door het centrum :D en vermijd zeker de tunnel, bespaart je uren file/zoeken.. (en ja, ik heb ervaring)


Mvg, Leon
Omaha
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2094
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: bezoek Hamburg

Bericht door Robert_N-Nm »

Als je tijd hebt doe dan ook even Hamburg Dammtor aan en kijk daar ook rond in de stationshal. Das pas een mooi stationsgebouw, alleen jammer van de overkapping op het fernverkehr-perron (potsierlijk, tot domweg oerlelijk). Ook leuk is een ritje in de Hochbahn in het gebied rond de haven. Deze metro's lijken sterk op de Amsterdamse Zilvermeeuw-stellen (weet alleen niet of deze generatie treinstellen nog in dienst zijn, zouden vervangen gaan worden, en de laatste keer dat ik in Hamburg was, was 5 jaar geleden). Ze zijn nogal apart met hun schuifdeuren met een handgreep.

Eventueel kan je nog en stop in Hamburg-Harburg plannen, daar zit nog een modelspoorwinkel (Harburger Lokschuppen), naar verluid hebben ze ook een behoorlijk N-spoor assortiment.

Robert

p.s. En dat van die auto is inderdaad waar. Das een hoop gedoe, maar ja, dat geldt ook wel voor elke stad. Hamburg of Amsterdam, een auto meenemen het centrum in is altijd meer gedoe dan dat het oplevert.


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Leown
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 okt 2011 12:36
Locatie: Dedemsvaart

Re: bezoek Hamburg

Bericht door Leown »

Amsterdam is logistiek nog redelijk te doen met de auto, Hamburg is echt een drama. Je kunt nergens parkeren, en als je een plekje vind is het weer een taxi standplaats :|
En die treinstellen zijn er trouwens nog steeds, ben er deze zomer nog geweest ;) Wel op doorreis naar Noorwegen, maar heb ze gespot.


Mvg, Leon
Omaha

Onderwerp starter
piksov
Berichten: 1451
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: bezoek Hamburg

Bericht door piksov »

hi,

een bezoek aan Ingo stond al op de planning, dat doe ik dinsdag (maandag is ie gesloten)

Waar zet ik de auto dan het beste neer? Tips?

groet,
Guus


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2094
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: bezoek Hamburg

Bericht door Robert_N-Nm »

Op een parkeerplaats, midden op de weg is ook zo wat :twisted: :mrgreen:

Als je naar de Harburger Lokschuppen gaat kan je op de Weusthoffstraße parkeren, keurig in de parkeervakken ;) . Daar zou je natuurlijk ook op maandag kunnen parkeren en op je gemak de S-bahn kunnen opzoeken. Zo kan je vrij gemakkelijk naar het Hbf en uiteindelijk met de Hochbahn naar de spreicherstadt/MiWuLa.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

iwp
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 dec 2010 16:51
Locatie: Tiel

Re: bezoek Hamburg

Bericht door iwp »

Hallo Guus.

Wij zijn dit voorjaar naar Hamburg geweest (met trein vanuit Nederland gereisd, daar huisje gehuurd in buitenwijk), met vrouw, kind en mezelf. Als je daar een Hamburg-Card koopt (diverse "coupure's") kun je overal in (bus, trein, metro en niet te vergeten de openbare veerdiensten naar de havens en andere bestemmingen EN krijg je korting op diverse musea, restaurants enz. en de commerciele rondvaarten. MiWuLa is ook de moeite waard, en als je van het "maritieme"" houdt kun je niet beter zitten,; wij hebben in iedere geval een paar geweldige dagen gehad !!

Veel plezier :) ,
Sebastiaan en Ivo.



Onderwerp starter
piksov
Berichten: 1451
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: bezoek Hamburg

Bericht door piksov »

..en weer terug uit Hamburg.

Leuk hoor dat Miwula, leuke foto's gemaakt, en een achter de schermen rondleiding gedaan (nog veel leuker)

Blij dat ik het nu allemaal eens in het echt heb gezien.

Maar ... niet de oplader van de camera meegenomen, dus ik heb geen foto's kunnen maken van Maschen, dus moet ik nog een keer terug. Maar dat Maschen is wel heel gaaf.
Een enorm grote 'modelbaan', veel opstelsporen met enorm veel lokomotieven enz.

Gisteren door de mist (10 meter zicht of zo) was er niets aan, maar met 1km zicht wel ...

Oh ja, dat Harburger Lokschuppen was een enorme teleurstelling, ik heb meer zooi dan hij in z'n winkel. Beetje 2e handspul, beetje nieuw. Veel lege vitrines.

Maar de nieuwe ontdekking was 'Haar' op de terugweg in Lilienthal. Dat maakt alles meer dan goed.

groet,
Guus


Plaats reactie