Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Raymond (UK) »

Mooi mooi mooi wieder Jeroen!


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3901
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Thanks!

Dan doen we nog maar een paar plaatjes om te laten zien dat ik het echt meen dat ik de hobby nog leuk vind. Ik ben momenteel bezig met verven van de steunmuur aan de binnenkant. Voor het krassen van de steunmuur in de buitenbocht heb ik nog even geen kracht. De bedoeling is wel om er een beetje vaart achter te zetten want eigenlijk wil ik dit jaar (en dat betekent: voor het zomerseizoen) het water gaan vormgeven. Dan moet ik wel eerst die varkensstal hierboven gaan opruimen en het enige wat daar over kwijt wil is dat dat niet het eerste positieve is waar ik aan denk elke ochtend..... 7(8)7 |:(

Goed, genoeg gezeverd. Plaatjes van het laatst geplaatste groen. Al wel weer even geleden hoor....

Afbeelding

Afbeelding

Iets meer close-up...

Afbeelding

Allemaal met dank aan de elektrostaat. Het wordt wel een bende rondom je sporen, maar het resultaat is er wat mij betreft wel naar.

Rondom de ruïne is er ook iets meer groen gekomen. Nog lang niet af, maar dat detailgroenen is vies veel werk. En met grote stappen-snel thuis werkt niet voor mij; daar ga ik me aan ergeren.

Afbeelding

Nu het toch weer een tijdelijk nieuw fotostekje is laten we ook maar weer even wat (veel te schone) treinen poseren. Voor het nodige contrast.

Afbeelding

En er bestaan ook schone goederenloks alhier!

Afbeelding

Tot slot nog twee plaatjes van het schaduwstation. Ik was een beetje aan het klooien met de instellingen van de camera....en ik dacht: ik deel deze ook maar eens met jullie.

Afbeelding

Afbeelding

Gas erop!

J.
Laatst gewijzigd door Jeroen op 16 jan 2023 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.


Afbeelding
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5106
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi Jeroen, fijn weer modelbouw werk van je te zien, blijft inspirerend.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Folkert van Wijk
Berichten: 1162
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Folkert van Wijk »

Ook je groen is heel mooi! En grote stappen-snel thuis, werkt voor mij ook ook niet. 't Blijft een hobby...


Gebruikersavatar

Smolderz
Berichten: 260
Lid geworden op: 22 sep 2008 14:54

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Smolderz »

Lekker bezig met je elektrostaat maat... weet je hoeveel loks en wagons je daarvan kan kopen?! ;)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3901
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Ja! Tegenwoordig geen een meer!


Afbeelding
Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1214
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door WimC »

:lol: Ja, dat spul is wel duur geworden.

Altijd leuke plaatjes van je baan :Thumb Valt me alleen wel op dat op de laatste foto's je bijna altijd de voorste stroomafnemer omhoog hebt, ik zie tenminste meestal witte lichten aan de voorkant, terwijl daar ook de stroomafnemer omhoog ataat. Maar ik moet niet zeuren, want ik rijd niet met de pantograaf aan de draad (mij te storingsgevoelig) en ik vergeet meestal voor de foto 'm omhoog te zetten.
Laatst gewijzigd door WimC op 17 jan 2023 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

mooie beelden weer en zoals al eerder vermeld blij dat je er weer ben.
Ook een 101 (is deze ook van Piko?)

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3901
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

WimC schreef: 16 jan 2023 23:42 :lol: Ja, dat spul is wel duur geworden.

Altijd leuke plaatjes van je baan :Thumb Valt me alleen wel op dat op de laatste foto's je bijna altijd de voorste stroomafnemer omhoog hebt, ik zie tenminste meestal witte lichten aan de voorkant, terwijl daar ook de stroomafnemer omhoog ataat. Maar ik moet niet zeuren, want ik rijd niet met de pantograaf aan de draad (mij te storingsgevoelig) en ik vergeet meestal voor de foto 'm omhoog te zetten.
Ha Wim, @Smolderz doelde waarschijnlijk op wat ik eens in het verleden heb geroepen. Ik ben alleen maximaal overtuigd én ik heb dat ding samen met goede vriend, vakbroeder, collega @Kevin Nijssen aangeschaft. Dat scheelt geld én je spaart het klimaat. Oh wacht, da’s een ander spotje waar ik me aan erger. Het klopt ook niet, want zo moeten we elkaar regelmatig zien en wij houden allebei van autorijden. Zonder gein: je leert van elkaar, en dat ding heb je toch niet 24/7 nodig.

Over de stroomafnemers: ik heb ooit eens gelezen dat het vaak te maken heeft met de trein of lading. Zeildoeken, ketelwagons en zeker auto’s hebben liever dat de voorste panto omhoog staat vanwege de vonkvorming. Verder wissel ik wel eens, dus je hebt een toevalstreffer. En soms werkt de ene panto van het model net wat lekkerder dan de ander.

@bob vermeulen ,

Danku, fijn weer terug te zijn hier. De Piko 101 staat nog niet op deze foto’s, maar ik zal vandaag aan je verzoekje gaan werken. Al zoun ie meer tot zijn recht komen met de geplande uitbreiding op termijn.

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

marcopolo273
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 dec 2011 13:08
Locatie: Enschede

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door marcopolo273 »

Prachtig Jeroen. Ziet er werkelijk heel gaaf uit.


-----------------------------------------------------------------
Wie niet kan delen kan ook niet vermenigvuldigen.

Met vriendelijke groet,

Marc.
Gebruikersavatar

Smolderz
Berichten: 260
Lid geworden op: 22 sep 2008 14:54

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Smolderz »

Ik ben ook zeker overtuigd van de Grassmaster 35 KV! :mrgreen: Je laat er echt hele mooie dingen mee zien! Hij staat op mijn bestellijst. :Thumb


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4487
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door spoor65 »

Weer prachtige foto`s Jeroen.

Fijn om weer updates te zien.

mvg Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3626
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Schachbrett »

Herr J,

Dat ziet er weer vertrouwd en erg goed uit!

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben

Rem_Brand
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 okt 2016 10:05

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Rem_Brand »

Zeker weer wat mooie plaatjes zo, wat voor uitbreiding wil je gaan maken jeroen?


Groetjes, Rembrand

Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor

iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3901
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Ooooooooh, pas januari 2023.

Dat valt best mee. Maar het werd dan wel weer eens tijd voor in ieder geval een teken van leven. Ik zie dat deze post mooi aansluit (toevallig!) op de vorige van mijn hand. Kijk, ik kan wel 100 foto's maken en uploaden van wat er nu weer langs mijn pot met kwasten rijdt, maar dat zijn jullie vrij snel zat. Ik ben het zelf zat, laten we het daar maar op houden. Dus ik ben maar weer een beetje wezen bouwen afgelopen tijd. Als in: ondergrond voor het landschap, en dat dan verder afwerken. Bla. Maul. Teveel tekst, dus we knallen maar meteen wat foto's erin. Een zekere @Kevin Nijssen maakte zich zorgen of hij nog wel wist hoe je een foto's moest posten. Die angst deel ik. Daar gaan we dan.

Afbeelding

Ohja, da's waar ook. Flickr doet dat vanzelf. Alleen even die irritante link-regel weghalen en klaar. Een week geleden was alles rechts van de weg nog piepschuim, en de weg nog blauw hardschuim. Volgens mij had ik enige tijd geleden al een viaductje gemaakt daar, maar dat was het dan ook wel. Nu heeft alles kleur, en zit er groenzooi op en wat details. Die twee auto's, let daar maar niet teveel op. Dat is een tik van mij om te duiden waar ik mee bezig ben. Je kan ook blind het gereedschap volgen, de verf, de stofzuiger, de potjes met troep, de asbak, de.......naja.

Het is een overzichtsplaatje. Ik neem jullie even mee met wat ik dan allemaal heb gedaan. Ik heb wat foto's gemaakt met mijn foon, maar die zijn dan on-demand. Dit zijn de foto's van het resultaat as of today.

Afbeelding

Dit is de (denkbeeldige) weg omhoog richting de burchten. Die is uiteraard niet meer fabrieksnieuw zoals we dat wel vaker zien in het Rheintal/heel Duitsland. Fabrieksnieuw is deels saai, vooral omdat een gare weg veel leuker is om te maken. Kom even hier in Ede kijken als je inspiratie nodig hebt. Nee, niet hierboven. Gewoon de weg tussen Bennekom en Ede. Het wordt wel wat. Ja hoor, totdat er weer een witgeelgebefte langstaartvleerhond wordt gespot. @Gemeente_ede, lezen jullie mee? Fix het even. En rap wat. Zag ik net trouwens nog een ligfietsridder luisterend naar de naam J. Vollenbroek in de bosjes? Ai ai ai......gelukkig hebben we nog meer foto's!

Afbeelding

....want bosjes hebben we wel toegevoegd hier! Over groenwerk valt niet te twisten en zeker niet te haasten. Maar ik kan het iedereen aanraden. Kom je nest uit, zet die ECoS bij tijd en wijle even op pauze (of gewoon niet 'aan') en stort je even op scenery. Alles wordt er mooier en vrolijker van, inclusief de bouwer (m/v/blabladatjadus) zelf.

Afbeelding

Deze twee muurtjes heb ik gisteravond zitten krassen en hebben vandaag hun verflaagjes gekregen. Ze zijn inmiddels geplaats. Ja, je kan het kopen, maar ik vind het toch mooier als ik het zelf maak. Maar wees gewaarschuwd: het is vies veel werk. Je krijgt echter wel een glimlach als je daar een half uurtje na het plaatsen gaat zitten en er rijdt wat langs. Heus. Probeer het maar.

Afbeelding

Kijk, hier word ik zelf wel vrolijk van. Ik zal zsm wat meer foto's maken met wat modellen ernaast. Hint: je modellen ga je waarderen. Op hout rijden is leuk, maar kleed de boel een beetje aan (verweer je modellen) et presto. Het lijkt zowaar nog een beetje op het grote voorbeeld! Note to self: ik moet de zwaartekracht nog even een handje helpen daar met die buis. Heb er met mijn vette vingers weer teveel aan zitten buigen denk ik.....

Afbeelding

Een afbeelding van de stand van nu. De hekjes zijn van Modellbahn Union. Die lagen hier al een eeuw te wachten op....ja, gisteren dus.

Afbeelding

De boog onder het viaduct is na het inrijsein van een belangrijk hoofdsein, te weten die van de inrijwissels van het stationnetje. Er vinden hier kruisende bewegingen plaats, dus die appende machinist moet even extra herinnerd worden aan de stand van het -voor hem/haar/hen/blamekker- volgende inrijsein. Dus -en vooral omdat het leuk is- een zogeheten Vr-Wiederholer.

Afbeelding

Ik kwam, overwon mijn bouw-angst en zag dat de ICE zich keurig hield aan het hierboven geschrevene. Ik laat het maar even hierbij, want iemand met lang haar loopt te gillen dat het eten klaar is. En mocht ik daar geen gehoor aan geven, dan mag ik nooit meer hierboven op zolder klooien aan deze hobby.

Waarvan akte!

J.


Afbeelding

piksov
Berichten: 1429
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door piksov »

Eet smakelijk !

Je kan haar melden dat je weer iets heel moois hebt gemaakt!

(misschien krijg je dan wel een extra groot toetje..)

Guus


Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2020
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Bjor »

En? Heeft het gesmaakt? Jouw scenery in ieder geval wel, wat mij betreft. Knap gedaan!
Waar komen die struiken vandaan?


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162

Ipio
Berichten: 457
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ipio »

Jeroen, heerlijk weer met je onvolprezen humor dit verslag te mogen lezen.

Groeten,


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3901
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

@allen,

Dank! Jullie leven ook nog zo te lezen. Mooi zo. Ik vond de boel al wel redelijk in slaap gesukkeld hier op dit forum. Tja, als de ene ook een eigen forum begint en de ander stopt met de verkoop hebben we ook een stuk minder te rellen natuurlijk! 8)7 :twisted: :roll:
Laat ik het maar netjes houden en trachten deze bouw-lijn even voort te zetten. Ik heb op zich de doelen gehaald die ik wilde halen deze week. Dus dan maar een beetje rijden en plannen vanavond.

'Plannen' (de Nederlandse term ditmaal) zijn er genoeg overigens. Iemand eerder hier in de discussie vroeg het al, ik meen @Rem_Brand . Het grote plan is om het stationsgebouw van de Markenburg-baan te integreren in een nieuw deel waar ook Duisburg-Beksheim onderdeel van moet worden. Hoe, wat, hoeveel, welk stuk, etc etc, is nog een hele puzzel. Er zijn dingen als: haalbaarheid, bereikbaarheid, kosten en tijd. Best een luxe puzzel, maar ook hier moet ik schipperen met de ruimte. Dat is een persoonlijke keuze, want Backeramm is zeer ruim opgezet met veel ruimte voor lange treinen en veel scenery. Een spaghetti-plan......tja, daarvan zit ik al te lang op dit forum. Veel plannen, veel gelul, nooit resultaat. Beginnen we dus niet aan.

Enfin, er was nog een vraag.

@Bjor
Waar komen die struiken vandaan?
De struiken zijn allemaal zelfbouw. Vaak het welbekende zeeschuim als basis, eventueel opgeleukt met de GreenKeeper en voorzien van diverse strooisels. De lage struiken is ook allemaal GK-werk, waarbij ik in tweede instantie wat langere vezels 'schiet' die ik later met een kwastje voorzie van wat turf en rommel van MiniNatur. Er zit geloof ik ook nog wat Heki-Flor spul in (dat lichtere langs de steunmuur). Als ik ga lopen groenen dan staat de halve zolder vol met zakjes, potjes, lijmpjes en kwastjes. Als je verder vragen hebt, laat maar weten!


Afbeelding

Rem_Brand
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 okt 2016 10:05

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Rem_Brand »

Jeroen erg gaaf weer deze update. Was blij verrast met de notificatie in mijn e-mail.
Het zou echt mega gaaf zijn als het station van de narkenburgbaan een plekje gaag krijgen 😃

Gr Rembrand


Groetjes, Rembrand

Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor

iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3901
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Ik vat maar meteen de koe bij de hoorns en gooi er nog even een paar plaatjes bij. Ik schreef al dat je gewoon zelf blijer wordt van hetgeen je al hebt rondrijden. In mijn geval komt er om de zoveel tijd wel wat nieuws bij al is dat mondjesmaat. De reden hiervoor is decadent genoeg, want ik heb nou eenmaal genoeg zooi. Er rijden hier 30+ complete treinen rond, zowel oud, nieuw als oud-nieuw gecombineerd. Soms wissel ik een lok, soms rijdt het jaren rond. Eentje daarvan is de Fleischmann 185 in Europe(kotserdekots)an Bulls-livery. Een oud beestje dat het eigenlijk altijd gewoon goed doet. Het leuke aan deze lok is zijn weathering. Staat 'm goed. Weer een gratis hint: probeer het eens op een oud wagonnetje, dan een nieuwere, en herhaal dat proces op de loks (eerst oud, dan nieuw). Ohnee, ik heb meer on-weathered lokomotieven hoor, maar eh.....tijd enzo. Met een paar wagons ben ik al een paar uur zoet al, laat staan een lok met al die raampjes enzo.

Gaap. Een paar foto's van het nieuwe stukje met een oudere lok. Vanaf nu zonder commentaar.

Afbeelding

Afbeelding

Weet u nog? Er zit daar net een iets strakker bochtje in....dat viaduct was om dat voor het oog wat te camoufleren....het valt mij al minder op, en dan ben ik zo iemand die echt elke keer naar dat eeeeene deukje van een kanslozesupermarktbakfietsmoedermaarhetregentdustochmaardeauto zit te kijken als ik sta te tanken. En ik sta nog steeds genoeg te tanken kan ik jullie verklappen! Elektriciteit is voor (model)treinen! |:(

Afbeelding

En mijn persoonlijke favoriet qua foto. Volgende keer wat nieuwers qua model zonder die graflelijke koppeling (model Mia&Dion) op de foto.

Afbeelding

Zo dan!

J.

PS: als mensen werkelijk waar denken dat ik het Songfestival volg......het zou je verboden moeten worden hier nog mee te lezen! :mrgreen: 8)7


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2086
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

Jij kijk alleen het songfestival als Donald Trump & Greta Thunberg samen een leuk liedje zingen over smeltend poolijs en zielige mix-ijsberen (zgn pizzly bears).....al hossend op een dik ronkende F1 wagen met een gat in de benzine tank.... oh wacht volgens mij zijn ze zo aan de beurt dus ze hebben je nummer 'doezen points for griffindor :mrgreen: :lol:

Hop lekker knallen met die baan, en of het oudjes zijn...ach een beetje tijdperk V is ook wel leuk toch??

MvG
Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3901
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

@Robert_N-Nm

Jammer dat ik hier niet makkelijk GIF's erin kan gooien. Kostelijke reactie. Ik dacht dat ik de enige debiel was hier.....

Wir sehen uns!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Momfer
Berichten: 546
Lid geworden op: 29 okt 2020 13:13
Locatie: Zwolle

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Momfer »

Tsjongejonge wat een pracht! Genieten dit!

Groet,
Rico


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Jeroen,

Weer wat lekkere foto's en de boel is weer wakker...... :lol:
De foto's van je "begroeningen" zijn weer echt fraai voor al de variatie in de kleuren en de ondergrond van grassen is weer natuurlijk,
Het weggetje naar het kasteel is weer als van ouds en oogt prima alleen nog effe de auto's pimpen..

Je schreef een stukje terug:
Gewoon de weg tussen Bennekom en Ede


Die weg ken ik goed, heb jaren lang van Bennekom op de fiets (was toen jong ;) ) naar het station gefietst om naar Utrecht met de trein te gaan om daar te studeren. :idea: :idea:

Met vriendelijke groet

Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Plaats reactie