Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1199
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door william »

Hallo Jeroen,

mooi, maar waar is dan die '103' waar je het over hebt?
Of ging die zo snel voorbij dat ik deze net gemist heb?
:mrgreen:

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7365
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Krab »

Wat mij wel opvalt Jeroen ik zie geen enkel bierflesje of glas staan op de foto's .
Mooi die verdwaalde IC 3 tegen het groen van de berg /achtergrond .
Het is genieten omnaai je baan te kijken ,terwijl ik ook wel terug in de geschiedenis van je baan kijk .

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door epocheales denken »

Hoi Jeroen, blijft een heel mooi gedetailleerde baan. Met bijbehorend eigen commentaar blijft jouw draadje super interessant. Vraagje van mijn kant wat mij opviel: waarom rijd de 112 met de voorste stroomafnemer op?

Groetjes Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Gebruikersavatar

141
Berichten: 348
Lid geworden op: 18 sep 2013 07:23

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door 141 »

Jeroen schreef: 11 jan 2024 00:59 Afbeelding
Hi Jeroen,

Al die mooie kiekjes van jouw modelbaan is en blijft een lust voor het oog!
Vraagje, welk materiaal gebruik jij voor het gaas tegen vallende stenen/rotsen?

Gr. Clemens


Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach

Christ
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 apr 2021 13:38
Locatie: NO-Brabant

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Christ »

Mooi! Heerlijk beeldmateriaal Genieten.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3898
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

william schreef: 12 jan 2024 16:28 Hallo Jeroen,

mooi, maar waar is dan die '103' waar je het over hebt?

Groeten,
William
Ha William! Dankjewel. Ja de orientrode 103 ligt even in de opberglade, maar daar kan ie zo weer uit hoor. Een andere 103 komt er nog aan op termijn, maar ik moet eerst weer even werken komende week dus heb nog even geduld!
epocheales denken schreef: 17 jan 2024 21:39 Hoi Jeroen, blijft een heel mooi gedetailleerde baan. Met bijbehorend eigen commentaar blijft jouw draadje super interessant. Vraagje van mijn kant wat mij opviel: waarom rijd de 112 met de voorste stroomafnemer op?

Groetjes Hans
Ha Hans. Dankjewel voor je leuke commentaar. Ik kan de vraag beter bouncen; is het niet correct om de voorste stroomafnemer omhoog te doen dan? Ik redeneerde vanuit de 'museum-maatschappij'. Zo houden we de lichtkoepel van de voorste wagon een beetje 'sauber'. Laat me gerust weten of dit absoluut niet zou kunnen zo. :Thumb
141 schreef: 18 jan 2024 14:42
Hi Jeroen,

Al die mooie kiekjes van jouw modelbaan is en blijft een lust voor het oog!
Vraagje, welk materiaal gebruik jij voor het gaas tegen vallende stenen/rotsen?

Gr. Clemens
Dankje, Clemens. Dit is horrengaas van de Lidl. Even met een spuitbusje zilver/metallic maken en dan met wat verf verouderen.

Zo, tot zover de antwoordrubriek. Goedemiddag! We donderen er weer even een paar foto's in want we hebben weer een beetje scenery zitten klooien. De ruimte om spullen zoals gereedschap neer te leggen is weer een stukje kleiner geworden. De weg is compleet nu, we zijn verder gegaan met groenen en ik plan wat uitbreiding van het dorpje aan de linkerkant. Gauw die rivier afmaken en dan kunnen we door de muur heen naar de andere kamer voor het echte werk. Maar dat is voor later. Eerst even wat plaatjes.

Afbeelding

Hier zie je de hoek bij het raam, wat aan het eind van de ruimte zit. De weg is helemaal compleet nu. De verkeerslichten heb ik al een poosje binnen. Als iemand nog een goed idee voor de aansturing heeft? Ik sta open voor suggesties! Wat ik tussen de weg en de rivier ga doen weet ik nog niet helemaal zeker. Op het smalle stuk gewoon wat bosjes denk ik.

Afbeelding

Hier zie je hoe ik die strepen maak. Ik gebruik hiervoor de reeds genoemde biezentrekker. De afplaktape is van Tamiya.

Dan even de heuvel tegenover het dorp. Ik had op het middenstuk eerst wat wijnranken gemaakt, maar dat stond toch een beetje plastisch. Eraf gehaald en maar flink met de GreenKeeper wezen huishouden. Tip: koop dit ding bij Bentink in Apeldoorn. Een scenerywinkel om je vingers bij af te likken. Royaal assortiment, kundige en aardige mensen. Plus: geen risico dat je weer allemaal overbodige wagons enzo gaat kopen, want ze hebben geen N-Spoor. Dan moet je nog maar even, voor zolang als het nog duurt, even doortrappen naar Lochem.
Goed, genoeg reclame en genoeg tekst.

Afbeelding

We doen nog even twee plaatjes zonder trein, wat meer close-up. GreenKeeper werk, en wat zooi van Lars op 't Hof en Welberg scenery erbij. En eigen gemaakte struiken en bomen natuurlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik de spoorberm tussen de weg en het spoor afgemaakt. Dat maakt het voor het beeld al weer een stuk completer. De treinen komen er ook veel beter uit zo. Ik kan nu daar ook het laatste kleine stukje bovenleiding gaan verven, dan vallen de draden wat minder op. Als je dat direct doet, dan registreren je ogen dat niet zo best. Heus. Echt waar.

Afbeelding

We doen nog even twee plaatjes met wat wagons. Eentje met verouderde wagons, en de andere zonder. Het zijn toch gewoon twee 'random' plaatjes, en ik bedoel er verder niks mee. Behalve dat weathered materieel eigenlijk altijd mooier is, maar dat is een mening.

Afbeelding

Afbeelding

En dan nog een enkel plaatje als afsluiter. De Taurus staat hier voor het sein te wachten tot de grote boze fotograaf klaar is met z'n fotosessie voor een of ander forum waar ie over liep te blaten. Nog even doorzetten en dan is dat stukje rechts ook voorzien van groen en is het....ja, zo goed als klaar daar!

Afbeelding

Enjoy!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door enderscw »

Weer mooie foto’s maat.
Dat van die bovenleiding herken ik wel.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3018
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

Mooi Mooi man :Thumb

Ik heb ook een paar van die GATX wagons.
Heb die met mat vernis van Vallejo een soort van banen op gespoten en ze smoelen al stukken beter.

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 460
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door jeemka »

Weer fraaie plaatjes. Wat betreft verkeerslichten, ik neem aan dat daar leds in zitten? Awel, dan kan een kind de was doen met een Arduino: https://www.codingkids.nl/arduino-stoplicht.html
Zoeken met "arduino verkeerslicht" levert nog veel meer op.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2204
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door traiNiac »

Heel fraai groenwerk weer Jeroen!


Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door epocheales denken »

Hoi Jeroen, sorry voor de late reactie, maar lees jouw antwoord nu pas. Wat betreft de Baureihe 112 of hiervoor E 10.2 was het gebruik de achterste stroomafnemer tegen de bovenleiding te zetten. Er was een uitzondering: als er bij een auto-slaaptrein de wagon met personenauto's achter de loc hing, ging de voorste op. Dit in verband met slijpsel of vonken van de stroomafnemer. Ook ging de voorste stroomafnemer op bij goederentreinen wanneer achter de loc wagons met chemische stoffen liepen.
Overigens weer fantastische scenery-plaatjes. :Thumb

Groetjes, Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881

Raymond
Berichten: 1908
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Raymond »

Prachtige plaatjes weer Jeroen!
En al dat groen👍🏻👍🏻👍🏻

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7365
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Krab »

Dat is weer genieten Jeroen mooi _o_ _o_

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3598
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Schachbrett »

Servus Herr J,

Schitterende platen zijn het weer geworden.
Prachtig man die begroeiing en scenery. :Thumb


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben

athmulder
Berichten: 261
Lid geworden op: 19 jul 2019 18:46
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door athmulder »

Prachtig!


mvg, Ab (NSpoor Zuid-Limburg, modulebaan bestuurd door MpC)
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Jeroen,

Je bent weer lekker bezig (geweest?) maar het heeft weer vruchten afgeworpen zo te zien.
Ja je kan beter kleine stukje steeds gereed maken dan grote plannen hebben die nooit verwezenlijkt worden.
Wat een plaatjes die scenery van (op) de bergen, ik moest echt enkele keren goed kijken of het geen echte bergen waren en zo hoort het ook. _o_
Het is dus wel degelijk echt fake :lol:
Goed besluit denk ik om iets te vervangen als je het niet mooi vindt wel vaak veel werk maar je moet toch lang naar zo'n stukje. kijken en dan denk je elke keer van had ik maar....... En nu kan je er goed bij.

bouw lekker verder

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3898
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hallo allen,

Dank voor de sjieke commentaren maar weer. Er volgt meer, uiteraard!
Ron schreef: 09 feb 2024 22:15 Mooi Mooi man :Thumb

Ik heb ook een paar van die GATX wagons.
Heb die met mat vernis van Vallejo een soort van banen op gespoten en ze smoelen al stukken beter.

gr. Ron
Ha Ron, thanks. Mat vernis van Vallejo....bedoel je dan spuiten met de airbrush? Had jij niet een prima airbrushje ergens gevonden? Wellicht is dat wel wat voor mij. Ik moet nog zo godsgruwelijk veel wagons verouderen.......en scenery, en uitbreiden, en de boel onderhouden, en schoonmaken.....je kent het wel.
jeemka schreef: 09 feb 2024 22:27 Weer fraaie plaatjes. Wat betreft verkeerslichten, ik neem aan dat daar leds in zitten? Awel, dan kan een kind de was doen met een Arduino: https://www.codingkids.nl/arduino-stoplicht.html
Zoeken met "arduino verkeerslicht" levert nog veel meer op.
Dank voor die link. Arduino is helemaal nieuw voor mij, al ziet het er niet al te moeilijk uit. Ik ben liever wel van de Plug&Pray met dit soort dingen, dus ik wacht nog even of de fabrikant wellicht nog met iets komt. Ik meen me te herinneren van wel.

Op de heuvel waar we het de vorige keer over hadden ben ik nog meer bezig geweest met groen. Nu ook wat grotere bosjes en bomen geplaatst. Zo wordt het al maar voller en drukker daar. De spoorlijn trouwens ook wat nietiger, maar goed, dat is ook wel een beetje de deal als je een dal na wilt bootsen. Ik kan natuurlijk nog 20 foto's van groen gaan maken, maar dan maak ik liever binnen afzienbare tijd (....) wat overzichtfoto's.

Ik heb een tweetal plaatjes van een paar dagen geleden met de Piko 185 in de hoofdrol. En als ik dan zo op 'enter' heb gedrukt dan ga ik weer even door met wat groenwerk.

Afbeelding

....goed, deze wagons zijn dus gelukkig al weg aangepakt....

Afbeelding

Tot snel dan maar weer!

J.


Afbeelding

BartenThomas
Berichten: 419
Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door BartenThomas »

Dit is zooo nep. Dit is gewoon een foto van een echte trein. _o_


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3625
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door maarten »

Die 185er komt zo uit de fabriek gerold... :P Verder schitterende platen weer! _o_


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door enderscw »

Is dat de sound versie J, Hoe zijn de eigenschappen?
Ik hoor verschillende verhalen.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2204
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door traiNiac »

Fantastisch geweatherd Jeroen!


Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3018
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

Ha Ron, thanks. Mat vernis van Vallejo....bedoel je dan spuiten met de airbrush? Had jij niet een prima airbrushje ergens gevonden? Wellicht is dat wel wat voor mij. Ik moet nog zo godsgruwelijk veel wagons verouderen.......en scenery, en uitbreiden, en de boel onderhouden, en schoonmaken.....je kent het wel
Ik bedoel spuiten met de airbrush, dat doe ik met dit setje:

https://www.airgoo-europe.com/Timbertec ... n-airbrush

Ding doet het perfect, wel ff een snelkoppeling erbij bestellen.
Voordeel is dat als je met lomp gedrag een naald of iets dergelijks krom maakt je voor een appel en een ei een nieuw pistoolsetje aan kan schaffen bij deze club.

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door FidOo »

Zo'n setje heb ik ook. (wel veel meer voor betaald.... 🙄) werkt prima. En spuitpistool kun je ook van alie halen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door enderscw »

Ik heb ook de zelfde set airbrush, op Amazon gekocht een paar jaar terug voor de zelfde prijs ongeveer.
Prima set en nog steeds veel plezier van.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3898
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Ha @Ron , die bedoelde ik. Ik wist dat jij zo’n setje had en dat je dat ergens had genoemd. Gauw maar eens even bekijken en bestellen zo’n ding.

@enderscw ,

Het model is fantastisch vormgegeven. De motor is erg lawaaiig vind ik voor zo’n nieuw ding en dat valt me eigenlijk wel tegen. Heb er nog weinig tijd en liefde in gestoken hoor. En ja: het is een sound-lok.


Afbeelding
Plaats reactie