Pagina 1 van 1

NS Diesel 1 of NS DE 1

Geplaatst: 04 okt 2015 16:40
door bisschop
Hallo,

Het is al een hele tijd geleden dat er wat nieuws hier is neergezet.
Het is al een model wat al langer in het assortiment zit en nu ook op het forum.

De Diesel 1 of NS DE 1.
De echte DE 1 en hebben van 1953 tot 1985 dienst gedaan op de Nederlandse baan en kleine stukjes over de grens.
Het model is tevens nog steeds te bewonderen in het spoorwegmuseum.

Het model is getekend door spoorobjecten.
Wordt aangedreven door een mashima motor en tomytec draaistellen.
Standaard voorzien van wisselende front en sluit verlichting.
Digitaal wordt het stel uitgerust met een zimo decoder
Of met geluid dan komt er een Sound decoder in van cT-Elektronik

De foto toont 3 van de 6 varianten waarin de DE 1 heeft rondgereden
Afbeelding

De DE 1 wordt zoals gebruikelijk op bestelling gemaakt.
Levertijd is ongeveer 2 en een halve maanden

Mochten er nog vragen zij stel ze gerust dan proberen wij ze te beantwoorden.
Prijzen:
Analoog 219,00 euro
Digitaal 269,00 euro
Digitaal met geluid 319,00 euro

Met vriendelijke groet,
Rob

Re: NS Diesel 1 of NS DE 1

Geplaatst: 04 okt 2015 19:08
door nspoorkees
Heel fraai zo te zien. Heb je ook wat meer close-ups, van bijv. de onderstellen, en het front etc?
Zou een leuk kerstcadeau aan mezelf zijn dit :lol:

Re: NS Diesel 1 of NS DE 1

Geplaatst: 05 okt 2015 11:15
door bisschop
Hallo nspoorkees,

Bij deze een close-up van het front en draaistel
Afbeelding

Dit is nog het oude model van Mitchell (spoorobjecten) er komt een verbeterde versie aan.

Groetjes,
Rob

Re: NS Diesel 1 of NS DE 1

Geplaatst: 05 okt 2015 13:02
door nspoorkees
Ik bedoelde een close-up van het model, niet van de foto... ;)
Maar de verbeterde versie, wat gaat er verbeterd worden?

Re: NS Diesel 1 of NS DE 1

Geplaatst: 05 okt 2015 15:08
door bisschop
Hallo nspoorkees,

De vorm van de neus wordt iets stomper deze is nu iets te spits.
En het model wordt nog verder nagekeken en er komt ook nog een DE 2.
Foto komt morgen de voorbeeld modellen liggen in de beurs krat en moet ik dus opzoeken.

Groetjes,
Rob

Re: NS Diesel 1 of NS DE 1

Geplaatst: 07 okt 2015 17:36
door bisschop
Hallo,

Bij deze een paar foto's van op zij.
Afbeelding
en
Afbeelding

Groetjes,
Rob

Re: NS Diesel 1 of NS DE 1

Geplaatst: 07 okt 2015 19:09
door Jesse
Gaaf!

Re: NS Diesel 1 of NS DE 1

Geplaatst: 07 okt 2015 19:58
door nspoorkees
Nu ik er nog eens naar kijk, hij lijkt erg lang en dun, maar dat komt door die te spitse neus denk ik? Ook heb ik het idee dat er rond de draaistellen iets niet echt klopt, alsof ze te klein zijn, of er teveel loze ruimte omheen zit?

Re: NS Diesel 1 of NS DE 1

Geplaatst: 08 okt 2015 10:35
door Jettuh
De te spitse neus is binnenkort verholpen met het nieuwe 3D model gemaakt dmv originele bouwtekeningen :)
(Zelfde geldt voor het dak dat een betere vorm heeft)
zDdg6tE.jpg
zDdg6tE.jpg (34.73 KiB) 16574 keer bekeken

Re: NS Diesel 1 of NS DE 1

Geplaatst: 05 nov 2015 13:46
door Paul_DMV
@nspoorkees, ik ben het helemaal met je eens, een DE-1 is geen DE-1 als de zo kenmerkende draaistellen er niet onder zitten (met al die gaatjes er in) deze zijn ook meer dan 1,5 keer zo lang en liggen dieper in de kap (vandaar de uitsparingen).

ik moet toegeven dat de modellen er steeds beter uit gaan zien, maar zonder dat de raamlijsten geschilderd zijn vind ik het nog niet iets dat ik zou kopen. Dat geldt ook voor ander 3d geprinte treinstellen.

Re: NS Diesel 1 of NS DE 1

Geplaatst: 05 nov 2015 14:05
door Overdijk
Zou een Kato SVT877 of VT137 niet hier iets kunnen betekenen als onderstel donor?
Voor de DE-2 dan, ik weet niet of de draaistellen gebruikt kunnen worden voor een DE-1.

Re: NS Diesel 1 of NS DE 1

Geplaatst: 05 nov 2015 15:07
door bisschop
Hoi,

Even wat dingen uit de wereld te helpen.
Punt 1 Het midden stuk van de DE1 is te kort 2 maal raamstijl dikte.
Punt 2 de draaistellen die ik gebruik zijn 2,5 mm te kort het kan nog erger die zijn dan 4,5 mm te kort.
Dit verklaard dus het grote gat tussen draaistel en schortbeplating.
Bij de nieuwe kap die ik binnen kort binnen krijg zal ik eens kijken of ik het midden stuk niet wat langer kan maken.
Zodat het mooier is.

1 van de 2 draaistellen van de vt137 zou bruikbaar kunnen zijn deze is 3000 mm.
bedankt voor het mee denken.

Het niet schilderen van raamstijlen is een keuze die ik heb gemaakt.
Ik krijg het niet netjes voor elkaar dus dan maar zonder.
Waarschijnlijk beter als een biber streep er om heen.

Groet,
ikke

Re: NS Diesel 1 of NS DE 1

Geplaatst: 16 jan 2016 19:50
door RO2B
Zijn er van de verbeterde versie al (detail) foto's?

Re: NS Diesel 1 of NS DE 1

Geplaatst: 20 jan 2016 12:53
door Jettuh
Een foto van Rob voor het spuiten

Afbeelding

Re: NS Diesel 1 of NS DE 1

Geplaatst: 29 jan 2016 11:31
door Bouwe
Dat is Rob niet Mitch ;)

Re: NS Diesel 1 of NS DE 1

Geplaatst: 01 mei 2019 20:20
door fenix
Hallo Rob,

Hoe is de nu stand van zaken tav de DE-1?

groetjes, Fenna

Re: NS Diesel 1 of NS DE 1

Geplaatst: 26 jan 2020 11:21
door Andy
Ik heb belangstelling voor dit model, is deze nog verkrijgbaar?

Groet, Andy

Re: NS Diesel 1 of NS DE 1

Geplaatst: 26 jan 2020 21:45
door bisschop
@Andy
De diesel 1 wordt nog steeds gemaakt.
Stuur maar een pb als u er 1 wilt of voor meer informatie.

Groetjes Rob