Weer niet goed met treinen merk

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Ronaldp
Berichten: 1469
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Weer niet goed met treinen merk

Bericht door Ronaldp »



Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Gebruikersavatar

Happyface
Berichten: 350
Lid geworden op: 26 mei 2012 00:44
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Weer niet goed met treinen merk

Bericht door Happyface »

Helaas vallen vele merken onder de Hornby groep. Rivarossi, Arnold maar ook valt Liliput uiteindelijk onder deze groep. Ben erg benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen. Vooral of het alleen Hornby UK is of Hornby International. Als alleen UK is, dan is het alsnog wel slecht nieuws, maar dan hebben de merken Arnold etc minder zorgen.

gr


NS-DB-ÖBB - 160 is precies groot zat - Happyface Railways
Http://www.happyface.be
Gebruikersavatar

Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: Weer niet goed met treinen merk

Bericht door Redskin »

Tja, ik vrees dat 't niet veel uitmaakt als de holding omkukelt. Het is een beursgenoteerd bedrijf met betalingsproblemen; die wordt dan vast en zeker in z'n geheel geplukt door de schuldeisers/aandeelhouders.
Heel jammer inderdaad voor Liliput, vind ikzelf... :(
Misschien kunnen winstgevende onderdelen/merken nog verkocht worden of zelfstandig verder. Niet gemakkelijk in deze tijd van gaming, Facebook en kant-en-klaar drones... Echt hobbyen kan straks niemand meer. Knoppies drukken, dat wel...
Laatst gewijzigd door Redskin op 10 feb 2016 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

FidOo
Berichten: 5658
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Weer niet goed met treinen merk

Bericht door FidOo »

Nou sorry, maar lilliput vind ik wel het minst erg. Zou het vervelender voor Arnold vinden. Maar Laten we gewoon hopen dat het goed gaat komen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2889
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Weer niet goed met treinen merk

Bericht door WilcoV »

Tsja, this is life. Ditzelfde is in het verleden al vaker gebeurd en telkens weer zijn andere merken in de openvallende leemte gedoken. Persoonlijk maak ik mij er niet zo heel druk om. De hobby blijft toch wel bestaan. Bedenk maar allen, zeven magere jaren worden gevolgd door zeven vette jaren. En ieder failliet merk brengt weer ruimte op de verzamelmarkt.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

rc.amsterdam
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2015 13:55

Re: Weer niet goed met treinen merk

Bericht door rc.amsterdam »

Problemen bij Hornby kunnen de hele modelbouw wereld raken. Merken zijn Airfix, Humbrol, Gorci, Scaletrix en Pocher. Een aantal zal U allen zeker bekend zijn. Ik hoop er maar het beste van. Airfix was juist erg goed bezig (mooi spul en betaalbaar) en de verf van Humbrol kunnen we van tijd tot tijd allemaal gebruiken, toch? Het is alweer enige jaren geleden dat er werd gesproken over een "gezonde koude sanering". Maar het betekende wel dat Arnold - en nog wat andere zaken, uit de winkel verdween.
Is het allemaal kommer en kwel in de modelbouw wereld? Als ik de nieuwsbrief van Eurospoor lees wel: met geleidelijk dalende deelnemers en bezoekersaantallen wordt het er niet makkelijker op. Daarom besloten we om nog geen datum voor 2016 vast te stellen. En ze stellen ook: Verder loopt de belangstelling voor modelspoor in het algemeen ook terug, vinden wij. Nou ik blijf voorlopig wel knutselen. Maar opvolgers?


vr gr
Rob

Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2889
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Weer niet goed met treinen merk

Bericht door WilcoV »

Tsja, ik hou me nu al zo een kleine 40 jaar met modelbouw en modelspoor bezig. In al die jaren vele ups en down meegemaakt. Airfix is in die periode al minstens drie keer failliet gegaan evenals vele andere merken en telkens weer kwam er iets voor terug. Jammer als iets wegvalt, jazeker, maar een ramp wil ik het niet noemen.
Ook de modelbouwerswereld heb ik meerdere malen zien groeien en krimpen. Ik ben nog van de tijd dat je blij was dat je één keet per jaar naar de jaarbeurs in Utrecht kon gaan voor de modelbouwbeurs van het jaar en dat je jezelf nog gelukkiger prijsde als er een modelbouwvereniging in de buurt was die ook nog eens een keer een bijeenkomst met een bescheiden ruilbeurs organiseerde. En ook toen al kwamen er toch altijd weer nieuwe modellen op de wereld. Ook heb ik de tijd meegemaakt dat bijna iedere grotere plaats zijn eigen modelbouw winkel had en grotere steden meerdere. Tegenwoordig mag je al blij zijn dat een grotere plaats in de buurt aanwezig is, maar heeft internet alweer de leemte ingevuld.
Vandaar dat ik altijd stel, je hebt zeven vette en zeven magere jaren.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Weer niet goed met treinen merk

Bericht door Marcvane86 »

Zou weer jammer zijn voor de hobby. Is er niet een chinees met een zak geld die het merk efficiënter kan maken zoals we zo vaak zien tegenwoordig.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4082
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Weer niet goed met treinen merk

Bericht door Ad_M »

Erg jammer, vind het altijd sneu als een modelbouw bedrijf om valt of dreigt om te vallen
Weer minder keuze en nog meer afhankelijkheid van de over gebleven bedrijven en innovatie
Ik hoop dat ze nog wat kunnen redden

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Yeovil
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 sep 2015 13:30

Re: Weer niet goed met treinen merk

Bericht door Yeovil »

Maar even een vrolijke noot dan bij al deze treurnis: Liliput is van Bachmann, dus zal niet verdwijnen als Hornby kopje onder gaat.



Laurence
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 okt 2014 08:04
Locatie: ter Aar

Re: Weer niet goed met treinen merk

Bericht door Laurence »

[quote="rc.amsterdam]En ze stellen ook: Verder loopt de belangstelling voor modelspoor in het algemeen ook terug, vinden wij. Nou ik blijf voorlopig wel knutselen. Maar opvolgers?[/quote]

Hier hoeft men niet bang voor te zijn. Kijk maar eens hoe veel forum leden erbij komen die ook nog maar net met de hobby begonnen zijn. Ik ben zelf ook nog maar een jaar geleden begonnen met de hobby en nog maar 30 jaar oud. Zo zijn er nog velen.

Zolang er treinen in het echt rondrijden blijft de hobby bestaan. De ontwikkelingen naar digitaal rijden laat zien dat de markt zich ook blijft ontwikkelen en mee gaat in de tijd. De modelbouw mag echt niet klagen. Kijk maar eens naar andere hobby's, zoals postzegels verzamelen. Daar daalt het aantal verzamelaars flink, postzegel albums worden steeds minder waard. Waarom? Het leeft niet meer, men stuurt nauwelijks brieven en de brieven die he binnfnkrijgt hebben meestal geen (mooie) postzegel.

Persoonlijk vond ik de brandbrief die Eurospoor geschreven had, een tikkeltje overdreven. Als ze zich echt zorgen maken over de haalbaarheid van het evenement, moeten ze maar eens kijken naar goedkopere hallen. Want laten we wel wezen: bij Rails in Houten staat de rij tot ver buiten de deur!


Gebruikersavatar

bisschop
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 953
Lid geworden op: 17 sep 2008 15:54
Locatie: sliedrecht

Re: Weer niet goed met treinen merk

Bericht door bisschop »

Inderdaad jamer dat het zo slecht aat met Hornby.
Niet alleen voor arnold maar ook de andere merken die H0 produceren.
Zoals ook te zien in de Neurenberg draadjes bij de buuren hebben de merken van de hornby stal weinig tot geen NL nieuws te melden.
Waar dat aan licht is wel te raden ?

En hier wilde ik even op reageren.
Laurence schreef:Persoonlijk vond ik de brandbrief die Eurospoor geschreven had, een tikkeltje overdreven. Als ze zich echt zorgen maken over de haalbaarheid van het evenement, moeten ze maar eens kijken naar goedkopere hallen. Want laten we wel wezen: bij Rails in Houten staat de rij tot ver buiten de deur!
Even een reactie van mij kant ik heb pasgeleden een fijn gesprek gehad met Leo (van eurospoor).
Hierin vertelde hij mij dat hij allang naar ander opties had gekeken maar vanwegen de vele internationale bezoekers, de centrale liging in Nederland en makkelijk berijkbaar met openbaarvervoer daarom wil hij niet naar een andere lokatie uitwijken.
Ook vroeg ik aan hem kan het dan of het dan niet in een kleinere hal/hallen kan?
Neen want dan komen de rijen kramen en banen dichter op elkaar en dat kan niet voor de doorgangen en ook niet oplast van de brandweer (hier kunnen ze met rail 1m tussen de rijen kramen nog van leren).
Ik bewonder zijn inzet voor het evenement hoe hij het.
Dan Rail daar staan rijen buiten voor de deur ja logisch als ze maar 3 kassa's hebben en geen online kaart verkoop te opzichte van 8 kassa's bij eurospoor en wel online kaart verkoop.
Wat mij betreft vindt ik eurospoor beter dan Rail.

Groetjes,
Rob


Bouwt modeltreinen van de NS
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Weer niet goed met treinen merk

Bericht door shoven »

Marcvane86 schreef:Zou weer jammer zijn voor de hobby. Is er niet een chinees met een zak geld die het merk efficiënter kan maken zoals we zo vaak zien tegenwoordig.
Net als bij ADO zeker? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Pruts3r
Berichten: 747
Lid geworden op: 06 okt 2013 11:04

Re: Weer niet goed met treinen merk

Bericht door Pruts3r »

Dat is balen...slecht nieuws komt nooit alleen. Vorige week ging het bedrijf waar ik werkzaam ben ook al failliet...nu dit weer... lekker allemaal! :cry: :evil:

Ik ben groot fan van arnold en ook liliput vindt ik mooi... probleem van Hornby is (denk ik) dat het voor een groot deel hing aan schalen die (volgens mij) alleen in engeland verkopen...

Misschien ken H@ns Arnold en liliput ff overnemen :D


Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
Plaats reactie