Had ik toch maar geluisterd....

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

Had ik toch maar geluisterd....

Bericht door Trammetje »

Had ik nou toch maar geluisterd naar jullie.
Mijn baan is te groot om te beginnen met digitaal rijden via iTrain.

Na heel lang nadenken heb ik besloten om mijn hele baan (station Bergen NH) af te breken. De baan is te groot om met iTrain te experimenteren.

Mijn plan is nu om een N-baan te maken van 60x190. Het wordt een Nederlands thema met een simpele layout om iTrain te kunnen ontdekken.

Daarnaast ga ik HO modules maken, dit omdat ik het toch leuker vind om te bouwen met meer details. Die modules krijgen allemaal thema's van hier uit de omgeving (Bergen en Bergen aan Zee, Noord-Scharwoude, Noord-Scharwoude dorp en Broek op Langedijk). Ik denk dat ik ga beginnen met station Noord-Scharwoude.


Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin

jowi

Re: Had ik toch maar geluisterd....

Bericht door jowi »

Hoezo te groot? Er zit toch geen limiet aan de grootte van een baan in iTrain? Of je moet meer dan 9999 devices hebben maar dat is een beperking in dcc...
Of je moet bedoelen dat er een limiet zit aan de gratis probeerversie? In dat geval moet je de software gewoon kopen.

"Zonder licentiesleutel gedraagt iTrain zich als een Lite versie zonder LocoNet® en met een extra beperking van drie locomotieven, 32 magneetartikelen en 32 terugmelders"



dentheo
Berichten: 786
Lid geworden op: 16 okt 2009 10:16
Locatie: kalmthout

Re: Had ik toch maar geluisterd....

Bericht door dentheo »

Je kan voor het experimenteren toch een door jou gekozen spooromloop op je baan kiezen.
Je hoeft niet de hele baan in één klap te nemen.
Je kan zelfs beginnen met een pendeltrein op een zijspoortje.



Theo vanop de heide.

N+SX+kpl+kplRsd
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Had ik toch maar geluisterd....

Bericht door Lemland »

Wat details en h0 betreft denk ik overigens dat je niet teveel moet voorstellen van de extra mogelijkheden. Als ik terug denk aan de h0 banen op beurzen dan viel mij dat (persoonlijk!) nogal tegen, in ieder geval geen factor 2.

Bart



Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Had ik toch maar geluisterd....

Bericht door Willempie »

Sander,

In die grote baan, zal er gerust wel een ovaal te vinden zijn met een inhaalspoor.
De gehele baan hoeft toch niet in een keer met iTrain te worden beveiligd.
Ook een eenvoudige pendel kan ook nog. Afbreken kan altijd nog maar om te proberen en te testen lijkt me dat niet noodzakelijk. Gewoon iets ruimer denken.

Groetjes



anne w
Berichten: 303
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:07

Re: Had ik toch maar geluisterd....

Bericht door anne w »

Beste Sander,

Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Willempie, zoek een ovaal op je baan, doe net of er geen wissels liggen en begin te "leren", dit advies geldt overigens voor het leren werken met alle "te automatiseren" banen.

Groet, Anne W


H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Had ik toch maar geluisterd....

Bericht door mdedeugd »

tja fouten daar leren we toch van ;)
en dus heb je met deze wel weer iets meer kenis opgedaan, hoe het volgende keer weer beter te doen.
ik kijk maar naar mij zelf :oops:
elke poging is er een.


martin de Deugd


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

Re: Had ik toch maar geluisterd....

Bericht door Trammetje »

Zo zie ik het ook Martin. Het is geen verlies meer een mooi leerpuntje.

De overstap naar HO is mede gekomen door het NS aanbod dat in die schaal veel groter is.
Het n-spoor baantje is dan om te kunnen rijden en iTrain te leren.


Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin
Plaats reactie