Dit topic heb ik idd. gevolgd. Lekker rustig en ontspannen aan een baantje werken. dat is hobby.
Ik snap alleen niet waarom je geen koploper, dinamo en weetikveel heb aangesloten hierop

(sorry een beetje humor)
gr. Ron.
Dat begrijp ik niet: volgens mij kost elk extra opstelspoor 2 wissels, hoe je het ook ontwerpt (ervan uitgaande dat je geen doodlopende sporen wilt). Met slim ontwerp kun je alleen bereiken dat je meer (bruikbare) lengte hebt. In jouw ontwerp heb je nog steeds maar 7 opstelsporen, want je moet 2 sporen vrij houden voor doorgaand verkeer.shoven schreef:Afhankelijk van je ruimte kun je met dezelfde hoeveelheid wissels meer opstelsporen maken (maar dat is maar net hoe de rest van je schaduwstation in elkaar zit). Met jouw 2x7 wissels kun je ook 9 opstelsporen maken. (en in theorie nog meer natuurlijk, tot 14)
Da's wel heel extreem. Bij mij is de bedoeling vooral om tijdelijk treinen op te bergen, en dan voldoet dit prima. Als ik nog eens een doorgaand spoor wil, kost me dat idd 2 wissels + wat rails. Maar bij mijn baan met 1 helix zie ik daar het nut niet van in; als er een helix bij zou komen wordt het wel interessant, zoals bij Sander.evo schreef:Dat vind ik wel een grote beperking. Als je zo gaat redeneren heb je helemaal geen wissels nodig voor een schaduwstation, gewoon 100 m rails voor 100 treinen. Je krijgt dan een FIFO schaduw station.