even voorstellen

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Eiffelman
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 apr 2012 21:37
Locatie: Zweifall (Stolberg) Dld

even voorstellen

Bericht door Eiffelman »

Hallo,

Ik wilde me even voorstellen.
Mijn naam is Frank, ben 53 jaar en sinds meer dan 30 jaar aktief met de (computergestuurde) modelbaan. Heb indertijd een Fleischmann spoor N baan aangeschaft. Dat was in het tijdperk dat de HCC aktief beurzen organiseerde in Utrecht en daar leerde ik de HCCM kennen. Ben totaal "verslaafd" geraakt aan het "met de computer besturen van een modelbaan". Volgde ook een PHTO kursus programmeren van een microprocessoren aan de HTS in Rotterdam om een en ander "onder de knie" te krijgen. Na het bouwen van een 19 inch rek met het bloksysteem van de hccm en een zelf geschreven computerprogramma in assembler, waarmee ik 6 treinen tegelijkertijd kon aansturen, werd ik nogal ruw geconfronteerd met mijn programmeermethoden en de toendertijdse grenzen aan RAM geheugen (32K). Een en ander (en ook gezinsuitbreiding) heeft me toen doen stoppen. Alleen werden regelmatig aankopen gedaan om het rollend materieel aan te vullen met zaken die op mijn wenslijst stonden, maar nooit waren aangeschaft. Inmiddels woon ik in Duitsland onder de rook van Aken, heb een nieuw huis gebouwd met een mooie (grote) hobbyruimte (ik doe naast modelspoorbanen ook veel aan modelvliegen) en heb de modelspoorbaanhobby weer opgepakt, met het verschil dat ik het "HCCM-rek" aan de kant heb gezet en me op DCC ben gaan koncentreren. Vandaar dat ik ook hier regelmatig baanverslagen gelezen (Sjaak, Hookies, Steven) om me voor te bereiden op de bouw van een totaal nieuwe baan. Dat moet in de komende maanden (jaren) gaan plaatsvinden, in delen zodat ik regelmatig iets nieuws te bouwen heb en tussendoor toch een beetje kan rijden. Koploper is al gedownload, decoders worden momenteel ingebouwd (een grote klus, ca 25 loks te doen) en de interface is besteld bij Wim Ros. Ben benieuwd waar dit naar toe gaat! Leer in ieder geval ontzettend veel van de dingen die hier op het forum voorbijkomen,
groet
Frank


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7444
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: even voorstellen

Bericht door Krab »

Welkom Frank op het N - forum .



mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: even voorstellen

Bericht door Jos »

Welkom Frank.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

gek op stoom
Berichten: 1932
Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
Locatie: swifterbant

Re: even voorstellen

Bericht door gek op stoom »

hoi Frank
welkom op het forum

Gr andy


Gebruikersavatar

richard7877
Berichten: 1398
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43

Re: even voorstellen

Bericht door richard7877 »

hallo frank

ook namens mij welkom hier op het forum

groeten richard


http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft

sjoef
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: even voorstellen

Bericht door sjoef »

Hoi Frank, welkom op het forum....enne, foto's zijn welkom :D

Jos


Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1109
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: even voorstellen

Bericht door Doolemeister »

Beste Frank,

Welkom op het forum.

Groet,

Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel

jeepney
Berichten: 674
Lid geworden op: 22 nov 2011 22:57

Re: even voorstellen

Bericht door jeepney »

Welkom Frank.

Henk


Plaats reactie