Hallo mede n fanaten

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Henkster33
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2012 16:10

Hallo mede n fanaten

Bericht door Henkster33 »

Hallo,
Ik ben Henk en nu 33 jaar oud. Ik heb vanaf mijn 6e al treinen.
Het is begonnen met mijn vader,die had fleischmann in H0,als klein jonkje vond ik dat natuurlik prachtig. Maar ik werd wat ouder en had zelf wat geld,en ik ging niet zo veel uit als mijn vrienden. Toen heb ik een marklin startset aangeschaft. Ik had me toen nog niet gerealiseerd dat het wisselstroom is wat marklin gebruikt. Na een periode van ongeveer 5 jaar heb ik alle marklin spullen weggedaan,en er gelijkstroom modellen en rails voor weer gekocht. Dit alles nog steeds in H0. Ondertussen was ik een jaar of 26,en een vriend van mij had een n baan. Ik heb dat toen eens bekeken en kwam tot de conclusie dat ik dat nog veel gaver vond. Vanaf dat moment ben ik overgestapt op n. Ik had een mooie baan en ook alles zelf digitaal gemaakt en zoveel mogelijk detail aangebracht. Totdat het noodlot toesloeg een brand heeft alles verwoest. Niet alleen de hobbykamer maar ook de helft van ons huis. Er was brand bij de buren geweest en dat was overgeslagen naar ons.

Gelukkig alleen materiele schade,maar de buren waren niet verzekerd,en mijn eigen verzekerings uitkering was net genoeg om het huis weer een beetje te renoveren.

Door alle elende die er bij komt kijken heb ik ondertussen al 5 jaar geen n spoor of wat dan ook meer. Maar nu gaat alles weer een stuk beter,en beginnen mijn handen toch weer te jeuken. Dus ik heb de ondertussen aangeschafte micro indoor helicopters op marktplaats gezet,en ik hoop met de opbrengst daarvan toch weer een n baan te gaan starten. Heb al een beetje gekeken op marktplaats,en ik denk dat het mogelijk moet zijn om voor een kleine 70 euro een 2e hands start set te krijgen,dan nog wat extra rails en ik kan weer los.

Maar dacht een forum is wel heel leuk,ik wist niet dat dit bestond.
Ik kan misschien bijdragen met antwoorden op technische vragen en uitleg geven over hoe ik het een en ander zelf maak.

Ik zou ook via deze weg willen vragen als een van jullie nog wat n spoor over heeft,of iets anders waar u niets meer mee doet mij te benaderen. Ik kan niet veel betalen,maar ik kan misschien mijn hulp aanbieden bij eventuele problemen.

Hoe dan ook ik denk hier wel regelmatig te komen,ben ook van plan om een soort van foto reportage bij te houden.
tot gauw.

Groeten Henk :D


Gebruikersavatar

richard7877
Berichten: 1398
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43

Re: Hallo mede n fanaten

Bericht door richard7877 »

hallo henk

welkom hier op het forum

groeten richard


http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7422
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hallo mede n fanaten

Bericht door Krab »

Welkom Henk op het N -forum .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

gek op stoom
Berichten: 1932
Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
Locatie: swifterbant

Re: Hallo mede n fanaten

Bericht door gek op stoom »

hoi Henk welkom

Gr andy


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Hallo mede n fanaten

Bericht door Jos »

Welkom Henk.

Groetjes,
Jos



socrates coto matey
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 mei 2012 19:14

Re: Hallo mede n fanaten

Bericht door socrates coto matey »

hey welkom

leuk dat je weer begint!!

groetjes socrate


Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1109
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Hallo mede n fanaten

Bericht door Doolemeister »

Beste Henk,

Wat een verhaal, goed dat je weer begint.

Groet,

Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Hallo mede n fanaten

Bericht door Lemland »

Welkom Henk!

Inderdaad: wat een verhaal! :shock: Fijn dat je de n-draad weer oppakt. Veel plezier hier!

Bart



Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1308
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: Hallo mede n fanaten

Bericht door Bouwe »

Welkom!

mvg Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways

jeepney
Berichten: 674
Lid geworden op: 22 nov 2011 22:57

Re: Hallo mede n fanaten

Bericht door jeepney »

Welkom Henk !!

Henk


Plaats reactie