Neu-Axburg-Süd

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

michel
Berichten: 379
Lid geworden op: 27 sep 2012 20:45

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door michel »

Mooi gedaan René heel mooi.


gr michel
Gebruikersavatar

erik
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 jan 2013 20:11
Locatie: winterswijk

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door erik »

Mooie muur !


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door René »

Bedankt voor de stimulerende reacties.

Ik ben nu de 2e berg aan het vormgeven met kippengaas. Dat is andere koek. :? Lekker stug spul. :evil: Maar het gaat lukken. Daaroverheen wil ik dan horrengaas draperen en vervolgens afsmeren met flexibele tegellijm.


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door Wim »

Mooi stukje huisvlijt :o echt heel realistisch.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door René »

Berg 2 met kippengaas

Afbeelding

... en met de horrengaas.

Afbeelding


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/

rien
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 nov 2011 00:41
Locatie: Breda

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door rien »

nu een foto van gips

gr rien mazarron


http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4479 hier kan je mij ook volgen USA spoor
Gebruikersavatar

gek op stoom
Berichten: 1932
Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
Locatie: swifterbant

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door gek op stoom »

hoi Rene
dat is een mooie grote berg
laat je hem zo rond of ga je hem nog modeleren met een hoop gips

Gr Andy


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door René »

Bedankt weer. :-)

Ik heb berg 2 afgesmeerd en dat is nu mooi opgedroogd, dus tijd voor nieuwe foto's.
Het is zo'n ander gezicht geworden. Je begint nu echt de vorm van het landschap te zien.
Ik heb de brug er voor het plaatje weer even tussen gezet, maar die is dus nog (lang) niet klaar.
Over de brug moet bovenleiding komen. De uitdaging van 2013.
Ik heb al gezien dat de rijdraden niet onder de ligger van de brug doorpassen. Ik ga misschien de eerste ligger van de brug verwijderen om ruimte te creëren..... Ik ben benieuwd.

@Andy: De bergen ga ik inderdaad nog verder modelleren met gips.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2094
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door Robert_N-Nm »

Bedoel je dat de gehele draad niet past of dat de eigenlijke draad waar de panto tegenaan drukt niet past?

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

gek op stoom
Berichten: 1932
Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
Locatie: swifterbant

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door gek op stoom »

zo dat is een mooi begin
ziet er al goed uit


Gr Andy


Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door Hookies »

Dat is even andere koek René!


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door evo »

Ziet er netjes uit, ook mooi realistisch qua vorm.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door René »

@Robert: De onderste draad van de rijdraden past er wel onderdoor, maar de bovenste draad niet. Als ik de eerste ligger van de brug weghaal past het geheel er wel door. Dat is optisch niet zo erg. Ik kan vervolgens de uitleggers voor de bovenleiding aan de brug monteren of plakken. Hoe dat allemaal gemonteerd of bevestigd kan worden weet ik dus nog niet.


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door Overdijk »

En als je een portaal net voor de brug plaatst, kan je dan de draad er dan niet door rijgen met het open eind gedeelte van de bovenleiding. Desnoods nog het eerste dwarsdraadje van de bovenleiding ertussen uit halen.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4083
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door Ad_M »

Ik weet niet of het netjes is wat ik nu doe, dus neem het mij aub niet kwalijk (het is goed bedoeld)
Ben ook iemand van de plaatjes
Volgens mij had Jeroen het zelfde probleem...

Dus ben even zijn draadje ingedoken, hij heeft dat in het begin zo opgelost:
Jeroen schreef:
--knip --

Afbeelding

-- knip --

Grtz,

J.
Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door René »

Ja die setting van Jeroen ken ik. Is ook een oplossing, in zijn brug een hele mooie oplossing, maar in mijn boogbruggen niet de meest elegante.

Ik kan ook de eerste ligger verwijderen, dan de rijdraden monteren en dan de ligger terugplaatsen met secondelijm of soldeer. Dan is één probleem op zich goed getackled. Het volgende probleem zijn de uitleggers die in de brug moeten komen... Ik dacht er aan om losse uitleggers te kopen (zonder mast) en daarvan de stangen iets in te korten en dan op een verticale steun van de brug te monteren. De vraag is hoe je dat stevig genoeg kan bevestigen. Secondelijm misschien. Dit soort uitdagingen houden de hobby spannend... en als het improviseren uiteindelijk goed lukt is het een triomf 8-) .


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door Overdijk »

Hoe worden normaliter die uithouders bevestigt aan de mastjes? Als ze in gleufjes geschoven worden, kan je dan niet die gleufjes maken in de verticale spanten? Ik heb dezelfde brug van Hack, dus ben benieuwd naar de uiteindelijke oplossing.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door René »

Hé Ron, de uithouders zitten in twee gaatjes in de mast gestoken. Echter de spanten van de brug zijn zeer dun en de platte kant staat haaks op de uithouders, dus is daar gaatjes maken geen optie. Bovendien is de brug iets te smal om de uithouder goed gecentreerd te krijgen boven de rails. De uithouder zal daarom iets ingekort moeten worden, anders steekt ie buiten de brug uit.


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door Hookies »

Ik heb er geen foto's van, maar ik heb wel eens gezien dat de masten aan de buitenkant van de bogen worden bevestigd op kleine plateautjes. De draad is dan wel gecentreerd boven de rails. Als de masten bijvoorbeeld op de brugpijlers passen, dan kom je wel mooi uit. Of zijn die bruggen veel langer dan de langste bovenleidingdraad?


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door René »

Bedankt voor het meedenken! De bruggen zijn 5 cm langer dan de langste rijdraad, dus de uithouders moeten in de boogbrug. De mast vlak buiten de zijkant van de brug plaatsen op een plateautje zou een hele praktische oplossing zijn, maar het is niet de mooiste oplossing denk ik. De uithouder op een spant bevestigen lijkt me het mooist. Een heel gepriegel wordt dat en de vraag blijft of het sterk genoeg zal zijn. Ik denk dat het dan het slimst is de 3 rijdraden al aan de 2 uithouders te hebben vastgezet met een beetje secondelijm, om deze vervolgens in één keer vast te lijmen aan de spanten van de brugdelen. Om de verbinding steviger te maken is het misschien goed om op de spant 2 minescule blokjes te lijmen waartussen de stang van de uithouder gelijmd kan worden.... Ideeën genoeg.


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door Overdijk »

En vast solderen op de spanten? Hack bruggen zijn van metaal, ik weet alleen niet of de uithouders ook metaal zijn. Beetje schuren, solderen en een likje verf er over. Wellicht dat je de brug toch al een andere kleur wou geven, of wellicht verf lapjes of roestplekken maken.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door René »

Het zou inderdaad allemaal soldeerbaar moeten zijn. De uithouders zijn van metaal. De kans is groot dat ik voor de soldeeroptie ga. Lijmen kan dan altijd nog als het niet gaat.


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door René »

Ik ben momenteel een bergweggetje aan het maken.
Met gips en strookjes isolatieschuimplaat.

Afbeelding

Afbeelding


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door René »

De bergweg krijgt z'n definitieve vorm. Nog een beetje schuren en dan asfaltkleur erop. De rotswanden wil ik nog wat wilder gaan begipsen. Verder gaat het natuurlijk nog mooi groen worden her en der.

Ik heb van Faller een pensionnetje gebouwd. Deze gaat tevens als bergcafé dienst doen. Buiten komt een terras voor de gasten om in het zonnetje te kunnen genieten van een magnifiek uitzicht. Onder het terras komen wat parkeerplekken. Een trap zal er ook moeten komen. Het terras wordt betegeld (voegen krassen in de kunststof plaat) en beneden langs de weg komt wat trottoir.

De ruïne bovenop heb ik zo als occasion op de kop getikt. Die gaat verweerd en een beetje gedemonteerd worden en krijgt ongeveer op deze plek zijn standplaats. De bergweg moet daar nog een beetje omheen aangelegd worden zodat ook daar bezoekers kunnen komen kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door René op 09 mei 2013 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Neu-Axburg-Süd

Bericht door Jeroen »

Geinig, zo'n typische bergdorp-garage! Origineel en begint al leuk vorm te krijgen zo.


Afbeelding
Plaats reactie