Diorama Oelde Landhagen

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door Jeroen »

True.....maar zoiets moet je altijd timen, is mijn ervaring! 8-)

Michiel, mooi werk weer!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5102
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gelijk maar even een update; ik ben gister en vandaag bezig geweest een flatgebouw over te schilderen.
Afbeelding

Afbeelding
Ik moet een paar puntjes nog bijwerken en dan kan ik hem verouderen. Daarnaast mist er nog iets, ik vind de 2 grote zijwanden wat kaal. Steeds meer kom ik op dat soort wanden muurschilderingen tegen( pas weer enkele ontdekt in Düsseldorf) en dat vind ik altijd er mooi, dus ik ga zoeken naar iets passends.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 31 jan 2019 23:45, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5102
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag heb ik het flatgebouw uit de vorige post verouderd en van een muurschildering en graffiti voorzien.
Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast heb ik m'n woolworth afgemaakt door hem te herschilderen, bestikkeren, verouderen en er een graffiti op aan te brengen.
Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik nog 2 bordjes voor op het station gemaakt maar deze heb ik nog niet geplaatst en heb er ook nog geen foto van gemaakt.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 31 jan 2019 23:47, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Glaskast189
Berichten: 749
Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door Glaskast189 »

Het ziet er netjes uit!

Bruce


Sporend online op mijn site!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5102
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag heb ik echt eens meters gemaakt met dit diorama.

Zo heb ik, aan het hele blok gebouwen verder gebouwd, tussen wanden er in gezet, achter wanden er in gezet en de raamkozijnen en het glas er in gezet. Daarnaast heb ik het stuk rond de Woolworth bestraat en de muren van behang voorzien. Verder nog de 2 borden op het perron geplaatst en de gewichten aan de afspanmasten geschilderd. Ook heb ik nog 1 meter aan hekjes geschilderd en her en der andere stukjes keermuur gemaakt.

Afbeelding
Hier heb ik het piepschuim gedeelte met houtlijm ingesmeerd en dat grijze vlak glad geschuurd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier is wel duidelijk dat ik aan die afspanmasten nog wel wat te doen heb.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 31 jan 2019 23:50, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5102
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Heel snel even voor ik de deur uit ren wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 31 jan 2019 23:53, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door Jeroen »

Fantastisch! Zo'n gebouw kun je hoppahatseklats ZO hier neerzetten. Geweldig, de achterkant van de gebouwen met die aircoboxen enzo. Over sfeer creeeren zeg......mooi, Michiel!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door René »

Het wordt echt heel leuk dit. Mooie rij huizen zo!


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5102
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Dank voor jullie leuke reacties.

Gister en ook vandaag al ben ik wat aan het schilderen geweest, wat basis kleuren aangebracht en ja veel meer is het nog niet maar de uitstraling en karakter word al wel duidelijk.
Afbeelding

Afbeelding

Ik moet nu nog opschriften zoeken voor de school en zal daarvoor wel een tijdje op internet aan het zoeken zijn.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 31 jan 2019 23:54, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5102
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gister wel lekker aan het schilderen geweest maar op de school 3 van de 4 schoorstenen van spaghetti afgeknapt, dus daar moeten nieuwe voor komen, waarschijnlijk van spijkers in plaats van spaghetti.
Afbeelding

En opschriften voor de school gefikst met dank aan google earth voor inspiratie.
Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 31 jan 2019 23:55, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

michel
Berichten: 379
Lid geworden op: 27 sep 2012 20:45

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door michel »

Ziet er goed uit Michiel leuke kleurtjes ook je gebouwen.
Blijf je volgen met deze leuke diorama. ;)


gr michel
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5102
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag de huizenrij eens vast gezet en de stoep gemaakt van behang. Daar moet nog wel het een en ander aan bijgeschaafd worden maar het lijkt al wat.
Afbeelding

Daarna ben ik me met wat wegen gaan bezighouden die nog aangelegd moesten worden.
Afbeelding
Ik heb verschillende soorten behang gebruikt zodat het niet te eentonig word maar alles heeft nog wel minimaal een verouder beurt nodig.

Word vervolgt, groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 31 jan 2019 23:56, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3632
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door maarten »

Het is een mooi rijtje geworden Michiel.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

j-eroen
Berichten: 204
Lid geworden op: 14 mar 2012 11:41

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door j-eroen »

die stoep is mooi geworden. leuk idee met dat behang.


groeten,
Jeroen
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door Jeroen »

Helemaal mee eens! Echt zo'n kinderkopjes idee. Top creatief bedacht weer. De steunmuren heb je ook mooi verweerd.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5102
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Heren bedankt voor jullie reacties.

Vandaag heb ik de belijning, vangrail en stoepranden gemaakt en geschilderd. Ik heb er 4 skeletten uit een Warhammer setjes bij gezet die een soort standbeelden vormen. Eigenlijk wil ik er gelijk straat verlichting aan ophangen maar ik moet even kijken of dat gaan werken zoals ik graag wil.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 31 jan 2019 23:58, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5102
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Nog even een update, ik ben geluidsschermen aan het maken van karton beplakt met tekeningen die ik gemaakt heb met foto's van graffiti die ik op internet heb gevonden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik ben nu nog met 2 tussen stukken bezig en daarna moeten er nog 2 lange transparante geluidschermen komen alleen waarschijnlijk dan wel zonder graffiti.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 01 feb 2019 00:00, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

michel
Berichten: 379
Lid geworden op: 27 sep 2012 20:45

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door michel »

Leuk gedaan die graffiti Michiel ziet er goed uit.


gr michel
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5102
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Nu ik hier ook weer mee bezig ben word het tijd weer eens wat foto's te laten zien. De geluidschermen zijn verder gevorderd als in de laatste post maar dat is nog van een week of 5 terug. De laatste dagen ben ik met het plaatsen van enkele gebouwen bezig geweest. Daarnaast heb ik me vooral gericht op het afmaken van de bestrating en het begroenen van alle randjes voor zover dat niet met struiken gebeurd. Dat laatste is wat het meeste tijd kost en waar ik ook nog niet mee klaar ben.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels moet ik ook eens gaan bedenken wat ik met de 2 vrije hoeken rechts op het diorama wil. Daar moeten in ieder geval gebouwen komen maar wat weet ik nog niet. Ik heb al wel te grootse idee gehad en de ruimte is klein, dus wat ik wilde ging niet echt. Ik wil wel iets hebben wat de aandacht trekt en waarmee ik me van m'n creatiefste kant kan laten zien. Alleen of ik aan m'n eigen verwachtingen kan voldoen moet ik eerst nog zien :roll:

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 01 feb 2019 00:03, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

D-Mon
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2012 14:08

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door D-Mon »

Die warhammer poppetjes gebruiken als beelden is slim bedacht, misschien een tikkeltje agressief voor op een brug, maar zeker goed bedacht!

Ik vind dit zeker een tof diorama met goede (en soms goedkope) ideeën.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5102
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb vanmiddag een paar verkeersborden voor op de B476 gemaakt. Ik heb ze grotendeels gemaakt in excel en daarna gekopieerd en bijgewerkt met paint en als png opgeslagen.
Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 01 feb 2019 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door bob vermeulen »

Michel,

Dat is erg mooi, zo wordt je baan wel erg van je zelf als je nu ook op de borden de namen van plaatsen op de modelbaan ziet. Erg mooi en goede tip om dat in excel te doen.

Mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door Hoontje »

Hoi Michel,

Mooie borden. Heb zelf ook e.e.a. in paint zitten proberen, maar ik kom maar niet tot de juiste schaal. Hoe stel jij die in?

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5102
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi Hoontje, ik maak ze bijvoorkeur 4 a 5 keer groter als het gewenste formaat. Dan laad ik dat plaatje( maakt niet uit welke, geld ook voor m'n treinen enzo) in een word document en verklein het daar via rechter muisknop object opmaak naar het gewenste formaat.

Bob, het voordeel van excel is ook dat je net zo lang met lettergroten, lettertypen en de uitlijning kan spelen tot je er helemaal tevreden over bent, met paint word dat wat lastig. Daarnaast kan ik in 1 cel meerdere lettergroten of lettertypen toepassen zoals ik bij de plaatsnamen en kilometer aanduiding heb gedaan. De plaatsnaam en cijfers zijn lettergrote 12 en de km is lettergrote 8. De peilen heb ik trouwens weer wel getekend met paint. Daarvoor heb ik eerst een vlak met de basis kleur gekopiëerd uit excel en geplakt in paint en daar de peilen op getekend. Daarna die peilen weer gekopiëerd en in het excel bestand geplakt en verkleind tot het gewenste formaat. Daarna ook weer met de opmaak wat zwarte randen uit geschakeld en nu zie je niet dat het apart ingeplakte plaatjes zijn.

Het is voor mij ook heel erg belangrijk dat als ik dat soort borden maak dat ze ook echt kloppen met hoe de situatie in mijn wereld is. Ik heb dan ook veel tijd gestoken in het na rekenen van afstanden, zoeken naar een geschikt weg nummer, voorbeelden van borden enz. Zo bestaat die B476 echt maar begint het in het echt aan z'n zuid/west kant in Warendorf en laat toevallig mijn fictieve Bundesstraße in Warendorf eindigen. Zo kon mijn weg dus ook mooi B476 gaan heten zonder de werkelijkheid geweld aan te doen. Er zal de komende tijd nog wel meer tijd in dit soort dingen gaan zitten en binnenkort zal ik ook nog transparante geluidschermen ergens moeten laten printen om die B476 af te maken.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Diorama Oelde Landhagen

Bericht door Hoontje »

Hallo,

Dank voor je uitleg! Mijn baan doet nu ook meer recht aan de werkelijkheid! ;)
Wellicht heb je iets aan deze site? http://onlinestreet.de/strassen/schild/generator.html
Kun je Duitse straatnaamborden produceren e.d..

Groet,

Hoontje


Plaats reactie