Brug bij oosterbeek
-
Onderwerp starter - Berichten: 991
- Contacteer:
Re: Brug bij oosterbeek
Dank je wel voor jullie berichtjes. Ja bij het burenforum heb ik ook gelezen en bekeken, zeker mooi geworden. Alleen daar is ie in de oude situatie, van voor de renovatie. Ik doe hem zoals ie nu is.
Allen in HO kan je meer detail erin verwerken, bij N zijn sommige dingen niet te doen.
Ik moet wel volhouden, anders moet ik niet met deze hobby bezig zijn vind ik. En zonde van dat klap geld.
Moet alleen nu wat verf zoeken die dicht bij de kleur komt van die brug. Jammer dat ie niet dicht bij huis staat, dan had ik met een kleuren waaier er langs gereden.
Allen in HO kan je meer detail erin verwerken, bij N zijn sommige dingen niet te doen.
Ik moet wel volhouden, anders moet ik niet met deze hobby bezig zijn vind ik. En zonde van dat klap geld.
Moet alleen nu wat verf zoeken die dicht bij de kleur komt van die brug. Jammer dat ie niet dicht bij huis staat, dan had ik met een kleuren waaier er langs gereden.
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
-
Ronald, ik kan er wel met mijn oude gamma muurverfwaaier langs gaan, dan moet ik dat alleen daarna bij de gamma even vertalen naar een kleurnummer van hun huidige asortiment waarvan je dan een kleurenstaal bij jou in de buurt kan halen.
Andere optie is zelf op weg naar Zutphen er even langs gaan.
Groetjes Michiel
Andere optie is zelf op weg naar Zutphen er even langs gaan.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
- Contacteer:
Wederom een portaal klaar, de ergste qua zenuwslopend en geduld hebben. Maar het is gelukt. De treinen kunnen net met de pantograaf uitklapt er net onderdoor zonder de portaal te raken. Daar heb ik geluk mee. Maar ik denk toch dat ik bovenleiding er in moet doen die de pantograaf net iets naar beneden drukt. Dit lijkt me veiliger, als ik net een trein koop waarbij de pantograaf hoger uitklapt, dan rij ik tegen de portaal aan met alle gevolgen erbij. En dan nu de foto's en weer lekker verder bouwen.
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Ronald
N-spoor liefhebber
denk dat als je spoor op debrug legt je al een issue hebt. Rest dikke veer, heel, heel mooi
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
- Contacteer:
Beide staan al op rails, trix 4904, maar er komt peco 55 te liggen.
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Ronald
N-spoor liefhebber
welke locs zijn het? (Gewoon nieuwsgierig)
Groet Olaf
Modelspoor is leuk!
mijn nieuwe baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10711
Modelspoor is leuk!
-
- Contacteer:
Hoi Olaf,
Minitrix 12187, de 1855
Arnold HN2105, BR185 Railion
Minitrix 12187, de 1855
Arnold HN2105, BR185 Railion
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Ronald
N-spoor liefhebber
Ok. Bedankt.
Groet Olaf
Modelspoor is leuk!
Modelspoor is leuk!
Beste Ronald,
Met veel plezier heb ik zojuist je bouwactiviteiten gelezen!
Als kind kwam ik veel in Oosterbeek en Driel en vond de brug altijd een imposant bouwwerk.
Samen met de bijzondere rol die deze brug in de geschiedenis heeft gespeeld, een erg interessant object.
Petje af voor de vorderingen tot nu toe! Zeker op deze schaal geen eenvoudige klus.
Ik zal dit project dus met veel plezier blijven volgen.
Veel succes met het vervolg.
Met veel plezier heb ik zojuist je bouwactiviteiten gelezen!
Als kind kwam ik veel in Oosterbeek en Driel en vond de brug altijd een imposant bouwwerk.
Samen met de bijzondere rol die deze brug in de geschiedenis heeft gespeeld, een erg interessant object.
Petje af voor de vorderingen tot nu toe! Zeker op deze schaal geen eenvoudige klus.
Ik zal dit project dus met veel plezier blijven volgen.
Veel succes met het vervolg.
Groet,
René.
(N-spoor op zolder ('Skevestadt' / 'Het Coronabaantje'), LGB in de tuin)
-
- Contacteer:
Hallo Rene,
Als je er bij staat is het zeker kolossaal. Maar in schaal is het ook een enorme oppervlak.
Zit nu over de 80 cm alleen al voor de grote overspanning. Ja de brug die voor deze lag heeft een belangrijker rol gespeeld.
Heb niet echt veel te melden over de bouw, druk bezig met de portalen. Nog 3 x 2 te gaan.
Nog steeds moet ik de kleur vinden, volgens mij heb ik hem denk ik wel gevonden aan de hand van de foto. Maar denk dat ie net te licht groen is en die er na kwam weer te donker.
Want ik wil eerst de binnenkant van het brugdek deel geschilderd hebben alvorens ik de portalen erop vast lijm. Anders kan ik er niet meer goed bij. En de rails erop is denk ik ook makkelijker voordat ik portalen plaats. Dan moet ik nog nadenken waarmee ik de roosters maak die er naast de rails licht en voetpad.
Zit te denken aan horrengaas.
Jeetje nog veel te doen.
Als je er bij staat is het zeker kolossaal. Maar in schaal is het ook een enorme oppervlak.
Zit nu over de 80 cm alleen al voor de grote overspanning. Ja de brug die voor deze lag heeft een belangrijker rol gespeeld.
Heb niet echt veel te melden over de bouw, druk bezig met de portalen. Nog 3 x 2 te gaan.
Nog steeds moet ik de kleur vinden, volgens mij heb ik hem denk ik wel gevonden aan de hand van de foto. Maar denk dat ie net te licht groen is en die er na kwam weer te donker.
Want ik wil eerst de binnenkant van het brugdek deel geschilderd hebben alvorens ik de portalen erop vast lijm. Anders kan ik er niet meer goed bij. En de rails erop is denk ik ook makkelijker voordat ik portalen plaats. Dan moet ik nog nadenken waarmee ik de roosters maak die er naast de rails licht en voetpad.
Zit te denken aan horrengaas.
Jeetje nog veel te doen.
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Ronald
N-spoor liefhebber
Ronald,
Voor een roostervloer zou je ook hier kunnen kijken.
https://www.fks-modellbau.de/Strukturbl ... x60mm.html
De mazen van horrengaas zijn niet op schaal.
Het kost wel wat
Ben
Voor een roostervloer zou je ook hier kunnen kijken.
https://www.fks-modellbau.de/Strukturbl ... x60mm.html
De mazen van horrengaas zijn niet op schaal.
Het kost wel wat
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
Ronald, de kleur van de brug kan beter iets te licht als iets te donker zijn. Als je hem dan een wash met een donkerdere kleur geeft lijkt hij vanzelf weer wat donkerder en komt er meer diepte in.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
-
- Contacteer:
Het is alweer een tijdje stil geweest, maar ik heb weer een kleine bouw update.
Ik heb de opleggingen voor de brug gemaakt en een kleurtje gegeven.
Tevens heb ik delen in het brugdek een kleurtje gegeven.
Nu eerst wachten op de rails voordat ik verder kan verven en bouwen.
Dan heb ik wel roosters gevonden (https://www.fks-modellbau.de/Strukturbl ... mm-24.html) maar durf ze niet te bestellen aangezien ik geen idee heb of de gaten te groot zijn en of het perfect is. De kosten zijn niet om te zeggen ik bestel er 1 om te testen. Ik zie ook geen Nederlandse winkel die dit heeft om te gaan bekijken.
Misschien iemand een idee?
Dan natuurlijk nog de foto's, van de opleggingen en het brug dek.
(Dat er nog delen wit zijn in het brugdek is omdat er daar nog onderdelen op gelijmd moeten worden.)
Ik heb de opleggingen voor de brug gemaakt en een kleurtje gegeven.
Tevens heb ik delen in het brugdek een kleurtje gegeven.
Nu eerst wachten op de rails voordat ik verder kan verven en bouwen.
Dan heb ik wel roosters gevonden (https://www.fks-modellbau.de/Strukturbl ... mm-24.html) maar durf ze niet te bestellen aangezien ik geen idee heb of de gaten te groot zijn en of het perfect is. De kosten zijn niet om te zeggen ik bestel er 1 om te testen. Ik zie ook geen Nederlandse winkel die dit heeft om te gaan bekijken.
Misschien iemand een idee?
Dan natuurlijk nog de foto's, van de opleggingen en het brug dek.
(Dat er nog delen wit zijn in het brugdek is omdat er daar nog onderdelen op gelijmd moeten worden.)
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Ronald
N-spoor liefhebber
In Houten staat een man in hal 3, waar Martin Domburg ook staat, met diverse beladingsmateriaal ook Nspoor, hij heeft ook diverse gazen voor hekwerken, misschien is dit bruikbaar, is veel fijner dan horregaas.
Groet Frits
Groet Frits
Multimaus - Koploper - Rosoft wissel/servodecoders/bezetmelders/keerlusmodule - Fleischman en Peco rails, Sprog II.
Ronald,Ronald2016 schreef:Dan heb ik wel roosters gevonden (https://www.fks-modellbau.de/Strukturbl ... mm-24.html) maar durf ze niet te bestellen aangezien ik geen idee heb of de gaten te groot zijn en of het perfect is.
Bij de beschrijving staat: 3 mazen per mm. Dus een "gat" is <0,3mm. In 1:1 is dat 4,8cm. Lijkt me dus prima. (Maar misschien bedoel je wat anders?)
Ben
M.v.g. Ben
FKS Modellbau. Ja hoor ja. Echt een aanrader. Niet goedkoop, maar je krijgt bijzondere zaken.
J,
J,
-
- Contacteer:
Hallo Ben,Bjor schreef: Ronald,
Bij de beschrijving staat: 3 mazen per mm. Dus een "gat" is <0,3mm. In 1:1 is dat 4,8cm. Lijkt me dus prima. (Maar misschien bedoel je wat anders?)
Ben
Dat bedoel ik is inderdaad dus dat gat <0,3cm a 4,8 cm wat jij zegt te groot voor me kleine mannetjes
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Ronald
N-spoor liefhebber
-
- Contacteer:
Hoi Jeroen, oké denk dat ik dan maar toch er op moet wagen.Jeroen schreef:FKS Modellbau. Ja hoor ja. Echt een aanrader. Niet goedkoop, maar je krijgt bijzondere zaken.
J,
Vind niks anders dat zo klein is voor een rooster.
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Ronald
N-spoor liefhebber
Ronald, veel kleiner heeft geen zin. De gaatjes zijn dan zo fijn dat ze niet meer te etsen zijn, ofwel bij het verven gelijk dicht zitten. (sowieso is dat gaas niet met een kwast te verven.)
-
- Moderator
- Contacteer:
Dat is gewoon echt niet waar... Op de clubbaan heb ik 6 van die roosters liggen en die zijn allen gewoon geverfd met m'n kwastjes. Ja het vergt een andere techniek en meerdere lagen, maar het is te doen.FidOo schreef: (sowieso is dat gaas niet met een kwast te verven.)
Foto's (uit mijn eigen draadje):
De onbewerkte roosters van FKS
En 2 bewerkte plaatjes...
Alles gewoon met een paar kwastjes. "Tamponeren" werkt beter dan strijken...
Dit zijn overigens roosters met de eerder genoemde maat. Volgens mij heeft FKS nog kleinere gaatjes...
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
Ronald,Ronald2016 schreef:Hallo Ben,Bjor schreef: Ronald,
Ben
Dat bedoel ik is inderdaad dus dat gat <0,3cm a 4,8 cm wat jij zegt te groot voor me kleine mannetjes
Je maakt een rekenfout. Het gaas is in schaal 1:160 en de maasgrootte is dan <0,3mm (MILLImeter en geen centimeter, zoals jij schrijft.) Als je dat omrekent naar schaal 1:1, dan is dat ca. 4,8cm (48mm dus).
Ik weet niet hoe groot jouw voeten zijn, maar jij zakt niet door een gaatje van 48mm. En je 1:160 Preisertjes kunnen ook best op gaas met gaatjes van <0,3mm staan. Desnoods op een klein, doorzichtig "voetplaatje".
Ben
M.v.g. Ben
-
- Moderator
- Contacteer:
Zie foto's, daar zakt geen Preiser zonder geweld doorheen hoor
Webshop Hoontje.nl
-
- Contacteer:
Dat ziet er best goed uit, alleen net een berekening gedaan waarschijnlijk heb ik er 21 nodig aangezien de lengte 830 mm is. / 40 mm is 21 * 3.5 euro is 73,50 euro alleen voor roosters. Dat is net even te veel van het goeie. En dan tel ik niet eens de 2 aanbruggen die ik er nog bij wil maken niet mee.
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Ronald
N-spoor liefhebber
-
- Moderator
- Contacteer:
FKS had vroeger ook grotere platen van deze roosters. Kan nu enkel deze vinden: FKS
Wat je ook zou kunnen doen is contact opnemen met ze en je gewenste afmetingen doorgeven, kijken wat ze kunnen doen?
Succes,
Groetjes,
Hoontje
Wat je ook zou kunnen doen is contact opnemen met ze en je gewenste afmetingen doorgeven, kijken wat ze kunnen doen?
Succes,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
-
- Contacteer:
Het heeft een tijdje geduurd, maar weer een bouw update.
Eindelijk zit de rails op de rijvloer gelijmd.
Nu bezig met schilderen van de bielzen en de rest van de rijvloer, dit gaat nog wel wat avondjes tijd kosten.
De rails nog roesten, en dan nog roosters erop maken, ik heb op de markt stof gevonden die ik mooi kan gebruiken.
Hopelijk gaat dat er mooi uitzien, zover ik nu kan zien ben ik er wel tevreden mee.
Ik hoop snel te kunnen beginnen met de boog, ben bang dat het nog wel een paar weken gaat duren.
Eindelijk zit de rails op de rijvloer gelijmd.
Nu bezig met schilderen van de bielzen en de rest van de rijvloer, dit gaat nog wel wat avondjes tijd kosten.
De rails nog roesten, en dan nog roosters erop maken, ik heb op de markt stof gevonden die ik mooi kan gebruiken.
Hopelijk gaat dat er mooi uitzien, zover ik nu kan zien ben ik er wel tevreden mee.
Ik hoop snel te kunnen beginnen met de boog, ben bang dat het nog wel een paar weken gaat duren.
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Ronald
N-spoor liefhebber