Bekentenis-Waarschuwing

N-Spoor stamtafel bijeenkomst. Doel, praten over N-Spoor noviteiten, nieuwe modellen, oftewel alles wat met N-Spoor te maken heeft.
Gesloten

Onderwerp starter
jand
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jan 2009 08:35

Bekentenis-Waarschuwing

Bericht door jand »

Dan maar even, bij dezen, het volgende: vanmorgen zag ik op het BNL-forum een verhaal van "Het Bestuur" over allerlei commercieele/belastingtechnische mogelijkheden/onmogelijkheden/bedreigingen die met name het Bestuur van de stichting zouden kunnen treffen. Nou is het mijn werk en achtergrond ( consultant en bestuursrechtjurist) om met dat soort " gedoe" in werktijd om te gaan: in mijn vrije tijd speel ik graag met treintjes ( echte, en " N"), en wil ik graag verschoond blijven van die business. Maar omdat ik zag dat dat topic voller en voller liep, keek ik er ook eens naar, en kon het niet laten, een --vakinhoudelijk aardige--bijdrage te leveren.Een kwartiertje later kreeg ik een mailtje van een forum-genoot, die strikt anoniem wilde blijven, maar die me waarschuwde, dat ik " zo" van het forum " geband" zou gaan worden, maar dat ie het zeer met mijn bijdrage eens was.
Dus heb ik de h.h. moderatoren, als eerste klas censoren, een geweldige toekomst voorspeld in enge landen, waar censuur door de Machthebbers juist verschrikkelijk op prijs wordt gesteld!
Gevolg: Inderdaad een " ban": ik mag het forum niet eens meer lezen!
Nou is mijn bedoeling met dit stukje allerminst om deze discussie naar dit Prima forum te verplaatsen: Ik leer hier veel mbt mijn hobby, en hoop af en toe een zinnige bijdrage te leveren, maar ik schrijf dit meer als waarschuwing aan diegenen die ook regelmatig op BNL rondhangen: ter lering ende vermaeck!
JanD


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Bekentenis-Waarschuwing

Bericht door Rob Fongers »

Jan,

Ik ben al geen frequent bezoeker van BNLS meer omdat ik deze gemeenschap inmiddels veel leuker ben gaan vinden. Ik zie maar 1 keer een post van Jan. Hebben ze weer opgeruimd? Nou ik wordt langzaam doodmoe van die Rouvoet ridders daar. :| :| :| :| :|

Maar goed maak niet de waarheid kan hard zijn. Hier lekker met allemaal N urtjes onder elkaar. We hebben die gasten helemaal niet nodig.

Grtz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Bekentenis-Waarschuwing

Bericht door shoven »

Ik heb het draadje zitten lezen op BNLS en je wordt er niet vrolijk van. Na bijdrage 1 dacht ik "waarom bellen die gasten niet gewoon de belastingdienst?". Maar goed. Een tijdje geleden is er ook een bijdrage van mij gewist door BNLS, schijnbaar was ik wat te direct.
jand schreef:Dus heb ik de h.h. moderatoren, als eerste klas censoren, een geweldige toekomst voorspeld in enge landen, waar censuur door de Machthebbers juist verschrikkelijk op prijs wordt gesteld!
Dat had wel subtieler gekund. Maar goed, men is wel erg krampachtig soms bij BNLS.
Dit forum is idd een stuk leuker.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: Bekentenis-Waarschuwing

Bericht door Wesley »

...en dat kan ik ze niet eens helemaal kwalijk nemen. Vergeet niet dat het 'gezeur' en daarmee de werkdruk exponentieel toeneemt naarmate een forum groter wordt. Kleinere fora zoals dit modereren zichzelf wel in hoge mate, op grotere fora met veel gebruikers werkt dat niet meer. Dan moet je als moderatorteam vanzelf een keer beleid gaan vaststellen voor wat te doen in welke situaties en dat ook naleven. BNLS heeft gekozen voor een bijzonder voorzichtige aanpak (ook naar mijn mening vaak veel té voorzichtig), maar dat kan ik ergens ook wel begrijpen. Daar zit misschien voor een deel de - irrationele - angst achter om met net zulk donderend geraas ineen te storten als BNLR destijds. Die angst is m.i. irrationeel omdat de situatie momenteel heel anders is. En censuur? Tja, een Interetmodeltreintjesforum heeft niet echt de status van een krant of telvisiezender, het is niet primair een medium om media over te brengen, dus in de belangenafweging komt het belang van de gebruiker bij artikel 7* wat minder sterk naar voren tegenover het belang van de Stichting om allerlei narigheid te vermijden.

Neemt overigens niet weg dat ook ik mij meer dan eens gecensureerd heb gevoeld op BNLS. Daar word ik ook niet vrolijk van, maar ik accepteer dat maar als een gegeven. Ik kan wel heel erg boos gaan worden op het bestuur of de moderators, maar daar gaat het niet beter van worden. En je kunt zeggen wat je wilt van BNLS, maar er komt wel heel veel informatie langs daar. Nu is het ook wél zo dat het gevoel mij bij tijd en wijle bekruipt (maar ik houd hier een enorme slag om de arm: ik heb geen bewijzen of tastbare indicaties!) dat je bij BNLS meer kunt doen / zeggen wanneer je de poppetjes persoonlijk kent. Nu bevind ik mij toevallig in die situatie, maar erg democratisch is dat natuurlijk niet. Nogmaals: dat is slechts een gevoel.

A propos: bestuursrecht, is dat niet wezenloos saai? Vergunninkjes en subsidietjes enzo, AWB-geneuzel... :lol: :mrgreen:
En nog iets anders: ik denk niet dat dit helemaal de juiste rubriek is. Dit gaat over het organiseren van zogeheten 'stamtafels' op beurzen enzo. Waar-ie wel moet, da's een goeie vraag :lol: . We hebben niet echt een "overig"-board, maar misschien de Vraagbaak?

* Ter informatie: artikel 7 van de Grondwet garandeert de vrijheid van meningsuiting in Nederland


Swiftly and with style !
Afbeelding
Gebruikersavatar

-Henk-
Berichten: 240
Lid geworden op: 05 apr 2009 10:11
Locatie: Rotterdam

Re: Bekentenis-Waarschuwing

Bericht door -Henk- »

Laten we hier aub niet ook zo'n draad beginnen
Ik heb de draad op BNLS ook door geworsteld en kan maar 1 ding zeggen laat een Forum een Forum blijven

Mvg
Henk


Gebruikersavatar

apk
Berichten: 267
Lid geworden op: 15 nov 2008 10:12
Locatie: Drenthe

Re: Bekentenis-Waarschuwing

Bericht door apk »

-Henk- schreef:Laten we hier aub niet ook zo'n draad beginnen
Ik heb de draad op BNLS ook door geworsteld en kan maar 1 ding zeggen laat een Forum een Forum blijven

Mvg
Henk
helemaal mee eens


Gr Albertjan.

WWW.KLIKHIERNIET.NET en ook niet zeuren als je het wel doet!!!!!
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Bekentenis-Waarschuwing

Bericht door shoven »

-Henk- schreef:Laten we hier aub niet ook zo'n draad beginnen
Henk, mee eens, laat BNLS dat maar zelf uitzoeken. Blijft wel dat een forum leuk is zolang je niet onredelijk wordt beknot in wat je wel en niet kunt zeggen (behoudens normale fatsoensnormen).
Wesley schreef:A propos: bestuursrecht, is dat niet wezenloos saai? Vergunninkjes en subsidietjes enzo, AWB-geneuzel...
Bestuursrecht heeft wel meer kanten dan dat hoor. Ik heb zelf helaas regelmatig met de kant te maken die jij "saai" noemt. Er zijn ook spannender kanten aan dat vak. Maar ieder zijn ding. Sommigen vinden wijnsnuiven een oervervelende hobby voor saaie oude mannetjes... :mrgreen:


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
jand
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jan 2009 08:35

Re: Bekentenis-Waarschuwing

Bericht door jand »

Heren: eigenlijk popel ik te reageren, maar omdat ik dit forum graag wil behouden zoals het is ( nou ja, wat meer leden lijkt me ook wel leuk....), zal ik er niet verder op in gaan. Het spijt me niet, dat ik dit draadje in " de Stamtafel" heb geopend: juist de Stamtafel ( incl zo'n goudgele jongen binnen bereik) leek me de ideale plaats zoiets te melden, zoiets als kankeren over de prestaties van Ajax en het weer.
Tenslotte kan ik nog melden dat ik een leuk beroep heb, me nooit maar dan ook nooit met saaie vergunningen bemoei en vol enthousiasme recent weer een nieuw illegaal bouwsel aan mijn huis heb toegevoegd.
JanD


Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Bekentenis-Waarschuwing

Bericht door Hookies »

Blijkbaar heb je geen idee wat de stamtafel inhoudt, want anders had je die andere onderwerpen die je hier had kunnen neerzetten ook niet genoemd. Er zijn genoeg fora waar over niet ter zake doende onderwerpen hele topics van lopen. Ik ben hier voor het spoor en treinen en niet om over Ajax of het weer te leuteren of andere fora te beschuldigen van malafide praktijken. Ik hoop dan ook dat de moderator snel dit soort onderwerpen wegveegt.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Nico
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 feb 2009 00:17
Locatie: Groningen

Re: Bekentenis-Waarschuwing

Bericht door Nico »

Ook verenigingen en hun problemen zijn deel van 'de hobby', en om nu maar gewoon de ogen te sluiten (topic verwijderen, doch Stamtafel lijkt me niet het correcte forum) vind ik niet juist.

Laat ik vooropstellen dat het elders (ergo hier) voorzetten van een dergelijke interne discussie van BLNS onzin en verspilde tijd is. Maar je hart kunnen luchten moet volgens mij kunnen.

En om daarover verder te gaan: Je ziet tegenwoordig veel grote fora waar kritiek door de gebruikers word geuit over de manier van besturen. En vaak gaat men er op deze manier mee om, gewoon censureren omdat men niet weet wat men er wel mee moet. Vaak word even vergeten dat een forum net een bedrijf is met managers en werknemers die tevreden moeten blijven. En censureren in dat geval getuigt mij van slecht management :P

(En dan bedoel ik dus het censureren van opbouwende kritiek...)



Rick
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Bekentenis-Waarschuwing

Bericht door Rick »

jand schreef:Dus heb ik de h.h. moderatoren, als eerste klas censoren, een geweldige toekomst voorspeld in enge landen, waar censuur door de Machthebbers juist verschrikkelijk op prijs wordt gesteld!
Gevolg: Inderdaad een " ban": ik mag het forum niet eens meer lezen!
Tsjah. Vind je het dan vreemd?


Overigens in zijn algemeenheid: Op websites heb je geen recht van vrije meningsuiting, de eigenaar van een site mag wissen en verbannen wat diegene wil.


Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: Bekentenis-Waarschuwing

Bericht door Wesley »

Jawel, je hebt overal recht van vrije meningsuiting, ook op websites 8-). Het punt is alleen dat dat recht in het geval van modeltreintjesfora minder zwaar weegt dan het recht van de eigenaar / beheerder om zijn toko netjes te houden en zelf uit de problemen te blijven. Het is altijd een afweging van belangen, en die "wint" de eigenaar van een forum meestal.


Swiftly and with style !
Afbeelding
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Bekentenis-Waarschuwing

Bericht door Jos »

Heren,

Ik kan me heel goed voorstellen dat het bestuur van BNLS maatregelen neemt om hun eigen aansprakelijkheid in te perken.
Hoe ze dat doen is aan hen. De open discussie met de leden vind ik een mooi staaltje democratie.
Laten we hier niet oordelen over een ander forum.
Je hart luchten is prima, laten we het daarbij houden.

Van mij mag dit draadje nu best dicht :D

Groetjes,
Jos



Ilse
Moderator
Berichten: 111
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:58
Locatie: Amersfoort

Re: Bekentenis-Waarschuwing

Bericht door Ilse »

Helemaal mee eens.

Bij deze sluit ik dit draadje.

Groet Ilse


Gesloten