Nieuwe ontwikkelingen van Domburg Train Support

Domburg Train Support
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Nieuwe ontwikkelingen van Domburg Train Support

Bericht door martindomburg »

Vrienden,

Nu mijn bedrijf zich begint te vormen beginnen de ontwikkelingen ook los te komen. Er staat een boel aan te komen en te gebeuren :) Nu kan ik eindelijk mijn ideeën werkelijkheid laten worden om de digitale hobby (zeker in onze schaal) gemakkelijker en beter te maken.

Prijzen en website
Inmiddels heb ik de definitieve prijslijst gepubliceerd op mijn website. Uit een kort marktonderzoek kwam naar voren dat de prijzen die ik nu ga hanteren erg netjes zijn voor de kwaliteitsniveau die ik wil bereiken.

Daarnaast word hard gewerkt aan een professionelere uitstraling van de website en een beter grammatisch verantwoord taalgebruik. De mensen die me kennen weten dat ik beter ben met de soldeerbout dan met het toetsenbord. :)

Ombouwservice
Komend weekend is de primeur, ik sta vanaf dan op elke reguliere beurs in Houten met een ombouwservice op de stand van 9mm-shop. Ik heb dan mijn demo- en testbaan bij me en kan ter plaatse uw decoder inbouwen als het model dat toelaat. Tevens kunt u uw model afgeven of opalen voor ombouw. Ook voor vragen en tips ben ik dan de gehele dag bereikbaar.

Ombouwactie ESU Loksound
Ik heb een actie gestart voor de ombouw van uw favoriete loc naar sound voor maar 150,- inclusief decoder en luidspreker. Meer informatie hier vind u op http://www.domburgtrainsupport.nl/actieesu.html

Relaisprint voor de OC32
Een idee waar ik al heel lang mee loop is nu in ontwikkeling. Een relaisprint speciaal voor gebruikers van de OC32 en Dinamo. Hij is ook buiten de OC32 te gebruiken maar het idee is op de OC32 en Dinamo gebasseerd. Het is niet innovatief maar ik verwacht hem door de eigen ontwikkeling voor een schappelijke prijs te kunnen leveren.

Hij bestaat uit 4 dubbelpolige relais voorzien van statusled en blusdiode. Hij is te gebruiken voor:
- puntstukpolarisatie van wissels
- schakelen van wisselstraten of engelsmannen tussen twee Dinamo blokken
- Schakelen van het schaduwstation over 1 blokuitgang (dit bespaard je flink in de Dinamo kosten)

Afbeelding
Het ontwerp is bijna klaar, de teksten moeten nog uitgelijnd worden.

Medio eind April verwacht ik een eerste levering te bestellen zodat ik deze kan gaan testen. Als ze voldoen aan de eisen dan ga ik ze aanbieden op de website. Geschatte prijs zal als bouwpakket rond de € 17,50 zijn en geassembleerd rond de € 25,-. Maar dat kan ik pas met zekerheid zeggen als de eerste batch is gebouwd.

Buffercondensatorschakeling in locs
Kent u het probleem dat digitale locs soms haperen op wissels en oneffenheden? Dit is op te lossen met een buffercondensatorschakeling. Dit is niet nieuw, het bestaat al heel lang en er zijn al veel artikelen over geschreven. Ook in SMD is wel het een en ander op internet te vinden.

SMD is een perfecte techniek toepasbaar in N-spoor en door het kleine formaat van SMD is het mogelijk om een goede capaciteit aan buffer in te bouwen in een locomotief. Een condensator laad zich op met spanning en bij het wegvallen daarvan ontlaad hij zich waardoor de dip word opgevangen.

De eerste testen zijn positief en ik kan vanaf heden de schakeling inbouwen in uw locomotief. Een inbouw van de buffercondensatorschakeling kost € 27,50. Combineert u het gelijk met een ombouw met decoder dan betaald u € 22,50

Doorkoppeling van treinstellen intern
Een groot probleem bij oudere treinstellen is vaak dat deze onderling de spanning niet doorgeven. Met dank aan Joost (Fidoo) ben ik aan 6-polige stekkers gekomen waardoor het mogelijk is om 6 draden door te verbinden tussen de rijtuigen. Denk aan baanspanning en front- en sluitverlichting en interieurverlichting. Zodoende is er geen extra functiedecoder meer nodig.

Ik heb inmiddels de eerste exemplaren besteld en ga hier binnenkort mee testen. Zodra deze ontwikkelingen resultaat boeken dan zullen we dat uiteraard gaan melden en aanbieden.

In dienst van de hobby
Het gaat lekker zoals jullie lezen. Er zijn een boel ideeën om de digitale hobby toegankelijker te maken en betaalbaarder. Het doel van Domburg Train Support word bereikt door het leveren van kwaliteit en service tegen een schappelijke prijs. Daarbij hoort ook het vergemakkelijken van het zelf doen.

Ideeën die nog in het vat zitten:
- ontwikkelen van NEM voorbereide vervangingsprinten voor locs incl bufferschakeling
- Handige handleidingen voor eerste gebruik Dinamo en iTrain
- Handleidingen puntstukpolarisatie
- Handleidingen blokschakelingen

De handleidingen worden gratis beschikbaar gesteld.

Om alle ontwikkelingen op de voet te volgen kunt u op onze website terecht maar ook op onze Facebook pagina https://www.facebook.com/DomburgTrainSu ... =bookmarks

Graag tot snel :)

Met vriendelijke groet
Martin Domburg

Domburg Train Support


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Vincent
Berichten: 311
Lid geworden op: 24 nov 2009 20:21
Locatie: etten leur

Re: Nieuwe ontwikkelingen van Domburg Train Support

Bericht door Vincent »

Mooie print. ;)


vincent
www.elfd.nl

Peter
Berichten: 908
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:07
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Nieuwe ontwikkelingen van Domburg Train Support

Bericht door Peter »

Goed bezig Martin!

Grtz.
Peter


Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4493
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Nieuwe ontwikkelingen van Domburg Train Support

Bericht door spoor65 »

Vincent schreef:Mooie print. ;)

:lol: :lol:

wat je mooi noemt,


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Vincent
Berichten: 311
Lid geworden op: 24 nov 2009 20:21
Locatie: etten leur

Re: Nieuwe ontwikkelingen van Domburg Train Support

Bericht door Vincent »

grrrr :@


vincent
www.elfd.nl
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Nieuwe ontwikkelingen van Domburg Train Support

Bericht door martindomburg »

Zojuist is de eerste klant voorzien van een SMD buffercondensatorschakeling. Met verbluffend resultaat al zeg ik het zelf, stond er flink van te kijken :)

De Hobbytrain V20 van MArco Haring is voorzien van 300 mF aan buffercondensatoren en wat eerst een loc was met stotterend rijgedrag rijdt nu rustig stapvoets.

Zie hier een filmpje van de Hobbytrain V20 van Marco Haringa voorzien van 300 mF buffercondensatoren:

https://youtu.be/OPoMecEZIok

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Nieuwe ontwikkelingen van Domburg Train Support

Bericht door Marcvane86 »

Was er vandaag al gezegd dat je goed bezig bent. :D


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Ontspoord
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:34
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwe ontwikkelingen van Domburg Train Support

Bericht door Ontspoord »

Om het dan toch nog maar een keer te doen...

Goed bezig :mrgreen:


Marco

OpenDCC i.c.m. RocRail, Tijdperk VI, NL, FCT (Fictieve Container Terminal)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Nieuwe ontwikkelingen van Domburg Train Support

Bericht door martindomburg »

Whaha bedankt mannen. En om het nog moet te maken: tis nog leuk om te doen ook :P


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Nieuwe ontwikkelingen van Domburg Train Support

Bericht door martindomburg »

Whaha bedankt mannen. En om het nog moet te maken: tis nog leuk om te doen ook :P


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Nieuwe ontwikkelingen van Domburg Train Support

Bericht door BenQ »

Martin,
Je hoeft er niet 2 keer neer te zetten beetje overdreven. :lol:
Dit met de laptop met Windows 10 geschreven, deze heeft nog problemen met smileys, die worden aan het begin van het antwoord gezet in plaats van op de plaats van de cursor. Gevonden, de website op compatibiliteitsweergave gezet en dan komen de smileys op de juiste plek. :o
Goede bericht is dat iTrain het goed doet, ook OC32config. ;)


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Plaats reactie