Hallo allemaal
Ik heb laatst op de beurs 2 rijtuigen gekocht van minitrix het gaat om de:
13715 Bayerischer Schnellzugwagen 1./2. Klasse
13717 Bayerischer Schnellzug-Gepäckwagen.
Welke rijtuigen moet er nog bij en hoeveel dan. En welke loc moet er voor.
samenstelling
Re: samenstelling
Gert-Jan,
Mooie rijtuigen,
bijpassend rijtuig is, ja hoe makkelijk kan het zijn
, de 13716
een loc, natuurlijk van de zelfde firma, mooie groene stoomloc,
bv. de 12245 van minitrix. of 12607
en zo zijn er wel meer te vinden.
mvg
Freddy
Mooie rijtuigen,
bijpassend rijtuig is, ja hoe makkelijk kan het zijn

een loc, natuurlijk van de zelfde firma, mooie groene stoomloc,
bv. de 12245 van minitrix. of 12607
en zo zijn er wel meer te vinden.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: samenstelling
Hoi Freddyspoor65 schreef:Gert-Jan,
Mooie rijtuigen,
bijpassend rijtuig is, ja hoe makkelijk kan het zijn, de 13716
een loc, natuurlijk van de zelfde firma, mooie groene stoomloc,
bv. de 12245 van minitrix. of 12607
en zo zijn er wel meer te vinden.
mvg
Freddy
Hier kan ik wel wat mee. Maakt het aantal rijtuigen wat ik er achter hang nog wat uit.
-
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 jul 2015 13:55
Re: samenstelling
De lengte van een dergelijke trein werd oa bepaald door de snelheid die gehaald moest worden. Vijf of vier wagens (4 assers) plus de bagagewagen is dan ruim voldoende. Overigens werd de bagagewagen ALTIJD voor of achteraan geplaatst. Succes.
vr gr
Rob
Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.
Rob
Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.
Re: samenstelling
Beter gezegd, de bagagewagon stond in TP 1 altijd achter de loc.
Hiermee ontstond bij een ongeval een buffer tussen de rijtuigen en de loc, vooral ten tijde van de houten rijtuigen.
Hiermee ontstond bij een ongeval een buffer tussen de rijtuigen en de loc, vooral ten tijde van de houten rijtuigen.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55