Bouwupdate week 50 / week 51:
Tussen alle diensten en andere werkstress door vandaag een leuk pakketje binnengekregen en wat kunnen bouwen. Daarnaast gisteren van m'n ega nóg een Markenburg-huis gekregen. Dit laatste is vooruitlopend op de bouwplannen van de Parallelweg waar de eerste beginselen gisteren voor gemaakt zijn....
Doch, voor het overzicht nog alles even op een rijtje incl. foto's
Koolaspad - Stationsstraat:
Sinds week 49 zijn we bezig aan de ingang van het Koolaspad. Daar zijn enkele puntjes op de I gezet. Precies op de hoek van de Stationsstraat en het Koolaspad zit een terras van een café. Dit wordt omlijst met een mengeling van hekwerk, plastic windschermen en een muurtje. Ik vond het te rommelig om alle vormen op deze modulebak toe te passen. Ik heb dus gekozen voor het handhaven van de groenstrook en de omlijsting van het terras wordt nu gedaan door een opgemetseld muurtje.
Toen ik ruimte creëerden op de bak, heb ik op het terrasje wat autootjes gezet, gewoon te kijken hoe het uitkomt. Ergens is dat leuker dan een terrasje... Bij gebrek aan het Café zelf en de aangrenzende modulebak is de aankleding verder nog niet uitgevoerd.
Afgezien van stoepranden en belijning is het hoekje bij het Koolaspad voor nu klaar!
Stationsplein:
Het Stationsplein is verder aangekleed met behulp van de lieflijk aandoende modelletjes van Henk's modelbouw (project Zolderop).
Het treintaxi-wachthuisje viel echter wat groot uit. In Rijen staat een 'half' model, het model van Henk is een dubbel uitgevoerde variant. Echter past hij op de modulebak tussen de weg en inham bij het station, dus wordt het model niet aangepast.
Verder werd het geheel gecompleteerd met behulp van een telefooncel en het perkje met een vuilnisbak. Daarna het geheel gegroend... alleen de bomen, schakelkastje, stoepranden en lantaarnpalen missen nog. De lantaarnpalen zijn besteld en komen ergens deze week binnen. Ben erg benieuwd, het zijn van die Chinese goedkope setjes. Hopelijk is het Made in China gehalte laag...
Wellicht dat we de heggetjes nog wat meer groenen met behulp van micro-vezels, maar de teststukjes zijn helaas nog niet droog. Resultaten daarmee moeten eerst goed zijn, voordat ik ze ga toepassen op de baan zelf!
Als laatste wederom een vergelijking met de werkelijkheid!
Oude situatie Stationsplein
Nieuwe situatie
Overzicht hoe het nu is op de modulebak én daaronder hoe het in het echt is.
Parallelweg:
Na het cadeautje van Vera (een Markenburg huisje) en haar wens om alvast met de achtergrond plaat schilderingen te kunnen beginnen, ben ik gestart met de aanleg van de parallelweg. Deze ligt aan de andere zijde van het stationsemplacement.
Het bestratingsverband is wederom van Markenburg. Deze straat kenmerkt zich door industrie en bewoning. Ik studeer nog op hoe ik dat uit wil gaan beelden i.c.m. de achtergrondplaat / foto / schildering...
Startsituatie Parallelweg
Tot zover,
Hoontje