Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Nounou....zo kan ie wel weer hoor. Maar bedankt voor de mooie commentaren. Zo hebben jullie er nog wat aan, hoop ik. En het geeft de beschaafde burger moed natuurlijk. Goed, genoeg gezeverd.

De steunmuur dan maar. Die maak ik maar weer van de blauwe Gamma-platen. Beetje platrollen (die tip las ik hier ergens op dit forum) want dat krast wat makkelijker. Dat krasverhaal kennen jullie nou wel. De verf: neem daar even wat geduld voor, want in tegenstelling tot gips droogt verf op die blauwe platen helemaal niet snel. Zeker niet als je een dunne wash gebruikt. Naja....kun je in de tussentijd mooi wat anders gaan doen, toch?

Afbeelding

Het deel aan de bovenkant van de steunmuur moest ik dus weer opvullen. Dat heb ik maar gedaan met wat plamuur van de Action. Gisteravond direct opgebracht, na enige droging meteen geverfd met een houtlijm-verf massa/shizzle/tjak/zut. Toen direct, bij wijze van experiment, de boel de eerste groenlaag gegeven. Als ondergrond, welteverstaan. Zo maar eens kijken of dat is gelukt. If so, dan is het tijd voor de detaillering in de begroeiing en natuurlijk de wijnstruiken.

Ook links en rechts krioelt het eerste onkruid alweer....

Afbeelding

Afbeelding

Voor dit alles heb ik gelukkig genoeg ruimte.....maar niet heus. Wéér een reden om h0 te gaan rijden.....bij een proportioneel zelfde bouwwerk wordt de oppervlakte om je shit op te zetten wel groter, maar gelukkig niet de verfpotten. De Rijn gebruik ik nu als bijzettafel voor Rots '80 (zoals ik 'm nu maar doop :mrgreen: ). We gaan gauw weer verder met groenen en knoeien!

Afbeelding

Yoo!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Traibergen
Berichten: 595
Lid geworden op: 25 aug 2013 18:20

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Traibergen »

Het is een mooi muurtje.


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door shoven »

traibergen schreef:Het is een mooi muurtje.
Maar wel een apart soort metselverband...
Ik heb toch het idee dat de rijen stenen wat minder strak worden dan met de ouderwetse kras-methode. Of mis ik iets?


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hi Steef,

Klopt, bewuste keuze. Zijn een beetje van die gare natuursteen-muurtjes, niet zo strak als elders. Dat gaat ook met deze methode perfect!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

ZThijs1
Berichten: 232
Lid geworden op: 09 jan 2014 14:49
Locatie: Amersfoort

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door ZThijs1 »

Hi Jeroen,

Schitterend hoe jij die kleur zo weet te benaderen. Jouw rotswerk is net echt. Ik hoop dat ik dat niveau ook beetje kan bereiken. Is het niet weer eens tijd voor een filmpie :mrgreen: :roll: ?


grt,
Thijs

Am Waldrand
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Een filmpje zal lastig gaan. De baan ligt uit elkaar om zo makkelijker te kunnen bouwen. Ik kan er zo ook omheen lopen. Bovendien is baan vast gruwelijk smerig én mag ik lekker gezellig Koploper weer opnieuw installeren en de baan daar in gaan voeren. Harde schijf crash enige tijd geleden.... :-/

@steef-shoof,

Deze foto was mijn voorbeeld voor de wijn-steunmuurtjes...

Afbeelding

Okay, nu zit de hele ipad onder de groenrommel, dus ik ga maar weer gauw door met groenen.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2264
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door traiNiac »

Geslaagd muurtje dus :D


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Ja, is ook weer even werk. Deze keer moet je het dus geordend ongeordend doen, snappu? Ach, het blijft weer een zoveelste kloteklusje.....maar het resultaat is het voor mij weer waard. Nu weer door met de wijngaarden.

Ohja, eerst moest ik natuurlijk even wat groen aanbrengen bij het muurtje. Die wijnstruikjes zijn breekbaar, dus dat kun je beter vantevoren doen.

Afbeelding

Overzichtje....

Afbeelding

Ook op de hellingen komt op de ondergrond weer allerlei struikjes-tjak, wildgras, bosgrond, you name it...

Afbeelding

Afbeelding

We zagen het al op de bovenstaande foto. We zijn weer aan het wijnstruiken.......ook weer zo'n karwei. En ik moet er nog genoeg. Vaak doe ik er een stuk of 5 per keer, even pauzen, en dan weer door....

Afbeelding

Hossa!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door shoven »

Geordend ongeordend... Ok. Maar het hoort zo, dat is mooi. Ben benieuwd hoe het wordt, keep us posted!


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Geordend ongeordend
Ja, er zit een verband in....maar ook weer niet. Kijk maar goed naar het voorbeeldfotootje. Ik maak zelf wat horizontale voegen, maar dan 'bibberig', als basis. Snap je?

Enfin, rap door!

j.


Afbeelding
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door shoven »

Jeroen schreef:Snap je?
Si, capice.

Je hebt ze ook kant en klaar, maar dit lijkt me meer voldoening scheppen. Vooral doorgaan!


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Maurits71 »

like it. ;) , Vergeet ff niet om wat aan dat lelijke spleetje onderop je muurtje te doen hè, ouwe knutselaar..


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2094
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

Lekker aan de pruts zo te zien. Nu nog ff door en dan Lochem 2015


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

141
Berichten: 348
Lid geworden op: 18 sep 2013 07:23

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door 141 »

Yooo J. Jij gaat als de brandweer! Muurtje ziet pico bello uit!!! Hoe maak jij eigenlijk de wijnstokken?

Gr. Clemens


Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Gebruikersavatar

RogerB
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:18
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door RogerB »

Jeroen, wederom mooie foto's en wat een bouwsnelheid zeg!

Heb je voor de wijnranken nu andere "bladeren" gebruikt? Ze lijken zo verschillend met de eerder gemaakte?

O ja, ik heb nog een vraagje: klopt het dat je enkel de "Model Air" verf van Vallejo gebruikt en niet de "Model Color"?

Groeten, Roger


Groeten, Roger

Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3635
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Schachbrett »

Hey J,

Het ziet weer sfeervol en rustiek uit!
Gaaf!

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Tjoow,

Sorry voor t late antwoord. Moest natuurlijk weer even CO2 de lucht in blaffen.

FF kijken. De wijnranken maak ik van een eigen ontwerp. Ik zal na thuiskomst hier even over berichten met wat foto's, als een How-To. Is iets makkelijkers dan met dat kleine glasplaatje typen terwijl Auto-Correct er de meest fantastische en exotische suggesties voor bedenkt.

Roger, je constatering klopt. Ik heb nu een donkere teint groen gebruikt. Ik moet nog zien of het zo ook mooi is en goed smoelt met de rest. Op foto's zag ik dat er verschil in de wijnstruiken zit qua kleur, zij het wat subtieler. Enfin, met wat moeite maak ik t zo weer de 'oude' kleur. Dat donkerder groen zag ik wel veel op foto's. Die druiven zullen dan rijper zijn. Ofzo. De eerste ranken heb ik gemaakt mbv Polak blad-imitatie, deze met Woodland.

En ja, over het algemeen gebruik ik enkel Vallejo Model, maar zo wel de Air als de Color versie. Het verschil......
....in Ede heeft de plaatselijke winkel enkel de Air in t assortiment. Voor de Color moet ik naar Arnhem. Niet altijd zin in natuurlijk.

Meer vragen? Shoot! Ik zit hier toch een week. Maar vervelen hoeft niet, want ik kan driftig boompjes gaan draaien :-).

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

RogerB
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:18
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door RogerB »

Ah Jeroen, ik dacht al dat het andere “bladeren” waren, al weet je het met fotobelichting nooit zeker. Ik moet t.z.t. ook wijnranken bouwen :o (tja dat krijg je als een baan in de regio’s Haut-Rhin en Breisgau wilt bouwen). Ik neig nu om jouw voorbeeld te volgen, d.w.z. de laatste variant met de Woodland-bladeren, in plaats van de ook mooie “Feldberg”-manier (waar volgens mij nog héél veel meer tijd in gaat zitten). Jouw 2de variant vind ik echt super, al mag het misschien nog een beetje feller groen zijn :mrgreen: .


Groeten, Roger

Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

De 4e foto is erg mooi.
De rotsen zijn echt en de begroeiing overtuigt ook.

RogerB: leuk dat je de wijn struiken van mijn baan "mooie “Feldberg”-manier (waar volgens mij nog héél veel meer tijd in gaat zitten)." noem
Ik kan je verzekeren dat dat klopt maar ik denk dat het wel erg mooie wijn struiken geworden zijn. 8-)

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

RogerB
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:18
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door RogerB »

Ja Bob, dat mag zeker gezegd worden! Ik denk dat ik t.z.t. ook beide methodes ("Feldberg" vz. "Backeramm") ga uitproberen. (Kijken welke wijn het lekkerste is :lol: ). Ik hoop over een half jaar zover te zijn om aan de scenery te kunnen beginnen.


Groeten, Roger

Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hey Bob, waar staat die methode van jou ook alweer? Herinner me ineens dat ik dat wel eens gezien heb. FF zoeken anders maar op t forum.

Roger,ik ben nu helaas niet thuis, anders had ik eens kunnen kijken hoe groen het is. Als ik het zelf zo terug zie op de foto geef ik je gelijk en mag het iets feller groen. Al kan de belichting ook meespelen. Ik kom er in ieder geval nog op terug. En ja: voor jouw baan heb je denk ik zat wijnstruiken in elaar te knutselen.

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Wim H »

Dat ziet er weer geweldig uit Jeroen! Drie jaar geleden wandelde ik zelf in A-hausen en heb toen de volgende foto gemaakt. Dat lijkt toch wel heel sprekend op jouw baan!
De wijnrankjes zouden inderdaad nog iets feller kunnen, maar dat hangt ook van de tijd van het jaar af.
Afbeelding
Groet, Wim


Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3020
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

Gatver :!: Wat een rot leven.
Zit weer ergens, waar de dames half bloot lopen met een koud glas bier voor zich en zon op zijn bolletje, boompjes te draaien.

Helemaal niet jaloers hoor :roll: :(

wel weer genoten van je foto's van je rots partijen.
Ziet er real live uit met dat groen.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2264
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door traiNiac »

Ha Jeroen & Bob,

Ben ook zeer benieuwd. Zelf nog lang niet toe aan wijnranken, maar uiteindelijk moet er nog een segment komen met een landschapje langs Rijn, Moezel, Lahn of Ahr. Met wijnranken, Rheindampfer etc


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

De Rhein-banen worden wel populair hier! Voor mijn volgende project ga ik maar weer wat anders verzinnen. :-)

Bob, ik heb je methode nog eens opgezocht. Inderdaad ook ernstig arbeidsintensief. Vergis je niet, ik maak de struik zelf van wat decotwister (maar den verslag volgt nog), al moet ik de paaltjes zelf stuk voor stuk in de berg lijmen. Dus gaatje boren, lijmen...en dat liefst nog een beetje recht. En dan de struik zelf erop en -tussen frommelen en lijmen. Pfff....en ik moet er nog zoveel.

Maar goed, het gaat om t resultaat. Niet?

J.


Afbeelding
Plaats reactie